god morgon 2 januari
god morgon
Idag är de nollgradit ute. JA ska strax bege mig till jobbet. Faktiskt så har ja saknat jobbet nu. Ska bli skönt att komma igång igen. Ska nog ta mig en uppfriskande promenad till jobbet faktiskt. De vore inte helt fel.
I eftermiddag så ska ja se om ja kan fota nåon häst eller så ska ja bara pyssla med dom lite.
ha en bra dag alla

God Morgon!
Har precis varit ute och fixat frukosten för pållarna. Här är äntligen lite fruset i backen och igår kom det i alla fall lite pudersnö så backen är vit. Det lyser ju upp lite i mörkret och det är verkligen sköönt att slippa det eviga regnandet som varit det sista…
Har jobbat två nätter och har en kvar, så nu ska jag krypa ner och sova några timmar. Nattinatti……;O)
Ha en bra dag alla!

God Morgon
Här är också lite fruset på marken o det snöade pytte lite igår, men det är så fint ute nu !! I går fick lilla Bubben flytta ner till de stora killarna, det gick jättebra, Tom tog hand om honom så fint ! Idag ska jag o barnen in till stan o fixa lite foder till hästarna o kaninerna.. sen har jag äntligen bokat tid hos veterinären i morgon för o kolla Anja !!! så nu ska jag få svaret om det finns något där inne..
ha en bra dag !!
Morning!
Ska alldeles strax åka till min lilla hingst.
Sen ska jag plugga HELA dagen, för mina moföräldrar vill ut på middag ikväll… de åker hem till England imorgon.
Sen var det inte mer…plugga tar ALL min tid just nu! =P

Idag kommer en kompis hit o hjälper mig att städa utekaninburar och mocka i småhagarna. Jag tackar genom att bjuda på lunch.
God förmiddag, får man väl säga..fast det känns som morgon!
I dag snöar det här men allt smällter så fort det kommer t marken.
I dag får hästarna skrota i hagen och jag ska ta tag i tvätten. På fredag flyttar hästarna hem till oss, tjoho! Så är planerna iallafall!
Ha en bra dag alla!
Godmorgon,
Sitter på jobb nu och väntar på en utskrift. Här snöar det tidsvis.
Är faktiskt ledig idag också, men har haft en lugn dag med stallet på förmiddagen, då jag släppte ut hästarna och mockade. Skönt med lite snö nu då blir det lite renare i hagarna. Hästarna verkar gilla snön också. Imorgon börjar jobbet igen, men det kan vara skönt att återgå till det normala.
Ska ut med islandshästen och tolka i em. Hinner kanske köra en av shettisarna en runda också om vägen inte är för hal.
Annars blir det datorn en stund, sen middag. Det ska bli sååå skönt när det blir ljusare igen på kvällarna så man hinner lite mer.

God eftermiddag!
Inget roligt väder här alls, utan det är snöblandat regn. Vått och skitigt ute och hunden och hästarna ser ut därefter. Har varit ute hos djuren hela dagen och krossat ett antal 100 kg havre och korn samt tagit fram halm och gräsfröhalm. Försöka få klart så mycket som möjligt innan jag ska åka upp till Uppsala igen och Ammi ska ta över hästskötseln.
Ska ägna resten av eftermiddagen åt att plugga och sedan har jag några timmar kvar hos djuren ikväll.
Hoppas att alla har en bra dag!
God eftermiddag!
Har varit runt en del idag i affärer. Nu har det tom börjat snöa här, gillar det inte alls. Barnen har en veckas ledigt till och det är så skönt, sen börjar allvaret igen.
Har sett celma bebis och carmen bebis röra sig i magarna idag, så nu bara längtar man tills det är dags.
HA en trevlig kväll
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se