Låna
Jag funderar på att låna en häst på foder, Vad ska man tänka på innan man gör det?
Mvh Jennie

Du bör ha hästkunniga föräldrar som hjälper till att sköta om och ta ansvar för hästen.

Det kanske går lika bra med några hästkunniga i det stallet? ;)

Om du är 11 år är det nödvändigt med föräldrar som hjälper till.
Det är nog inte så bra att bara lita på att andra kan hjälpa till.

Mamma-Livrädd Dan-Gillar dom inte
Ska låna med min bästis, hon bor typ granne med sin kusin som har en häst ;)

#4 vad säger din mamma om detta då?

Jag har inte pratat med henne än, hon är i gbg

Det är nog bäst du pratar med dina föräldrar innan du och kompisen planerar vidare. Man blir så lätt besviken om det sedan inte blir som man tänkt sig.

Jadå ;)

ja tjatade på mina föäldrar i flera år på att ja ville ha egen häst. Inte förens ja var 18 år fick ja köpa häst. Idag tackar ja dom för att dom inte lät mig skaffa egen tidigare. Ja fick helt enkelt rida andras hästar och rida på ridskola. Så när ja sen var 18 år så hade ja mer kundskap och hade även hästkunnigt folk runt mig och en pappa som var villig att lära sig.

Jag fick min första häst, en connemaraponny, när jag var 12 år. Med facit i hand kan jag säga attt det var rätt så tufft. Åka till hästen varje dag i ur och skur osv. Mycket kul också så klart! Mitt tips är att vänta några år med det där stora ansvaret. Bli skötare på en häst så länge, det räcker bra när man är 11 år.
Jag var 13 år när jag fick min häst och jag måste hålla med #10 när jag började gymnasiet fick jag göra mig av med henne tiden räckte inte till. Red på ridskola istället och hade sköthäst. Där lärde jag mej mycket och nu som äldre kan jag ha hästar igen. Det är inte bara roligt att ha hästar de kostar också.

Jag var 8 år när jag fick min första häst och han behöll jag hela livet (hans liv) han blev 25 år gammal och var en New forest Han var 6 månader när vi köpte han, vår andra häst köpte vi när jag var 9 år , vi var 4 syskon men 3 som var intresserade, jag tävlade han själv så länge jag kunde , det året jag fyllde 19 så tävlade en kompis honom åt mig , sen lånade jag ut honom på foder till en tjej som hade han i 5 år så han fick fortsätta att göra det han tyckte var bland det roligaste han visste att tävla.
ska man ha häst och är under 18 så anser jag som hästägare att föräldrar ska ha ansvaret över hästen. Jag tjatade inte av att ha een häst jag red,skötte o slava i ett stall när jag var 10-16år sedan köpte jag mig en egen ponny för mina pengar på avbetalning (min mamma tyckte att jag skulle köpa han). Har man som du föräldrar som tycker hästar e farliga vem ser då till att inget inträffar i stallet? Allså finns det vuxna i stallet? Jag är larvig med detta då jag anser att även den snällaste lilla ponnyn kan råka sparka lr skada sig själv vad ska då ett barn göra? där jag höll på när jag var yngre var jag ofta helt själv på hela gården idag anser jag det oansvarit av ägaren okey jag var duktig och jag kända alla hästar utan och innan till men ändå tänk om hästen skada sig lr om jag hadde gjort det vem skulle hjälpa mig? mitt i urskogen igen kan jag säga… Nä är man under 18 så krävs det någon vuxen som finns till hands i stallet även när man rider och kör.

Självklart var våra föräldrar med men vi hade ansvar för våra hästar som skötsel mockning, in och utsläpp, vi betalade även de med våra sparpengar. vi fick även på vårkanten packetera gödslen i sopsäckar och sen när ena hästen var tillräckligt gammal köra ut på byn och sälja skiten till husägare *ler* innan det så körde pappa runt med oss på det viset fick vi pengar till att köpa ny mat, saker osv till hästarna och det var jättenyttigt för vi lärde oss ta ansvar för saker och att det inte var gratis att ha djur heller.

jag vet bara inte var jag hittar en jag kan vara skötare åt ;/

#16 finns de inga stall i närheten?

#15. Du kanske kan sätta upp lappar i affärerna där du bor?

Jo det är ett stall här i Årjäng men dom använder hästarna till ridlektioner
17# Smart ;)
Men när man är skötare köper man väll inte hö och mat å sånt?

#18 ne då köper du inte hö och mat

man rider/Kör mockar och sånt väll

#20 ja

Jag har hittat ett stall som ligger lite utanför årjäng ;) Mejlat dom nu, bara att vänta på svar :)

Själv har sköter jag ens ehttis och har en på foder. det kan inte bli bättre:) Jag vill inte ens ha egen. Det blir så himmla mycket lättare (oftast) om du inte ha egen och om du hittar en som du trivs emd så blir det ungefär lika dant:)