Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 557 ggr
Pheobe
0

God morgon 07-12-22

God morgon

Idag blir det en vända till kiviksmusteri så vi får gott att dricka i jul. Sen ska det städas och donas. Köpte kalk igår så jag ska prova lägga det i en krubba åt hästarna som flera här inne tipsat om. Se om dom äter det. Fölis blev dålig igen igår så det blir att kolla henne extra noga i jul och hoppas på att hon får en trevlig jul ändå.

Tackar så hemskt mycket för alla fina e julkort!

God Jul allihopa!

sanne
0

Go morgon

Uppe tidigt som vanligt, det är så att man aldrig kan få sovmorgon.. suck.. Det verkar som det blir bara vår familj på jul afton, då 2 i familjen fått magsjuka igen ! Så jag får väl invänta det, lagom till julafton..

Ja ja, allt var klart för doppare dagen, men nu behöver jag inte storstäda i helgen ivf:) Hästarna ska strax ut, idag ska jag testa o släppa ihop fölisarna m stona igen, hoppas Beyla inte börjar snutta igen.. Hoppas alla får en bra dag !

Gosa
0

Jag vaknade för en timma sedan att vår ena hund skällde, for upp för att kolla vad som var på tok. I köket hörde jag pipande ljud, Kattis höll på att föda sina kattungar!!

2 hade kommit, en helvit och en svartvit, tyvärr var dom lite kalla och nedkylda så jag har fått värma dom och massera dom, nu verkar det bättre. Jag känner att Kattis har fler ungar i magen och undrar lite varför det inte händer något mer… hon kanske bara behöver ta igen sig lite till.

Idag ska vi bara pyssla här hemma. Ut och hugga en gran i vår skog, städa, laga lite mat, ha tända ljus överallt och bara mysa.
Jag skulle bra gärna vilja ta en liten ridtur med Gosa också, vi får se hur det blir. Ha en bra dag alla!!

Annette
0

Idag skulle min far släppa ut hästarna så jag skulle komma iväg och handla tidigt. Vad händer då, jo jag tar sovmorgon till 9 i stället Generad. Så nu får jag skylla mig själv och trängas med alla andra.

Jag har blivit beordrad att hålla mig borta från stallet idag, för min mor tyckte att jag behövde förbereda för julafton. Så nu skall jag handla och städa Fundersam. Jag skall muta mig själv med en god fika på stan så kanske det går lättare.

Mikael sover ännu, han har också halsfluss och äter penicillin.

Ha en bra dag i julstöket :)

[LinneaDahlberg]
0

#2 så skoj! Grattis!!
Du får berätta hur det gick med de sista sen

Jag ska bara pyssla med hästarna och städa.
Tänkte få lite tid över till att läsa eller brodera också…
Mormor och morfar kom igår, så då tar allt lite mer tid. Var så länge sen man såg dem! Skrattande

zettan
0

God morgon

Här var man uppe tidigt och släppte ut hästarna. Sen när vi kom hem ringde min bror. Min brorson har fått magsjuka. HAde spytt under natten. Där rök den julfirandet med honom =( Inte alls kul de här att han skulle bli sjuk nu mitt upp i allt =(

Ska strax till stallet igen och pyssla med pållarna. Ska bli en bebis promenad också har ja planerat.

ha en bra dag alla

Puzzel
0

Goddagens här har man inte fått sova nått inatt då hundarna velat ut och pinka flera gånger i natt. De smällde smällare här igår och båda mina är tyvärr skott o smällar rädda så de vägrade pinka från 11 igår tills i natt va ändå ut vid 16 och sen vid 01.00 på promenader men ändå vägrade de pinka så i natt har jag sprungit med dem suck. Så i morse va det bara att ta en jätte långis tack o lov han de pinka innan smällandet började igen vid 11. Här smälls det konstant nu i 1-2 månader 24 timmar om dygnet så det blir mycket lugnande till hundarna , hyres värd elelr polis gör inte ett skit tyvärr även om det är mindre åriga de hinner inte hit innan de försvunnit får man som kommentar. Ska snart väcka gubben som sovit hela natten inte vaknat av hundarna eller dyl men stackarn satt ju uppe till 1.30 igår. Sen bär det av till stallet efter lunch hoppas inte jägarna är ute och skjuter för , förra helgen slet ena hunden av kopplet och drog till skogs tack o lov var jag ute och körde så hon kutade på mig och jag han fånga henne, men nästa gång kanske man inte har samma tur och en jägare tar henne för varg eller dyl.

Ha en bra dag allihop och alla sjuka krya på er, #2 hoppas det går bra med kisse bebisarna.

Gosa
0

#4 & 6, Tack för hälsningarna ang. kattungarna. Kattis har haft det jobbigt idag, detta är hennes 4:e kull så hon har ju fått ungar innan och det har aldrig dröjt så här lång tid Fundersam

Fram till kl. 13 så hade det kommit fem ungar, tre helt vita och två svart/vita. Jag kan dock känna att det är minst en unge kvar i magen, kanske två?! Jag försöker nu att massera magen på henne för att stimulera verkarbetet. Hon är väldigt trött så hon vill helst sova, vilket oroar mig…

[LinneaDahlberg]
0

#7 Oj! Massa bebisar! Hoppas de sista också kommer fram snart.. Annars kanske man får ringa på veterinär.