Täcke eller inte?
Beror på hur vädret är. Är det väldigt regnigt så hästen blir mycket våt och inte hinner torka upp hade jag lagt ett täcke på, men enbart ett regntäcke. Annars hade jag inte täckat den

Om den är svettig och ska gå ut -Ja. Om den inte är svettig och inte under -10, -Nix.
Okej tack för svar. Då är det bara att täcka som jag brukar göra då och inte ta hänsyn till hennes klippning 
#3 lägger du på ett tjockt täcke kan hon bli svettig
Den del av din ponny som är klippt täcks inte av något täcke. Den del av pälsen som är kvar håller ponnyn lika varm som ett täcke hade gjort.
Jag har haft ponnyer klippta ungefär sådär tidigare och de har aldrig haft kläder på sig ute.

Jag hade inte haft täcke på den hästen

Vi klippte ridskolehästarna så och de hade aldrig täcke och när jag har klippt mina så här hemma har de också fått gå utan täcke.

Min shettis är klippt på undersidan av halsen, mellan frambenen, under hela magen och en rand på bakbenen. (vet inte vad denna klippning heter?) Och hon blir bara lite varm om jag kör henne en timma i hyfsat tempo . Jag kan dock inte trycka upp din bild för min dator är lite störd.. Men om hon har såpass mkt päls kvar som min shettis har ser jag ingen andledning att täcka henne nån gång .. Bara om det är riktigt busväder opch ligger på 20 minus! ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Hade inte heller täckt den ponnyn.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Min Islandshäst är klippt på ungefär samma sätt. Hon är inne varje natt, utan täcke. Med fleecetäcke om hon är riden och svettig.
Dagtid är hon ute med ett regntäcke som skydd. Hade hon inte varit klippt på magen så hade jag nog inte haft henne täckt, men i och med att magen är klippt så vill jag skydda henne lite extra.
Kan tillägga att hon mår toppen, är aldrig "svettig" när jag tar in henne från hagen.
#5 även om den inte har täcke på de pälslösa partierna så hjälper ju täcket hela hästen att vara varm
Som jag sa innan skulle jag bara haft det vid ordentligt busväder. Inte annars. Men då det är blött och den inte får torka upp blir den snabbare kall än en som inte är klippt