Körtränare
Körtränar ni för någon - isf, för vem och hur ofta?
Har fått nys om en körträning för Per Karlsson, C-tränare, i Rättvik 26 november. Någon som kört för honom?
Om det är den Pelle jag tror det är (han bor på andra sidan skogen från mina föräldrar, men är från Dalarna från början) så är han SJUKT bra! Det är honom vi kört för ända sedan Pajen började tömköras. Han är väldigt lugn och metodisk, ingenting stressas fram med Pelle (vilket jag förvisso tyckte var lite frustrerande, eftersom vi tränade för honom så sällan och jag ville komma vidare, men egentligen var det nog bra). Min pappa och min hästskötare tränar för honom och det går jättebra, och har en kompis som skolade om sin travare till dressyrkörning med hjälp av honom, mm. Han kör bröllopskörningar med sin nordsvensk och sin ardenner (det finns för övrigt fortfarande ett löfte om att jag ska få köra tandem med hans fuxiga ardenner med ljus man och svans, Rambo, och min Pajen - de ser likadana ut men det skiljer väl typ 70 cm på höjden… hur tufft som helst) och är lärare på Lilleruds lantbruksgymnasium. Väldigt erfaren.

#1 Låter ju hur bra som helst! Då är det bara att ta sej en funderare på om jag vågar bege mej ut på en så pass lång resa i - förmodligen - snö och halka alldeles själv…
Jag har kört för Per en gång på Vassbo för många herrans år sedan- de flyttade till Värmland så det stämmer nog #1.
Kommer inte ihåg så mkt hur lektionen var och så, men jag har iaf bara hört gott om dem när jag var med i Dalakuskarna. Men det var så länge sen att man minns inte, tyvärr.
#3 Jo, jag har gått i samma skola som en av deras grabbar och vi har haft hästarna på bete hos dem och sånt. Jag minns dock inte exakt var de bodde innan, men det bör ha varit runt Falun för de var kompisar med Karin på Sveden.
#2 Om det inte är så att det blir trist och halkigt väder så skulle jag tro att det är värt det!
Det måste vara Per och Pia som bodde och var verksamma på Vassbo, duktiga hästmänniskor och hade redan då lite körträffar och kurser. Kul att höra att de är aktiva fortfarande.
#5 Jepp, det är samma. :) De håller kurser hemma på sin gård nu också, även om de flyttat ett antal mil söderut.
Ja, det var ju kul. Per ska tydligen vara en klippa:) Sen är han ju gift med en Säter-tjej oxå:) (Min veterinär Maria är syrra med Pia)
Jag har tränat för Cecilia Qvarnström och Fredrik Persson. Båda jättebra!
Sporadiskt för Ann-Christine Arvidsson. Till våren börjar jag träna för Bengt Gullbrandsson.
Va kul att det finns en duktig körtränare i Dalarna, ibland iallfall. Vore kul att höra vad du tycker om träningen sen. När blir det av? Ska ju ha barn snart men mamma bor i Rättvik så man kanske vågar ta en tur iallfall.
Har "bara" tränat för Maria Henriksson och hon är kanon!
#11 Har också tränat för Maria, och jag håller med dig, hon är jättebra!!
Här finner ni lista på Sveriges dommare och körtränare.
Hemma i min region (Södermanland) har vi nära till Ulf Wall, Jill Ilsebark, Barbro Nilsson och Helene Zettervall.
#11. Instämmer! Hon är helt klart bäst!

Tränar också för Maria - och jag instämmer bara med er andra att hon är oerhört bra!
har även tränat för christer pålsson - och även han var såklart mycket duktig!

ja hur ofta var det också… för maria 1ggr per månad under höst/vinter (jag bor ju i Umeå, så hon kommer upp och tränar oss norrlänningar)
För Christer tränar jag typ en ggr per år, eller beroende på när jag har råd och ork att köra ned till Stockholm
för övrigt så har vi en körinstruktör här som jag tränar för ibland, plus att man har vänner som kommenterar en ibland

jag tränar för Jan Olofsson 1 timme i veckan. Jag tycker att han är jätte bra och man lär sig nått nytt nästan var gång.
jag har tränat för Mariana Femling en gång och sedan varit på en kurs med henne innan. min sköthästs ägare känner henne jättebra så där har man en bonus ;) hon ska hjälpa oss komma ut och tävla också!