Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 550 ggr
balotte
0

God förmiddag 30/12

Regn regn och åter regn ser ingen ljusning på himmlen men vi börjar gå mot ljusare tider.Shettisarna kan gå in men det gör dom inte, de får skylla sig själva. Idag blir det slappt.

zettan
0

morrn morrn

här har ja precis orkat traska mig upp och ska strax till stallet. Det blir några timmar där idag. Tänkte ta mig i kragen och putsa lite läder idag. Pust får se hur mkt man orkar med. 
  Usch de regnar idag också. När ska mina små bebisar bli torra igen =(.

ha en bra dag alla

Annette
0

Jag mår lite urban idag. Matlusten är i bott, så vad skall man hitta på till nyårsafton? Inte ens den planerade fläskfilén lockar.

Det får nog bli ytterligare en dag där endast det nödvändigaste blir gjort. Borstade lite blöta hästar igår.

Vi hyrde även en film igår kväll, Trångt i kistan, hette den. Var väl sådär.

RebeckaSvensson
0

God middag!

Har precis varit och lämnat ytterligare en häst till en fodervärd så nu är hästantalet på en lite mer lagom nivå. En som var intresserad av mitt ena halvblod ringde och ville komma men jag vet inte riktigt om jag vill låna ut henne. Har beslutsångest då Certina, mitt gamla halvblod, vill ha kvar sin dotter hemma och inte tycker det är så jättekul med bara shettisarna. Frågan är hur jag ska göra då jag inte kan betäcka så många till somaren och här går två halvblod. Samtidigt så är nog det allra viktigaste vad Certina tycker… Lyssnar på vad hästen säger, nog är man lite konstig alltid :-)

Ska iväg till min moster snart och hjälpa till att sortera i ett förråd. Ikväll/natt när jag kommer hem igen får det bli lite pyssel med djuren i blåsten.

Hoppas alla har en bra dag!

dajmie
0

Sitter och väntar på veterinären, Dunder är dålig.

Annette
0

#4. Ajdå. Vi håller tummarna för att han piggnar till.

RebeckaSvensson
0

#4 Vad tråkigt. Hoppas verkligen att veterinären kommer snabbt och att han blir bra.

sanne
0

Men nej, hoppas att det inte är något allvarligt, Maria, håller tummarna, jag vet för väl hur det känns… skickar lite styrke kramar till dig o Dunder..

Här är det lite regn idag med, men inte alls lika illa som igår.. hästarna rör sig ivf i hagarna idag, har nu förberett lite av maten till i morgon, ska baka lite i em oxå.. Gjorde allt i stallet på morgonen, inkl. verkade flera av hästarna så jag har onda blåsor i händerna nu.. suck vår hovis har inte gått o få tag på under 5 veckor, o fick reda på att han är nere i en depp period, så det lär väl ta en stund till.. men nu är de som behövs fina igen :)

sånna här dagar saknar jag stora hästar, jag skulle vilja ut o rida i skogen, men vem vet jag kanske tar en av hingstarna på en tur.. hihi.. skojar bara !!!

ha en fortsatt bra dag

Annette
0

Har du två st Dunder, Maria?

RebeckaSvensson
0

#8 Ja, det har hon.

VeronicaP
0

#4 Hoppas att det inte är så farligt och att han frisknar till snart.

God middag här skiner faktiskt solen nu efter en natt med ösregn får väl se hur länge det håller i sig.

dajmie
0

Nu har veterinären varit här, hon var här i två timmar, han hadde en rejäl förstoppningskolik, jag var inne och kände på honom innan hon kom, det var bara att konstatera att man inte fixar detta själv, slemhinnorna  var vita och tempen låg på 36, han har fortfarande stopp längre in, men hon trodde det skulle släppa, så det är bara att gå ut och gå, hon skrev även ut Finadyn, det är suveränt mot kolik.

Carita
0

Fy farao vad ledsamt det är att komma hem efter 5 dagar ledighet. Skulle efter lunchen ta det lugnt då jag hör ett konstigt ljud utanför fönstret. Då ser jag en av våra såklart "bättre" tävlingshästar sitta fast i tråden med bägge bakbenen riktigt ihop trasslade. Det värsta av allt var att han hade sådan panik att han inte fick luft. Jag skrek tills jag började hosta blod innan svärfar kom och det kändes som en evighet innan strömmen blev avstängd och vi kunde klippa loss trådarna. Han stod på benen och det är inga synliga skador ännu men jag gissar att senorna inte kommer vara fina senare idag. Medans han stod på kylning så började han flåsa mer och mer och sedan kom blodet…. Han fick diagnosen lungblödare för ett år sedan men har inte blött under hela året trots maxprestationer i loppen. Men nu är troligtvis karriären över. Året kunde ju ha slutat lyckligare.

dajmie
0

#12. Stackars dig, jag hoppas innerligt att det slutar väl.

VeronicaP
0

#12 usch så hemskt , jag hoppas verkligen att det slutar väl för er.

#11 Vad skönt att det verka ha lossnat .

Pheobe
0

#11 Hoppas det släpper ordentligt snart…

#12 Ush vad hemskt. Lider med dej…

zettan
0

#11 vad skönt att de verkar släppa Maria. Håller tummarna

#12 å nej fy hoppas verkligen att han blir bra. Lider med dig