Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett12-foder-utfodring
Läst 558 ggr
thira
0

Vinterpälsen är envis

Jag tycker det är rent hopplöst med vinterpälsen i år, det verkar som aldrig den blanka fina sommarpälsen ska komma fram. Har gett vitaminer i massor, finns det något annat som dom kan ha brist på eller är det bara ovanligt sent?

Sehvrin
0

Våra hästar hinner knappt fälla klart innan de sätter ny vinterpäls igen Fundersam har varit så i alla år vi haft dem, ska bli spännande att se hur långt de har kommit i fällningen nu…. (jag åker hemhem på lördag, yay! =D )

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Fjunet
0

Håller med! Den verkar aldrig släppa i år! Pumpar min shettis full med b-vitamin men inget händer.

RebeckaKihlberg
0

Foderjäst, täcke, bada …finns en del knep

nallebjörn
0

kan kanske vara mer fel? alla mina har i stort sätt fällt och är jättefina. Men inte valacken för han är sjuk.

B vitamin hjälper bara om man ger det IM eller IV. Tar låång tid annars

VeronicaP
0

Det beror till stor del på det kalla vädret som har varit och har man då de ute dygnet runt som många av oss har så kan det ta lite tid att fälla *ler*

nallebjörn
0

#5 mina är ute dygnet runt. Jag kan väl säga att vi är en av de som haft snö längst också. Helt säkert. Mina började ändå fälla tidigt.

Pyttis
0

Här har någon fällt, några har bitvis vinterpäls kvar, trots vitaminer,borsta osv. Får väl hoppas det faller SNART då det närmar sig utst.

thira
0

#/ Precis! Känns inte meningsfullt att anmäla till någon utställning innan de ser fina ut. Annars tycker jag att de brukar bli blanka o korthåriga snabbt när de får gå ut på betet, men nu har de gått på sommarbetet en månad och det händer inte mycket iaf…är väl värmen som fattas!

Ellinor Johansson
0

Jag har anmält en ettåring till Smedstorp, med det är tveksamt om hon hinner tappa pälsen.

Om de har lite kvar gör inte så mycket den pälsen lägger sig ner om man lägger täcke på efer badet

VeronicaP
0

hm Anna de Norrut har haft snö längre än vi i söder Flört

Ellinor Johansson
0

#8 Tror du går och väntar på att pälsen ska bli vågig.Cool

nallebjörn
0

#10 nja vi hade snö sent i april här också. Och där uppe är ju hästarna vana vid annat klimat. Så mycket snö vi haft och så länge vi haft i år har vi nog aldrig haft. Iaf inte på lääänge. Hästarna har heller aldrig sett så fina ut så fort hos mej. Konstigt men sant.

thira
0

#11 Ha, ha, vet vad du menar…..!

Den pälsen är det minsann inget fel på!

Annelie-P
0

Även mina har ganska mycket päls kvar, speciellt över ryggen och under magen. Den enda som släppt allt är valacken 6 år. Den päls som är kvar sitter hårt också, försöker ju dra, men den sitter.

SannaHolmgren
0

Är det bara min häst som tappade all pälsen för en månad sen?. Det sa bara *Poff* och så lossnade den i stora sjok. Nu finns det inte ett hårstrå kvar av vinterraggen..

Han bytte iof från stall till hage, från vinterfoder till gräs. Och blev avlusad.

Annette
0

Min 3-åriga valack hade ganska mycket päls kvar om man jämför med stona. Men förra veckan lossnade det mesta, så nu ser han riktigt snygg ut.