resultat. lite hjälp?=)
Är han valack eller hingst? tycker det var bra poäng på en ettåring

de är ju klass 1 iaf så långt är jag med ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
En valack ställer du ut mest för ditt eget höga nöjes skull.
Det ger dock ett tillskott för utvärderingen av hans föräldrars förärvning, så för oss som föder upp ponnyer är det bara positivt om även valacker visas!

Jag ställer ut min valack. Det är dels för att det är kul men mest för att meritera hans mor, och även far förstås. Mitt mål med min valack är att han skall få SUCH.

Ställer ut min valack bara för att det är kul, och mest för att komma ut och roligt att fixa allt innan man ska åka ;D

1# han är vallack..
Ja det skulle ju vara roligt att komma ut å göra ngt med lilla fisen. Varför blir det inte ändrat att jag är ägare i den där "stamboken" på nätet?
Jag är verkligen en riktig grönjöling inom detta ämnet.
#7 kan bero på mycket. Passet är väl inskickat? annars har du felet där, inget ägarbyte gjort? Ibland kan det ta tid men ställde du ut honom 2006? Han var bara föl då han visades och 38p på ett hingstföl är jättebra. Han har en jättefin stamtavla med enbart det bästa i tycker jag =) Forstätt du träna och ställ ut honom, det ska nog gå bra ska du se

8# när han var utställd var det uppfödaren som gjorde det..
passaet är inskickat och utlöst igen med ägarbytespapperen. Så kanske bara tar lite tid !

#9. År datumet för ägarbyter med på webstambokem? För att ditt namn skall finnas med måste du ha godkänt det.
Ofta får man tillbaks passen före det finns med på webstamboken, men det kommer.
Jag tycker att det är jättebra om man vill visa sin valack på utställning. Dels så är det jättekul att komma ut på utställning och dels så meriterar man föräldrarna vilket är viktigt för att föra avels framåt. Speciellt viktigt är det för hans mamma eftersom stona inte hinner få så många avkommor och då är det viktigt att dom som finns visas fram.