Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 483 ggr
Charlotte-J
0

God morgon 29/12!

God morgon på er allihop!

Här har maken och yngsta dottern fortfarande kräksjuka. Har inte sovit många timmar inatt eftersom dottern haft det jobbigt. Nu är det dock lite lugnare för henne och än så länge har hon fått behålla lite vatten, stackars lilla stumpan. Jaja, det går väl över men jobbigt är det när man är mitt i det.

Ha en bra dag!

Amor vincit omnia Kyss

ingrid
0

God morgon!

Skall försöka ta mig ut på rean idag, letar inte efter ngt speciellt utan mer ute för att "fynda". Skall jobba ikväll, hoppas på att det blir lagom med folk idag, var ute och tog ett glas vin igår, helt knöka med folk överallt. Men men tiden går fort när man har mkt att göra.

#0 Stackare, hoppas de får inleda nya året roligare än de avslutar det här.

Sasser
0

Godmorgon!

Sitter i lägenheten i Uppsala och laddar för en resa hem idag. Skall bara åka via hälsingland och hämta dottern hos farföräldrarna. Sonen har spelat julcupen här i Uppsala och det gjorde dom bra. Dom kom 3:a.

Ha en bra dag, 5 grader varmt här… //ESå

Pheobe
0

God förmiddag

Här är allt pyton! Min medicin hjälper mej inte mot öronen, dottern påstår sej ha ont i huvudet (15 månader), får inte hem mina hästar i år och solen skiner in i huset så man blir tokig på allt dammet och man får ännu mer ont… Suck!

Men trevlig helg ändå =)

AusaBausa
0

God morgon!

Här väntar vi på en skock ungar som ska komma på kalas i dag! 15 barn ska komma om alla kommer! Fullt ös lär det bli! Bad dock dem ta med utekläder så blir det allt för vilt slänger jag ut dem;-D

Ha en bra dag alla! Kör lugnt ni som ska ut o köra!!!

[Anna-N]
0

God förmiddag!

Pyton här också ;-) Spöregn, åtta grader varmt och det som det vore oktober ute…lera och klet vart man än går. Suck säger jag, vad är de härliga vintrarna som är på alla julkort?

Nåja, blir en dag i dag också….

Ha det så gott alla o krya på er alla sjuklingar :-)

Pheobe
0

#5 synd det är så långt till Dalarna… kunde träffats och mått pyton ihop =)

Midlingur
0

#3 Klaga inte på solen… Här regnar det. Ska du till Hbg idag? Kan eventuellt köra in om där idag efter vi åkt till Granngården.

Pheobe
0

#7 nä jag ska inte köra dit. Veterinären ville inte att dom skulle ha besök tyvärr

Midlingur
0

#8 Ok! Får väl se dem någon annan gång då :)

Silenos
0

Här röjs det. vi bor i en gammal kyrka. Nu ska den del av kyrksalen som vi bor i byggas om till rum , det blir två våningar( loft ). Hittills har vi haft "rummen" avdelade med hyllor o skåp. Nu måste det tömmas så att de kan bygga…mycket grejor.

Annette
0

God förmiddag!

Idag skall jag förutom att sköta om djuren göra minsta möjliga.
Vi var på äventyrsbadet i Örebro igår. Jag är blå lite överallt. Dottern var nära att krossa strupen på mig i en vattenruschbana. Men kul var det!

sanne
0

God eftermiddag

fy tusan vilket skit väder rent ut sagt.. det har ösregnat o blåst hela natten o hela dagen hittills, allt är lerigt o blött,o nu varnar meteriologerna för en extra mild januari ! tack för de.. hur gör ni andra med alla leriga hagar ??? dom går ju med lera upp på halva benen..

Vår en inhyrning har idag åkte härifrån och nu finns bara shettisar kvar på gården, himla mysigt:) skulle ut o jobbat m hingstarna idag, men jag lägger mig i soffan istället o hoppas solen skiner i morgonOskyldig

Annette
0

#12. Vi har sandjord så våra hagar är inte alls leriga.
De stora hästarnas hage är lite upptrampad vid insläppet, men det är inte blött.

Det är fördelen med sandjord, sen finns det ju nackdelar också. Vid torka tex.

AusaBausa
0

har inte heller ngn lervälling här direkt…rätt torrt på markerna…förutom just vid dörren in till stallet…

sanne
0

#13,14 ni är lyckliga ni.. vi bor på ett berg o nu har det regnat så mkt att det till o med är vatten pölar över gräsmattan.. det sväljer inte mer nu.. vi kan inte heller dränera i hagarna, då det ej går att gräva ur, det kommer vatten upp ur berget hela tiden..

Annars bor vi väldans fint här uppe…:)

RebeckaSvensson
0

God kväll!

Har idag haft en heldag ute hos hästarna men nu får det nog snart vara klart för idag så jag hinner med att börja på skolarbetet. Hörde precis på komradion att det brann i rensverket så det får kanske bli till att ut och hjälpa till med det istället…

Hovslagaren har varit här idag och verkat alla hästarna. Han var här i förrgår och tog två och kom idag igen och tog resten. Skönt att det är gjort på alla nu så de klarar sig en tid till.

#15 Du är inte ensam om att ha lerig hagar, för det har vi här också. Hingstarna och halvblodens hage är ordentligt lerig och det är inget kul att se hur de ser ut om benen. Kunde gärna blivit någon minusgrad nu.

VeronicaP
0

#16 Ja lera är det gott om i hagarna och snart släpar de minsta hästarna i magen i leran känns det som på vissa ställen.