Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 782 ggr
Sasser
0

Godmorgon JULAFTON 2007

GladGodmorgon på er alla glada!

Återigen har en Julafton kommit. För mig är det den 38:e i ordningen. Idag bär det av mot Mora och ett traditionellt firande med familjen… Julmat, Kalle Anka och så kommer tomten. Tur att det inte blir min pappa iår som "tomtar" så våran minsta slipper fundera över varför tomten hade "samma skor och glasögon som morfar", då kanske hon kan tro på tomten i ett par år till….:)

Jag vill önska Er alla en underbar jul! Var rädd om er! Sänder en tanke till alla som Inte har någon att fira en sådan "familjens dag" med..

Flört GOD JUL!!

Cattis
0

Önskar en God Jul härifrån också!

Nu är allt klart. Utom köttbullarna som vi gör "i morgon" bitti, efter frukosten. Men annars är det färdigt. Julgranen blev efter många svordomar och hot om avkapade grenar äntligen skapligt rak och är nu påklädd.

Vi har precis lastat in alla barnens julklappar under ovan nämna gran och skall nu passa på att sova en stund, innan det är dags. Barnen försökte få oss att gå med på att de skulle få gå upp klockan 6 och undersöka sina strumpor, men icke. Här skall sovas till iaf 9. :-)

Hoppas att alla får en lugn och skön julafton med nära och kära!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Wippen
0

God Jul alla

Här är allt så gott som klart alla barnen är hemma, och det bli en traditionell julafton, sedan ikväll skall det planeras inför sonens födelsedag i morgon, stallet är jylpyntat och klart

Ha en riktigt skön julhelg

Pernilla77
0

God Jul!

Här är allt klart.
Nu ska vi åka till mormor och träffa lite släkt men först ska vi åka och ge jul morötter till hästarna.

Så från oss till er alla, en RIKTIG god jul

Midlingur
0

Godmorgon,

Ska först åka ut till hästarna och sedan åka till julfirandet utanför Malmö. Jag är inte så förtjust i julen, så den ska mest överstökas :)

PP
0

Hrmf, lyckades försova mej denna julaftonsmorgon… Är nu på väg till stallet och morgonens traditionella slädtur genom bostadsområdet. I år ska lilla Gwyneth få överta denna viktiga syssla när Zorro med ålderns rätt (blir 32 nästa vecka..!) istället ska få gå ut i hagen och bara "ha det bra". Vi tränade på att ha bjällror igår (för första gången) och det var inga konstigheter fastän de pinglar rätt rejält. Lilla pärlan! Kyss

[LinneaDahlberg]
0

#5 mysigt Pernilla!

God Jul på er alla!
Här händer inte mycket idag. Ska precis ut och fodra, sen ska jag rida min isis innan jag drar iväg och går ut och går med min lill-hingst. Han var så duktig igår.

På tal om igår fick jag gå till 4 olika hästaffärer innan jag hittade en endaste piggborste!! Fanns ingenting kvar.

Ulla L
0

God Jul på er allihopa, och Ett Riktigt Gott Nytt År!

Om några timmar åker vi till Göteborg för dopp i grytan hos dotter Annika, som är hemma i Sverige över helgerna med sin familj. Det ska bli inviganing av nya lägenheten, som ska bli deras fasta punkt i hemlandet.

Sedan åker vi med dotter Lena till Kungsbacka och ligger över natten, och sedan åker de plus dotter Pia med hem till Månstad och äter julmiddag här och Pia stannar hos oss över nyår. 

Aldrig har vi åkt omkring så mycket en jul, men det ska bli kul!

Silenos
0

God morgon ! Jag ska gå o släppa ut hästarna. Vi åker till brorsan i Flen idag och firar jul, kommer hem imorgon igen.

Brorsan har sju hästar ( två shettisar ) så det blir nog en del stallpyssel i alla fall.

ElisabethA
0

God Jul!!

Möttes av en shettis när jag gick till hagen i morse. Undrar hur länge hon vait lös Fundersam  Skönt att inget hade hänt i alla fall.

Dagen ska spenderas hemma. Sista julgodiset blev gjort nu i morse. Ska en sväng till minneslunden ikväll och tända några ljus innan jag beger mig till min moster på julmiddag.

Hoppas alla får en riktigt bra jul!!

Pyttis
0

#5 Åhhh, vad mysigt Pernilla,Glad här blir det ju aldrig slädföre nuförtidenLedsen Släden och bjällror har inte sett "dagens ljus" se´n när???

GOD JUL till Er Alla

Kana
0

God Jul på er alla! Här blir det helt lugnt! Barna är med sin pappa i skåne hos faster. Jag går hem till mamma och pappa och äter lutfisk mmmmm så gott det ska blir. Ha det så bra!

Charlotte-Aveback
0

God morgon och God Jul på er alla! Vi skall snart äta en julaftonsfrukost och sedan gå ut på en långpromenad. Vi kommer hem lagom till glöggen och Kalle Anka! Cool

Ha en riktigt skön julafton och var rädda om er om ni är ute på vägarna!

[Anna-N]
0

God förmiddag!

Här är stallet fixat och nu ska det förberedas inför julmaten. Skönt att vara hemma i år och slippa allt åkande.
Granen är pyntad, klapparna klara och julskinkan är provsmakad :-)

Önskar alla en fröjdefull julafton!

AusaBausa
0

Ha en riktigt skön o lugn jul allihop!

Snart kommer tjocka släkten o fikar och tittar på Kalle sen blir det julmat o tomte…

får ta en promenad t pållarna o önska od jul till dem också och ge dem lite extra mat;-D

Yanni
0

God Jul! Jag har varit ute och ridit och fixat allt i stallet nu på morgonen, firar jul hemma med släkten iår. Två av mina hästar står kvar på mitt jobb så dom kan jag tyvärr inte säga God Jul till.. :/

GOD JUL ALLIHOPA :D

CamillaAndersson
0

# 5
Låter jättemysigt! Tror du att du kan få någon att fotografera så vi kan få ta del utav det också?

Här blir det bara familjen, men det duger fint för mig Skrattande Så det blir julmys och Kalle Anka lite senare.

Om en kvart ska jag kika lite på Levade Noble Horse Gala som går i ettan, sedan blir det juläpplen till pållarna och promenad med ena vovven, sedan lek med valpis.

GOD JUL!

RebeckaKihlberg
0

God förmiddag!

Julafton…känns nästanl ite overkligt. Var på födelsedagskalas igår och firade min svåger och svägerska..alla var rörande överens om att det mer känns som om det var början av november. Här i Lund är det höstigt väder..inte ens lite frost har vi…skrämmande eftersom att det var kallt och snö ute för bara några år sedan.

I eftermiddag blir det julfirande med hela familjen + släkt, ska bli riktigt trevligt.

Hoppas ni får en trevlig julafton.

God jul!

Maria Persson
0

Det är väl lite försent att säga god morgon! Flört

Men jag hoppas alla får en bra jul

Pheobe
0

God middag!

Hemkommen från jobbet. Japp, jobbat julafton, nån måste ju ta hand om nassarna, inte alla blir julskinkor =)

Suttit och läst julkort som är så fina, e-kort. Tack så mycket allihop. Även läst andra mail som värmer då det känns tugnt. Har fått lite mer å fundera över…

Ska lägga mej en stund innan mina gäster kommer då dunderförkylningen slagit till inatt. Fölets förkylning angripit mej månne? Nåväl, feber och frossa på julafton är ingen hit men jag hoppas det är borta tills imorn för då är det en heldag på jobbet. Suck!

God Jul!

dajmie
0

God Jul Alla.

veronica-olsson
0

God Jul på er alla.

Håller på med maten och ser fram emot en trevlig dag med familjen.

ingrid
0

God jul!!

Puzzel
0

God Jul till er alla här firar vi jul med magsjuka. Suck jag som försökt hålla den borta men nejdå i morse vaknade Dennis med ont i magen och strax efter kräks han, och gjorde det nyss igen. Suck så nu räknar man ner till nästa som blir sjuk. Med tanke på att barn slarvar me hand hygien mm och t o m gubben är lika dålig så ja då fattar ni själva att min jul o nyår blir kul.

Sköt om er alla

Hanna-D
0

God Jul allesammans!

Jag sitter fortfarande på jobbet och några timmar kvar, så Kalle missar jag nog. Hoppas ni alla får en trevlig kväll!

sara-ek
0

God jul på er:) Kom precis hem från ett mysigt julfirande i stallet. Nu ser vi fram imot en trevlig kväll!

Annette
0

Goddag!

Här vet jag inte riktigt hur det står till. Cecilia spydde i morse, nu ligger hon på sängen och säger att hon är hungrig och mår illa.
I morgon har jag julotta och måste vara i kyrkan 5.30, maken jobbar 7-16. Barnen skall egentligen sova hos mina föräldrar i natt, men just nu vet vi inte hur det hela utvecklar sig eller hur vi skall lösa det hela.

Hästarna mår i allafall bra.

Ha en God Jul!

Benjamin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Jul allesammans.

Jag bifogar en bild på min överlyckliga dotter - till slut blev det julafton!!

sanne
0

Här har klapparna delats ut o vi har nu 2 överlyckliga barnSkrattande

Sussie o Annette, välkomna till klubben… visst är det kul o få det till jul.. vi försöker göra det bästa av situationen här, ingen dålig idag ivf, krya på er !!!

Puzzel
0

Ja jag som gjort mitt bästa för att de inte skulle få skiten men ja nu sitter man här med spyhinkar och tvätt. Hoppas bara TV´n bjuder på någe kul då då.

Vi får bilda en kräksjuka julklubben i år vi då Sanne o Annette

Annette
0

Undrar om det är kräksjukan här? Hon har bara spytt en gång. Nu har hon petat i sig te och smörgås och det verkar gå bra.

sanne
0

#30, så har det varit på några här me.. det är säkert inte vinterkräket utan en "vanlig"magsjuka..men det är lika otrevligt, stackars lilla cecila, hopas hon piggnar till snabbt!!

Carita
0

God Jul på er allesammans!

Första sittningen hos oss är klar allt är diskat och sonen vilar en sen middags lur. Snart bär det av till Svärmor för mer mat och julklappar. Tur att det bara är 100 meter att gå….. i lerblasket. Det lila vita som fanns på backen i går försvann fort i natt.

#30 Det behöver det ju inte vara man kan ju hoppas men när Leo hade magsjukan förra veckan så spydde han 2 ggr med 23 timmars mellanrum sedan var det avklarat. Han var pigg som bara den och ville äta hela tiden. Hela deras avdelning på dagis blev drabbade på samma sätt.

[Croneld]
0

God kväll!

Vi har firat med julstrumpa vid öppna spisen, Kalle Anka, Tomtebesök och sedan julmiddag.

Sedan har jag traditionsenligt vartit ute på "julaftonsritt", som vi alltid hade i stallet när jag var liten. Nu red inte jag utan körde shettisen Manda och en av mina stalltjejer red ett av russen. Härligt var det fast snön fattades oss.

Trevlig julaftonskväll!

Dior
0

Önskar oxå alla en riktigt god jul och gott nytt år!

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Ranni
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God fortsättning på julen önskar jag er alla!!!

Puzzel
0

Här är Dennis på benen nu han kräktes några gånger sen framåt efter middagen fick han börja behålla det han drack. Nu väntar man bara på om nästa blir sjuk eller inte trodde ett tag Rasmus var på väg men sen piggnade han till igen. Bara vänta och se. Ja det går ju mycket konstiga magåkommer just nu, vinter kräksjuka, maginfluensor i olika varianter blir visst alltid så vid jul.

PP
0

#16 Dessvärre verkade det bara vara jag och Gwyneth som var vakna vid den tiden i morse, så några bildbevis finns inte… Hade tänkt att ta en tur på kvällen med någon av de andra ponnyerna, men här har det varit plusgrader och den lilla snön vi hade har töat bort…

CamillaAndersson
0

Vad synd. Men jag får hoppas på att det kommer snö som ligger kvar så du kan ta dig en tur igen Skrattande