Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1018 ggr
Peppe
0

Vikt

Hur mycket väger en shetlandsponny ungefär?
Typ 95cm hög, "normalgrov"

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Peppe
0

en gissning?

Midlingur
0

Har en i runt den storleken, gissar på runt 200 kg.

Pheobe
0

Mitt stora normalbyggda shetlandssto väger 230 kg och hon är 104 cm hög. Skulle mer tippa på 170-180 kg på en som är 95 cm om den är i normalhull.

StuteriSolo
0

på ponnytrav.ifokus finns en sida där det står hur man räknar ut vikten på sin ponny, när man har formeln r det bara ut och mäta.

sara-ek
0

min ena väger inte mer än 140 och han är strax under metern.

Midlingur
0

#5 Enligt våg eller viktband?

AnnaLundin
0

#5 - undrar samma som #6

140 kg för en shettis strax under metern låter som antingen ordentligt underhull eller också mätt med måttband eller nåt…

Annette
0

Mitt sto på ca 96 cm vägde 204 kg senast jag vägde henne på en våg hos veterinären.

Midlingur
0

Kan tillägga att min nio månaders shettisbebbe vägde 120 kg. Vägdes på våg.

Lauth
0

234 kg vägde mitt lätta sto på 98 cm när hon togs bort.

Johannna
0

Vårat ministo, 79cm, vägde 103 kg förra sommaren och då var hon lite tjock men hade inte så mycket muskler. Vägd på våg hos vet.

VeronicaP
0

våran ena sto som vi hade innan 95 cm vägde 187 kg efter fölning och då var hon i perfekt hull faktiskt …

Benjamin
0

Vår valack på 83 cm vägde 145 kg då vi vägde honom för några månader sedan. Veterinären tyckte att han var i normal hull (vilket för övrigt är första gången någon veterinär säger om honom).

sara-ek
0

japp bra då fick jag iaf bevis på att mottbanden inte stämde:) För jag tyckte själv att det lät kosntigt då min shettis på 1 m vägde 112 kg. Tyckte att det inte var möjligt. Och smala är dom inte, snarare tvärt om;)

Maliiin
0

Frida då:) Vilka fundringar;) Men typ 230 kilo..  när vi vmaskar våra får dom för nästan 250 kilo! Vi kan ju ta sixton å ställa på en stor våg nån dag. hahah…

plutten-92
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

mitt shettis sto vägde 208 kg sist ja vägde henne på våg. hon är 105 cm. hon va jätte fin i hullet då, och med mycket muskler.

på bilden väger hon ca 220 (måttband)

Pheobe
0

#16 208kg tycker jag är magert på en som är 105cm. Tycker inte heller att hästen på bilden är speciellt fet, skulle nog haft lite mer hull på den.

Peppe
0

#15 Eller Valle XD
Smiggo vore väl mest lyckat att ta. Sixton är ju så liten och Valle så stor Glad

dajmie
0

När vi var på djursjukhuset med Esmeralda och hennes föl, då vägde hon 275 kg, och då var hon lite tunn.

sara-ek
0

Alla "vill väl ha olika" hull på sina shettis. Det är ju så olika om man sysslar emd utsätllning eller inte.

Pheobe
0

#20 vill ha och vill ha… den måste ju ha ett bra hull för att må bra också…