Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 1085 ggr
[LinneaDahlberg]
0

Godmorgon Juldagen 2007

Merry Christmas to all!!
Jag blir så löjlig på jul! Som ett barn som bara längtar efter sina julklappar. Ligger ett gäng under granen och väntar. Och jag kan inte sova. Vill bara att alla andra ska vakna så vi får börja! Skrattande

Hoppas alla som firade igår hade en fantastisk jul, och att alla som firar idag får en lika underbar jul de med.
Ska inte till min lilla hingst idag, utan åker och pysslar med honom imorgon igen. Ska i alla fall ut och rida islänningen, mest för ryggens skull. Hade sönder den igår när jag körde Casablanca. Men det var det värt! ;)

ingrid
0

God morgon

Skall försöka träffa lite vänner idag, vill dock inte gå ut ikväll! Måste lösa det så jag träffar dem ändå. Hysterin med krogen på juldagen är löjlig, håller med om att det är trevligt att träffa andra hemvändare men rent krasst hälsar jag på dem frågar snabbtt vad som har hänt i deras liv och hela mötet tar max 5 min. De vänner man har kvar försöker jag ju träffa ändå.

Till alla dagens julfirare, ha en underbar dag!

ElisabethA
0

God morgon!

Firade julafton igårkväll hos min ena moster. Det var riktigt trevligt. Julklappsöppnandet blev en riktig följetong och tog ca 3 timmar, men det var det värt. Jag fick iallafall min efterlängtade ryggsäck. Trodde inte att jag skulle få någon eftersom jag inte sett något paket som var stort nog och hade rätt form, men min listiga mamma hade fottat väskan och lagt fotot i ett kuvert istället. Trots att jag är drygt 30 år lyckas mamma fortfarande lura mig Skrikandes

Hoppas alla får en riktigt bra juldag!

Annette
0

Bästa dagen på hela året, ett helt år kvar till nästa jul. Mat finns i överflöd och det är städat i huset. (hur länge nu det varar)

Jag har just kommit hem från julottan. Det var 59 personer i min lilla kyrka, det var väldigt bra.

Jag åkte hemifrån 5.20, då körde ambulansen och polisen in på vår gata. Jag vet inte var de tog vägen, men lite ruggigt känns det allt. Är väl knappast något positivt som inträffat.

Jag är alldeles ensam hemma, så nu tänker jag krypa ner i sängen en stund :) Ha en bra dag!

Daladis
0

God Morgon!
Idag har jag varit ut och släppt ut hästarna och mockat och lagt ut hö och vatten i hagen.
Inne är det ju fortfarande julstädat, för vi var hos svärföräldrarna i går em. och kväll. Hade en trevlig julafton och barnen fick massor av julklappar. Så idag har man tid att mysa, ta en långprommis med hundarna och kanske träna lite med dom. Rester finns ju i överflöd, så det blir skönt att slippa tänka på maten idag.

Ha en bra dag alla! //Erica

sanne
0

God Morgon

lite trött idag, gårdagen avlöpte lugnt i mysbyxor.. senare på kvällen blev dessvärre andra sonen dålig i magsjukan, så vi har turats om att vara uppe i natt, men så är livet.. Idag blir det mest att göra det som ska göras, hämta lite strö, mm.. sen blir det säkert film o tv spel … skulle åkt till goda vänner men det får vänta vill ju inte smitta dem oxå..

ha de bra !

[Anna-N]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag!

Önskar alla en god fortsättning på julen!

Tog en halvtimmes sovmorgon i morse o hästarna gjorde samma sak för de låg i halmen o myste när jag kom o skulle släppa ut dem :-)

I går blev det god mat, klappar och mys! Vet iaf vad man ska äta några dagar framöver…finns gott om rester kvar sen gårdagen….

Charlotte-Aveback
0

God morgon och god fortsättning!

Eftersom vi har holländskt besök över julen så skall vi idag fira ju på deras vis (Juldagen är deras "riktiga" jul!).

Ha en bra dag allihopa och var rädda om er!

sanne
0

#6 Han är verkligen en riktig sötnos, Anna !! hoppas han hade en riktigt bra dag igår!!

Midlingur
0

Godmorgon,

Är fortfarande hemma hos föräldrarna, tänkte åka hem om ett par timmar. Händer inget speciellt idag förutom att sambon äntligen kommer hem.

Puzzel
0

Morrn här är Dennis bra efter går dagens kräksjuka, än har ingen annan blivit dålig, Rasmus troddeett tag att han va på väg men det har inte kommit nått än. Annars kommer väl denna juldag avlöpa som gårdagen i lugnet och tristesens tecken.

Hade önskat en tur till hästarna men det blir inget nu när ungarna är/varit/blir sjuka.

Sanne hoppas sonen mår bättre snart och att ni klarar er.

Vilket charmtroll lilla Victor är Anna.

Malu
0

Gomiddag! Har varit på julotta klockan 7 i socknens nyrenoverade kyrka! Den blev väldigt fin, fick gå in o titta i sakristian också.Släppte ut hästarna före julottan o sen fortsatte jag efteråt med mockning o förberedelser för kvällsfodringen.Körde sen en liten joggingtur med Fridolf och hade nyförvärvet Saphira på släp (russföl).Första gången hon var med på släptåg men det gick bra!Fridolf är så jättelugn att köra trots sin ringa ålder, blir 3 år om 7 dgr!
Gråkallt o lite regnstänk o blåsigt är vädret man får finna sig i idag.Blir en stunds vila på soffan nu innan man ska fixa lite jullunch.Vi var borta igår så har inte rört vår egen julmat än..
Sonen har fullt upp att dona med sina julklappar idag..tekniklego,dvd-filmer,dataspel m.m.!!
God Fortsättning på helgdagarna!

zettan
0

morrn morrn

var uppe tidigt och släppte ut hästarna. Dock hade ja migrän så de vet i sjutton om ja fick av grimmorna, Hm ja ja de löse sig säkert. Tog en tablett och la mig. Och pepepr peppar de verkar som om de hjälpte. Så nu känner ja mig bara fruktansvärt trött och hängig. Lite små ont i huvudet bara.

JA ska tills tallet senare i eftermiddag och motionera ngn av dom. Sen blir de roliga att försöka installera nya skrivaren. hm många kablar och delar är de HJÄÄÄÄÄLLLLLP

ha en bra dag alla

VeronicaP
0

God Middag får jag väl säga då, här tog vi en riktig sovmorgon vi hela familjen sov jätttte länge så underbart gott . Idag ska vi inte göra något alls bara vara hemma hela familjen och umgås. ska iof åka hem till mina föräldrar och hämta dotterns ena julklapp hon fick en ny säng av oss i går *ler*.

Pheobe
0

God kväll

Jobbat idag på fm men har öroninflammation på båda öronen så jag fick köra hen ganska tidigt. Fick sedan akut köra med sto och föl till djursjukhuset då distriktaren vägrade köra ut för det var julgaden! Har ni hört nåt så dumt? Fölet behövde dropp och febernedsättande. På torsdag kommer dom röntga lungorna på henne och jag försöker vara hoppfull. Det kändes bra lämna dom där trots att jag fått avliva alla hästarna som "bott" där.

Nu ska jag äta, inte gjort det på hela dagen. Sen ska jag försöka vila så jag kan åka till doktorn själv imorn…

God Fortsättning

Midlingur
0

#14 Står hon i Hbg eller Malmö?

Pheobe
0

#15 hon är i hbg… du får gärna hälsa på henne om du har vägarna förbi…. ta ut mamman och rasta henne

Midlingur
0

#16 Får man göra det? Alltså ta ut och rasta hästarna? Med tanke på att hon står på iso….

Pheobe
0

#17 ja det får man…. har du vägarna förbi?

Midlingur
0

#18 Jag jobbar imorgon och fredag. Imorgon har jag planer, men fredag efter jobb kan jag kanske.