Vikt
Hur mycket väger en shetlandsponny ungefär?
Typ 95cm hög, "normalgrov"
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

en gissning?
Har en i runt den storleken, gissar på runt 200 kg.
Mitt stora normalbyggda shetlandssto väger 230 kg och hon är 104 cm hög. Skulle mer tippa på 170-180 kg på en som är 95 cm om den är i normalhull.

på ponnytrav.ifokus finns en sida där det står hur man räknar ut vikten på sin ponny, när man har formeln r det bara ut och mäta.

min ena väger inte mer än 140 och han är strax under metern.
#5 Enligt våg eller viktband?
#5 - undrar samma som #6…
140 kg för en shettis strax under metern låter som antingen ordentligt underhull eller också mätt med måttband eller nåt…

Mitt sto på ca 96 cm vägde 204 kg senast jag vägde henne på en våg hos veterinären.
Kan tillägga att min nio månaders shettisbebbe vägde 120 kg. Vägdes på våg.

234 kg vägde mitt lätta sto på 98 cm när hon togs bort.
Vårat ministo, 79cm, vägde 103 kg förra sommaren och då var hon lite tjock men hade inte så mycket muskler. Vägd på våg hos vet.

våran ena sto som vi hade innan 95 cm vägde 187 kg efter fölning och då var hon i perfekt hull faktiskt …

Vår valack på 83 cm vägde 145 kg då vi vägde honom för några månader sedan. Veterinären tyckte att han var i normal hull (vilket för övrigt är första gången någon veterinär säger om honom).

japp bra då fick jag iaf bevis på att mottbanden inte stämde:) För jag tyckte själv att det lät kosntigt då min shettis på 1 m vägde 112 kg. Tyckte att det inte var möjligt. Och smala är dom inte, snarare tvärt om;)

Frida då:) Vilka fundringar;) Men typ 230 kilo.. när vi vmaskar våra får dom för nästan 250 kilo! Vi kan ju ta sixton å ställa på en stor våg nån dag. hahah…

#16 208kg tycker jag är magert på en som är 105cm. Tycker inte heller att hästen på bilden är speciellt fet, skulle nog haft lite mer hull på den.

#15 Eller Valle XD
Smiggo vore väl mest lyckat att ta. Sixton är ju så liten och Valle så stor 

När vi var på djursjukhuset med Esmeralda och hennes föl, då vägde hon 275 kg, och då var hon lite tunn.

Alla "vill väl ha olika" hull på sina shettis. Det är ju så olika om man sysslar emd utsätllning eller inte.
#20 vill ha och vill ha… den måste ju ha ett bra hull för att må bra också…