Vilka hästraser har ni ? :)
Vore lite kul o höra vad ni har för hästraser, ?
Kram Amelia Och Kummin 

Endast shetland.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

3 Shetlandsponnyer, 3 New Forest samt en Ardenner.

Åå , Ardennrar är så fina 
8 shettisar och 1 dartmoor
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Shettisar och en Tinker.

Jag har , En shetlandsponny , En Irish cob / Tinker , En Arab, Och en Islandshäst :) Ingen som är lik den andra. Alla olika raser.

Numera har vi enbart shetlandsponnyer. Tidigare hade vi även New Forest, New Forest/Arab-korsningar samt Svenskt Halvblod.
har 2 foderhästar som är shettisar och ägare till ett varmblod o delägare i ett sv. halvblod
Enbart Shetlandsponnyer.

Enbart Shetlandsponnyer. har dock ett varmblod inak. på gården.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Jag har fem shetlandsponnyer, ett engelskt fullblod och tre svenska varmblodiga ridhästar (den korrekta benämningen för vad som i dagligt tal kallas halvblod). Och eventuellt får en liten dartmoorhingst flytta hit till hösten.
Numer bara shetland tyvärr. Har alltid funnit svenskt halvblod på gården tidigare.
#11 berätta mer vem är dartmoor hingsten??????
Shettisar och 1 Islandshäst.
Amor vincit omnia 
Vi har 8 shetland och 3 islandhästar
3 shetland o en 16-årig varmblodstravare som jag rider o tävlar i körning med (dressyr,maraton o precision)
#13 Det är en liten ettåring, som ägaren - eller kanske mest fodervärden - tycker jag ska köpa lite billigt. JA, det är nog jättebilligt… Jag ska i så fall ha den som sällskap till min nuvarande shettis-ettårshingst och visa honom om han blir bra. Han är väldigt vacker nu i alla fall.

2 shetland och 1 haflingerföl (som är till salu då kroppen inte orkar längre) mamman till honom bor också här men är bara inlånad.
11 Shetland och en Welsh Mountain.

Shetland,welsh,russ och halvblod. (hade 2 ew forestar och innan i år men tyvärr är de båda döda)

en shetland, en fjording &arabkorsning
(fjordingen galopperar dock vidare till trappalanda om några timmar..
)
Shetland och Gotlandsruss
Veritas odium paretFörvånad

Ett glatt gäng m shettisar, samt en Fellponny, har en varmblodsvalack inhyrd på gården, Nordsvensk har vi haft, sen har det varit ett o annat halvblod här, men nu satsar vi mest på shettisarna
En Shetland och en Ardenner, bägge två skall dubblera sig i sommar.
Shettland och varmblodiga travare.

Här finns två minishettis ston och en shettisvalack, ena ministoet är dock bara sommargäst.
Tidigare hade jag en islänning som dock blev såld i mars och tidigare i mitt liv har jag haft: islänning, arab, arab/russ, en C-ponny av okänd stam och varmblod.

Shetland, Highland pony, Connemara och en korsning highland/connemara. Alltså endast M & M raser!!
Endast Shettisar;)
En shettis och en PRE på två år.

Endast shettisar 
Vi har fyra shettisar och tre russ.

2st shettisar och 1 varmblod

Jag hör nog till den ovanliga skara som bara har en mini shettis. Tidigare hr vi haft russ, welsh, new forest och halvblod. Som mest har jag haft fem hästar.

Bara shettisar nu men har haft en ardenner/frieser korsning.
1shettis samt en kallblodstravare.

Jag har shettisar och två halvblod.
Shetland & Welsh sek B
Shetlandsponny, Islandshäst och Knabstrupperponny

Sju shetlandsponnyer, fyra gotlandsruss och fyra fullblodsaraber…
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Ardenner/Frieser
Den måste vara stor o fin !? 

Just nu en shettis, innan henne ett varmblod, en arab, tre halvblod, en korsning arab/new forest men ev ploppar det ner en korsning thinker/halvblod och en korsning Irish cob/isis här i sommar.
15 shetlandssto.Körda dom flesta och ridna.6 russ.5 Islands.
Shetland + en d-ponny av okänd korsning. Har fått uppgifter att han är fjording/connemara.. Har haft halvblod (m. mkt xx i), welsh, new forest och div. korsningar. Nån gång så ska jag köpa en stor häst igen…:-) Vill hoppa….*s* Men shettisarna går först!! :-)
1 Shettis och 1 korsning shettis/brittish spotted pony
Shetlandsponnyer och islandshästar :) Väntar spänt på den nya islandshästen som kommer den 4 Juni 
Connemaraponnyer och ingen shetlänning
. Ännu
.
Tillhör just nu kategorin "distansryttare" då min favoridpålle (vår hingst) är utleasad på station för säsongen. Saknar honom MKT!
Förresten, ska nån av er till utställningen i Örebro på lördag får ni gärna hålla tummarna för vår connemarahingst. Han blev BIS fem utställnihgar i rad 1997-99 och sen har jag inte tyckt att han behövt komma ut mer… Men nu fanns det så många som aldrig sett honom så det var dax igen. Är egentligen för nervklen för att ställa ut själv
och är tacksam att hans "plastmamma" Lotta nu tar sig an projektet. Nöjer mej med rapport per telefon
.

#49. Jag lovar att hålla båda tummarna medanb jag är på utställningen i Uddevalla. Ibland skulle man verkligen vilka klona sig, många fina hästar anmälda till båda ställen.
Jag har en shetland och en shetland/welsh m. korsning.
Har tidigare även haft två varmblod, kbl travare och en stor D-ponny korsning.
Shettisar och islänningar…. verkar vara en vanlig kombination! 

#52 håller med men kanske är det för att de är lika till utseende, lika i sinnet förutom gångarterna.
#53 Jag kan inte annat än hålla med dig! Är väl därför jag fastnade så lätt för shettisarna, eller? 

nordsvensk och shettis

Shettisar så klart:)
#44 minsambo påminde mig om att han faktiskt ägt en shettishingst också. Blev sedan exporterad till Norge och godkänd där.

En islänning och en shettis.

Bara shetland numera - sex stycken i åldrarna 1-31!
Hade tidigare en ridhäst e.Immer 359 u.travarsto som jag tyvärr fick ta bort för fem år sen, 30 år gammal. Han är fortfarande saknad..!
Någon gång i framtiden vill jag ha en större häst igen, gärna ett kallblod. Drömhästen har jag både hittat och förlorat, tyvärr. En tinkerkorsning vid namn Windy som det var så nära att jag hade köpt…
#17 det är en himla härlig ras. Roligt med fler som upptäcker rasen.

För närvarande finns shetland och fjording på gården.

Min egna är shetland men vi har en till shetland, 3 ardenner, 5 fjordingar (varav 4 våra) och så kmr det en Welsh vi ska låna över sommaren på ferdag :D
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Shettis :)

Just nu: shetland (3 st), welshponny (17 st), welsh cob (1 st), svensk ridponny (1 st) och kallblodstravare (2 st).
# 29 va kul. Vi har också shettisar och P.R.E.
8st shettisar och strax två föl, och ett 3-årigt pre sto och en 1-årig hingst.
Kan ju tillägga att jag just nu har raskavalkad i min lilla hingstflock på hingstbete, där det går en shettis och ett halvblod (mina egna) tillsammans med en welsh sekt B och ett russ. Planen är att det ska dit en welsh sekt C också, men vi får se om den kommer….

2 shettisar och ett russ:)

En shettis o en travarmärr med stofölet. Snart en shettis till, tror jag (Hoppas!)….

Shettisar, f n 5 st och så ett arabsto som är utlånad. Haft araber sedan 1989, första arabfölet 1991 och shetland sedan 2003.
Shettisar och russ samt 1 travare också.

6 shettisar och en russ hingst.

I stallet står 2 shire, 1 Frieser, 3 halvblod, 1 fullblod, 1 Fjording, 2 Shetland, 5 Welshar, 1 Treekner, 1 Hannoveranare + 4föl …….Ja lite variation ska det väl vara!!

Shrie , Frieser
Dem är ju så himla fina !

6 shettisar o en nordis!En bild på Kung Lear som han heter (nordisen) han är ju glosögd så mycket folk ryggar nästan tillbaka när dom ser honom,men jag tycker han är supervacker!
#79 jättevacker!

Ja, Verkligen . Jätte söt också 
just nu 3 shetlandsponny o 1 connemara
mamma har två korsningar mellan connemara/varmblodig travare så dom är jätte fina och världens snällaste men ena stoet har världens hemskaste trav tack vare att hon vill gå fram fort tack vare travaren i sig ;) fast den anndra vallacken som är stoets son är mycket mysigare och min favvo som jag bara vill rida hela tiden, han e inte heller lika rädd som stoet, hon e mäst rädd för pressäningar
//miniblomm

Shetland och russ

Russ o shettis har ja^^

shetland och russ och 1 varmblodstravare

Shetlandsponny, islandshäst, fjording och finskt kallblod.

#78 Åh, bara älskar de där konvexa nosryggarna!!
Har shetland och russ. Varför kan inte russen vara mer som shettisar…
Hihi, inte bara storleken som skiljer 

En newforest 

en shettis, ett halvblod & en arab

Just nu hyr vi 3 hästar; engelskt fullblod, finsk häst och en shetlandsponny ^^
Vi har shettisar, russ, en islandshäst och en varmblodstravare
Anna Manberger, www.stuterila.se

#95 ; guud vilken söt bild 

jätte fina # 98 & # 99 :)
Vi har just nu 9 shettisar och 6 islandshästar 

Numera bara shetland! Sista araben flyttade till sitt nya hem förra veckan

#101 , båda dem raserna är underbara 
# En New Forest har tillkommit i flocken.
Hjälper till i ett travstall, där finns det alltså shettisar, russ och varmblods travare, dock har jag ingen egen häst
1 st shetland ("normalsize", utlånad till fodervärd, dräktig).
1 st svenskt varmblod (som ju är den korrekta benämningen på det svenska "halvblodet", min ridhäst)
1 st welsh sektion B (dräktig)
6 st welsh sektion A (varav två dräktiga, en utlånad till fodervärd)
Ett blandat gäng!

en welsh sek B (tidigare R?) och en d-ponny import irland med okänd härst.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~