Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 945 ggr
balotte
0

Ålder på utställare?

Hur gammal måste man vara för att ställa ut shettisar, min dotter på snart 11 år vill gärna vara med och ställa ut våra shettisar. Eller kan hon vara med när jag ställer ut gamlan med föl?

VeronicaP
0

Hon kan ställa ut själv om hon vill , det gör min dotter hon var runt den åldern när hon började lite smått att visa själv , tänk bara på att hon måste ha hjälm på sig.

balotte
0

Då blir hon överlycklig när jag berättar det för henne.

VeronicaP
0

Det blir ju perkfekt att ha henne med som hjälp också när du visar sto med föl , tänk på att hon får träna mycket så kommer hon att bli ett riktigt proffs *ler*

balotte
0

Hon hinner väl inte vakna imorgon förrän hon ska ut i stallet.

Fiona
0

Min syster visade nog sin först shettis när hon var 10 Fundersam Det är jätte kul ! Tänk bara på hjälmen ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Kratern
0

Min dotter visade också sin shettis när hon var 9-10 år. Det gick jättebra.

RebeckaSvensson
0

#0 Det finns också handlerklasser på en del utställningar där dottern kan vara med tillsammans med ponnyn.

balotte
0

Vad innebär det?

RebeckaSvensson
0

#8 Ponnyn visas på samma sätt som i en vanlig utställningsklass men i en handlerklass är det visaren som bedöms och inte ponnyn. Hur väl den som visar ponnyn får fram den, ställer upp den osv.

Ammiii
0

Glöm inte att det är 16 år för att visa hingstar bara! :)

Ston och valacker är okej om man är barn!

Hjälm har vi alltid, oavsett vad vi visar eller hur gammal visaren är, det är ju ganska tätt med ponnyer i ringen ibland och alla älskar ju inte varann!

Fiona
0

#10 använder också alltid hjälm ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg