God morgon 07-12-23
God morgon
Fölis som blev sjuk igen igår har jag fått vakta inatt. Trodde hon skulle lägga sej ner och dö. Såg väldigt risigt ut ett tag. Får dubbel dos penicillin och idag verkar hon piggare. Såg att stoet vant av henne för hon har inget juver kvar. (eller jo juver har hon ju =) )
Hoppas kunna fira en lugn jul utan att behöva avliva nån ponny just i jul.
God Jul allihop!

God Morgon
Nu är det bara en dag kvar till julafton, barnen är så förväntansfulla, jag måste säga att jag tycker det är så underbart att dom tror på tomten fortfaranade ( 7 & 8 år), ingen mer har blivit sjuk än ivf, så vi hoppas klara av att fixa all julmat idag och göra det sista fixet m klapparna !
lite vitt på backen idag, vilket gjorde att Bubben vägrade gå ut ur stallet.. stackarn, född i Skåne o allt.. hihi..men nu är dom ute ivf, det var kul o släppa ihop fölen o stona igen igår, bebisarna fick tom, de tjockaste stona att galoppera nerför backen i hagen, jösses va rädd jag blev… halt som sjutton.. men alla är pigga o glada !
ha en lugn dag

Ojoj, här är det mycket att göra idag. Jag var och handlade igår, det tog flera timmar och sedan var arbetslusten slut.
Så nu skall här städas. Köket tar jag det sista, när maken har lagat klart all julmat.
Vi har också fått lite vitt på marken. Hoppas det inte blir massa snö att skotta till julottan, det räcker så gott att vara där 5.30 ändå.
#Hoppas ditt föl blir frisk igen.
God middag!
#0 håller tummarna att fölis ska klara sig!
Har varit o släppt ut hästarna i delägarstallt…blev så ledsen när jag kom dit.. på stallbacken när jag kom dit hör jag världens skrik från katterna…springer in i stallet o undrar vad som händer..inga katter tänker har det kommit ngn råtta o tagit kattungen(har en kvar, den andra dog i kattinfluensan…). Kommer in i boxen vi har höet i o där ligger kattungen död på marken…
…ser samtidigt en katt som gömmer sig mellan höbalarna..en hankatt som kommit till stallet har betit ihjäl kattungen!!! Fy vad hemskt o jag som gått o väntat på att den ska bli stor nog att ta hem t mitt stall när det var färdigt…FAN rent ut sagt blir så förbannad! Attans hankatt…
Fick begrava den i gödselstacken…
Resten av dagen ska jag plocka undan o duka och fixa inför julafton i morgon…
Hoppas er dag blir bättre än min dag började…

god morgon på er
Prexis gått upp. Sov länge idag de var skönt. De behövde nog ja. Idag blir de lite småpill. Ska damsuga här strax och sedan ska ja åka till stallet och ta hand om hästarna. Det är så halt på grusvägarna att hästarna halkar en del. Har försökt ringa hovis ett antal veckor nu men han hör aldrig av sig. Börjar få lite smått panik på att han inte hör av sig. Behöver verkligen få hästarnas fötter fixade.
Ja här blir de också julfirande själv. Brorsonen hade ju magsjuka natten till igår. Så har man tur så blir ingen mer sjuk men de lär säkert smitta hela familjen så de kommer nog inte i morgon =(
Ska byta julklappar med en kompis idag. Ska bli kul
ha en bra dag alla
god morgon1
17 också vi har glömt tre julklappar till dottern, så jag ska bara lufta klart såren sen bär det av i folkhetsen en sista gång bläää.
sanne1 du får ta det lungt med Bubbis, han är inte van vid sånt konstigt vit på marken hahaha
i eftermiddag ska vi fira jul med våra djur och dom ska få sina julklappar.
hoppas ni får en bra dag i dag.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

God kväll!
Snart julafton och som vanligt är jag lite stressad även om det mesta nog är under hyfsad kontroll just nu. Hon hem sent i torsdags och sedan dess har det varit fullt upp. Djuren har jag tyvärr inte hunnit med att hålla på med så mycket men några av dem har iaf fått en ny hage och nya ensilagebalar samt halmbalar finns framme till alla så vi ska slippa det under juldagarna. Julklapparna till kunderna har vi fått delat ut, de sista idag (hoppas jag iaf..). Fick också min första julklapp idag, inte dåligt när kunderna ger mig julklapp :-) Igår var det 50-årsfest, vilket var jättetrevligt men inte fullt så kul när det var dags köra ut med julklappar i morse.
Familjen skulle ta det lugnt ikväll och klä granen samt baka. Som vanligt blev det inte riktigt så. Rensverket och lastaren strulade så far fick köra ut och lasta. Inte var det nog utan en av våra lastbilschaufförer (läs: ratthållare) har varit uppe på någon gård och vänt, där han inte skulle. Slutade med att han har förstört hela lastbilssläpen samt lite saker på gården. Inte erkänner han fastän det ligger aluminiumrester från släpen på gårdsplanen. han har aldrig varit där. Inte heller har han kört på något. Konstigt hela släpen kan bli förstörd utan att ha varit i närheten av något. Det hela är så man kan bli gråtfärdig för mindre. Panik med betorna och förstår inte hur vi ska hinna riktigt. Jag brukar inte uttala mig om de som jobbar här, men det här tar priset. Att inte kunna erkänna vad man gjort, när det dessutom finns bevis på det, är så fruktansvärt dåligt. X antal tusnlappar flaxar iväg, hur många vågar jag inte tänka på, suck. Ibland hade det varit skönt att inte ha ngt företag och anställda.
Önskar mig nu en lugn och skön jul, så att far och min farbror får en chans att koppla av de få timmarna de är lediga och att hela familjen kan få umgås lite.
God Jul till alla!