Tävla dressyr?
Nån här som vet nån eller som själv tävlar dressyr med sin shettis? Jag funderar om det skulle passa 'min' shettispojke, han är inte så nöjd med körningen. Han går fint i både skritt och trav, både samlad och ökad, men galoppen har han svårt att komma upp i med ryttare på. Galoppen är lite stel också. Han är lydig och går gärna på tygeln.
- Kan han bli en dressyrhäst i lätta klasser, finns det några tävlingar eller clear rounder i östergötland som riktar in sig på shettis eller mindre ponnyer?
- Kan man göra nått för att han ska bli mjukare i galoppen? Vi stretchar och masserar varje gång han har tränats.
- Och hur ska jag göra för att han ska ta galoppskänkel, och lära sig den? Han har ju tidigare gått som travhäst, och lärt sig trava så fort han kan istället för att fatta galopp.
Vore snällt med lite hjälp :)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Ingen? ;)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Stephanie Lindhe tävlar upp till LA dressyr med sina shettisar.
Kolla denna hemsida för information om tävlingar
http://www.klubbenshetland.se/
Det bästa är nog att ta hjälp av en tränare.
Tack :) Vi har inte några tränare runt om mig, vad jag vet. Ingen jag känner ialla fall. Det är inte jag som rider, utan min medryttare, jag håller lektion för henne :)