Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 577 ggr
AusaBausa
0

God morgon 28/12, 2007

här är det riktigt grått o trist..regnar tom lite..

i dag ska jag städa (usch!) för et blir barnkalas i morgon för 8-åringen…

gubben jobbar men slutar 14 så hoppas på lite aktivitet i stallbygget därefter..

Ha en bra dag alla!

Charlotte-Aveback
0

God morgon!

Idag bär det av till Skåne - vi skall fira nyår med min familj i Kristianstad. Kommer hem igen den 2 januari.

Ha en trevlig nyårshelg och var rädda om er!

Vi ses nästa år! Oskyldig

VeronicaP
0

God Morgon , här regnar det fortfarande det började i går kväll och har inte slutat sen dess , jag blir så trött nu när det äntligen börja torka upp lite granna. *suck*

#1 Ha det trevligt i Skåneland och kör försiktigt.

[Anna-N]
0

God morgon!

#1: Gott Nytt År! - o hälsa pappa!

Här är det rena rama vårkänslan! Gröna gräsmattor, fågelkvitter o varmgrader. Turligt nog är alla is borta i dag - igår var det skridskobana här. Vilka vintrar vi har :-((

I dag ska vi se till hus och djur (som vi är vakt åt under jul och nyår) sen så blir det lite nyårsmatsinköp.

Ha det gott alla! Skrattande

zettan
0

go morgon

Idag verkar ja vara okej efter natten till igår och gårdagens magsjuka. Fy men det känns som en ringvält kört över magen på mig. För den är öm överallt. Men men huvudsaken är att ja känner mig piggare.
  Idag blir det till att ta de lugnt på förmiddagen. Vill se så ja behåller all mat som ja ska. Sen måste ja till stallet. Underbara kompisar som tog hästarna igår. För det vet i sjutton om ja orkat mocka när ja knappt kunde sitta upp. Tack snälla.
  Ska försöka jaga hovis idag. Inte fått tag på honom ännu.

ha en bra dag alla

AusaBausa
0

#1 Välkommen hem till Skåne, synd vi inte kan bjuda på bättre väder! Ha en skön nyår!

sanne
0

Go Lunch

Här har vi varit ute ett par timmar i ösregnet, hästarna står vid grindenoch vill in..allt fixat i stallet inför kvällen ivf, skönt. Vi ska snart ner till min mamma o äta lite, barnen ville bade där ner, så det får dom väl då !

Skulle jobbat med ngn av killarna idag, men jag är inte så sugen på det i detta skit väder.. får bli alla i morgon i stället..oavsett väder dessvärre…

ha en fortsatt bra dag !

Miija
0

Go'middag.

Har haft en slöarförmiddag. Kroppen är lite ond så det har varit segt.

Ska gå ut och mocka, pållarna var inne i natt och fick sova. Glad Sweetie var så himla trött igår så innenatt fick det bli.

Ska förbereda för killen som kommer idag. Han ska vara sällskap till Coffee. Ska bli spännande att se i morgon hur de kommer överens.

Var ute igår och fixade staket så de kan gå i en annan hage som varit avstängd ett tag.

AusaBausa
0

en undran…hur trötta och tunga är era ston som ska föla maj-juni??? Tycker Kefir är grymt seg…hon bara lunkar fram..

hur mkt mat ger ni extra till era nu som ska föla?

sanne
0

#8, kan säga att mina ston som ska föla i April o Maj är väldans slöa, dom äter lite o står mest o sover ute nu..

dom får hösilage i önskad mängd, betfor, havre, mineraler o tokosel, några får även lite musli..

VeronicaP
0

Mina som ska föla i April , maj är inte segare än någon annan , de äter bra och har fri tillgång till ensilage , de går ju på lösdrift och de får inget extra kraftfoder .

Miija
0

Kan väl inte säga att hon är så där jättetung. Dock blir hon 22 så det är inte någon vidare fart i henne annars heller. Glad

De går vanligtvis ute dugnet runt och det bidrar till att de är lugna också + att de bara är två i hagen så det blir inget bus tyvärr. Den andra, blir 9, önskade mera av bus annars.

Fritt grovfoder i form av hö och nu även halm, vilken de letar efter fröna på. Bra sysselsättning och liiite extra mat.

Annars får de än så länge bara hö och mineraler (fritt). Kommer att pytsa i kraftfoder när det senare behövs.

Tillägg: glömde skriva att hon är beräknad till början av maj.

Charlotte-J
0

God eftermidag!

Här är det "sletet" idag. Både "guben" och yngsta dottern ligger och kräks, skit också. Jag som skulle åkt och tittat på en pålle idag ;-) Jaja, det får bli en annan dag. Det ringde även en och ville ha 4 hästar chipmärkta men det får jag ta på söndag. Att allt ska bli samma dag. Och så ska min systerdotter komma hit i helgen och ev. välja ut en valp så det är ju bara att hoppas att vi är friska och krya då.

Nehej, nu ska jag gå ut och pyssla lite med mina pållar så jag kommer ifrån allt kräks lite ;-))

Amor vincit omnia Kyss

AusaBausa
0

jag ger inte heller mina ngt extra utan näst intill fri tillgång t hö och så en näve betfor bara för att travaren får…men hon är rätt seg men sen är där ju ingen vidare fart på kompisarna i hagen heller men ändå…hmm får se om jag ger henne ngt extra o om det blir lite mer fart på henne men samtidigt är hon ju dräktig o hur mkt fart var det på mig när jag var gravid;-D