höjd på boxen ...
Håller på som bäst att såga till brädor till boxen ( rejäl träningsvärk). Har sågat till de flesta i 110 cm, blev nu lite osäker på om de är för korta? Undrar samtidigt även hur högt upp krubban skall sitta.
menar du 110 cm högt? Det beror ju på hur stora ponnyer du har. Jag skulle tro att jag har den höjden på nån box och mina kan se över men inte hänga över boxen. Dörren kan man ju göra lägre om man vill.
Krubban skulle jag vänta skriva i tills jag satt hästen i boxen så kan du se vilken höjd som passar. Beror ju på om du har små el stora ponnyer.
Lycka till!

Vi har u-järn som håller fast våra brädor i boxväggen ut mot gången. Då är det bara att plocka ur eller i plankor om man byter häststorlek. Jag har inte mätt, men till shettisarna har vi plockat ur plankor så att de kan sträcka uöver huvudet. När Eros hade hög boxvägg hoppade han ofta upp och hängde med frambenen över boxkanten. Nu när han ser ut så är han mycket nöjdare.

#2 vi har som dig. höjden är 1m i gången och i boxen ca 1,05 då boxarna är lite nedsänkta. Hästen kan ta ut huvudet men inte hänga över. De minsta får ut nosen.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se