Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 2205 ggr
Ranni
0

Ryggskott!!!

Hur ska detta gå? Varför kommer det jämt så olägligt? Fast ryggskott kommer nog sällan lägligt…Fundersam Men nu, då jag och gubben håller på att bygga ut stallet som MÅSTE bli klart innan 2 jan då vår nya gamla tävlingsponny kommer… Jo, min dotter har köpt tillbaka sin gamla ponny! Känns faktiskt jätteskoj, även om det blir trångt i stallet. Han ska nu gå i pension, och får gå hemma hos oss. Han ska få fostra våran shettishingst(/ar, om det blir flera…), är det tänkt.

Men ryggen… Gör så Skrikandes ont!! Gubben kan ju "knäcka" till ryggen, men nu är jag så öm att INGEN får röra mig… Knaprar värktabletter för att få musklerna slappna av, men kan inte precis säga att det blir bättre. Nu ska jag ut och gå iaf, för då känns det bättre. En skala på 1-10 så gör det bara 8 ont då…

Till salu: En rygg, något defekt.

Köpes: En rygg, ny och stark.

Kris_J
0

#0 Stackars dig, jag vet hur det kan vara. Men har varit lyckligt befriad några år nu. Min rygg blev väldigt mycket bättre när jag fick en annan bil. Men att promenera brukar vara bra.

Veritas odium paretFörvånad

Annette
0

Gå till en naprapat, de utför underverk. Det vet jag av egen erfarenhet.

Pheobe
0

ush, jag vet hur du känner dej. stackare. prva röra dej måttligt så det inte bli värre av för mkt sittande eller liggande

Kris_J
0

Eh..naprapat gick jag till vid ett tilfälle när jag hade akut ryggskott, det blev inte någon hit kan jag säga. Fick uppsöka akutvård sedan vilka upplyste mig om att de är bra med naprapater men vid en akut inflammation är de direkt olämpligt.

Veritas odium paretFörvånad

balotte
0

Låt din gubbe smörja in dej med voltaren gel, det gjorde susen på mej.

Krya på dej

Pheobe
0

#4 men akut inflammation är väl inte ryggskott?Jag går alltid till naprapat. Nån gång har dom burit in mej och jag kan kunnat springa därifrån sen

Annette
0

Säger som Pheobe, ryggskott och akut inflammation är väl inte samma sak? När jag ramlade i trappa på jobbet förskjöts mitt bäcken, men det fixade naprapaten till. Jag har aldrig varit så bra i kroppen som jag är nu, jag var nog sned lite varstans, men det rättade han till.

Mun mor fick också akut ryggskott. Hon ville inte gå till naprapat, men till slut gav hon med sig. Han rättade till även hennes problem.

[Jemla]
0

Jag har haft ryggskott 3-4 ggr, ingen höjdare direkt. Kan också varmt rekommendera naprapat (ja kanske inte så länge det är inflammerat…).

Ranni
0

Halloj där! Jo jo, nu är man lite hög på bl.a citodon… Trallallallaa!! Gav vika för smärtan, och knaprar lite nu för att just slappna av. Det känns bättre. Kunde t.o.m mocka, fylla vatten och hör och häpna, hjälpa gubben att få upp det hö jag hade kvar i trailern, på logen… Hemlis Hur idiotisk får man vara?!! Nu ska jag inte klaga för jag vet, jag får skylla mig själv. Men höet måste bort då han var tvungen att använda trailern för att köpa plåt till utbyggnaden av stallet…

Gubben är utbildad naprapat så han vet hur man gör. Och inte gör… Flört

Minsanne
0

Jag brukar få ryggskott 3-4 gånger om året. Tro mig … det kommer alltid olägligt Gråter En gång var jag tvungen att gå med kryckor på generalmönstringen. Inte kul alls, hade 5 eller om det möjligen var 6 hingstar som skulle visas. Men jag fick hjälp som tur var. Men det var inte det jag skulle prata om.
När jag känner av att mitt ryggskott börjar då tar jag omedelbart ett varmt bad därefter smörjer jag in onda ställen med reparil, tar en värktablett (paraflex comp) och sen sätter jag på TNS plattorna. Dom sitter på i stort sett dom två första dygnen. Har på någon timme och sen utan någon timme. har du tillgång till TNS så är det kanon … det tar udden av värken. Du kunde få låna min TNS, men du bor väl kanske inte i närheten?
Stackars dig … lider med dig

Ranni
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#10 Jag bor ju inte precis nära dig… Du vet vart… Flört Fast du känner mig inte som Ranni, då det är min hund… Skrattande Fast henne gillade du ju… 

Tyvärr har jag inte tillgång till bad, om jag inte ska sitta i några av dessa "bad" som finns ute i hagarna numer och tänker på allt vatten bland leran… Men jag smörjer med typ Zon, och käkar Citadon.

Minsanne
0

# 11 Aha … så det var du Skrattande tyckte namnet Ranni var bekant.

Kan du inte be en sjukgymnast att få låna hem en TNS apparat? Här nere brukar dom göra det.

Av citadon ikan du lätt få gallstensanfall. Tänk på det om du har känslig galla.

Du får be "gubben" att knåda dig försiktigt Flört

Minsanne
0

#11 Förresten … vad fina flickorna var på kortet

Ranni
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Flickorna är sååå fina! Eller var.. Nu när det är så lerigt ute så KAN man skymta en liten ponny under alla dessa lager med lera som de kamoflerar sig med… Ja, även den stora hästen gör så gott hon kan…