Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 14-utrustning
Läst 2070 ggr
SofiaChristina
0

Hjälp,jag har bett mani !!

Har kommit på att jag inte kan gå in i en hästshop utan att komma ut med ett bett,behöver absolut inte fler.

Har Ni nån liknande samlar mani ???

ThiffannyJ
0

Japp, täcken och grimmor!

Har fyra garderober med täcken! Det är säkert över 100 st! Och grimmor! Men de finaste finns ju inte i minishetland så Kitty, Whitney och glazza har säkert 20 fingrimmor… Nödvändigt?!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

HanniBunni
0

Jag har borstmani!!! Men i.o.f så är det saker man alltid behöver men det finns gränser för hur många man kan lägga undan. hihihi

Milla
0

hrm, japp här har vi grim och täck mani. Har precis räknat mina grimmor och varje häst har nu 6 grimmor var och då slänge jag bort en del också…….

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

RebeckaSvensson
0

Innan var det framför allt schabrak till Certina. Har säkert mer än 20 st till henne som inte ens är uppackade och frågan är om de någon gång kommer att användas eftersom jag aldrig rider mer. Har också en väldig massa täcken till henne som inte heller dem är uppackade än. Nu försöker jag låta bli att handla, men när jag hittar täcken till shettisarna har jag svårt låta bli att köpa.

Gosa
0

Hm, ska till Ullared imorgon och förhoppningsvis samla på mig lite mer hästsaker Kyss

Jag gillar också grimmor och fina täcken Glad

Cattis
0

Bucasgrimmor… Totalt onödigt, men alla har varsin Bucas, jag bara "måste" ha det till mina hästar :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

SofiaChristina
0

#5  jag var till Ullared i Tisdags och kom hem med lite fler bett !!! sjukt

Gosa
0

Räcka ut tungan Jag hoppas att jag hittar riktigt bra grejer då oxå…

AusaBausa
0

skulle vara grimmor då…

Midlingur
0

Har ingen mani :) Har inte mer utrustning än vad jag behöver. Slänger och säljer regelbundet saker ifall jag har mer än jag behöver.

Annette
0

Jag har fått täckesmani. Har upptäckt att Skövde Ridsport har fina täcken till hyfsat pris. Personalen är väldigt serviceinriktad, de tar hem och ringer när det kommit.

#7. Hade de mycket shettisgrejor i Ullared? Täcken tex.

[Anna-N]
0

Täcken och grimmor i MASSOR. Har massor av fina grimmor som man bara sparar på - till vad? och täcken som man aldrig använder.

Josefina-Aslund
0

Japp, känner igen det där, grimmor i första hand, men även schabrak!! Hihi kan aldrig få för många..

Pheobe
0

inte handlat något på väldigt länge, nåt enstaka grismkaft som gått sönder har bytts ut. Jag har allt jag behöver och använder sällan saker alls

maysod
0

Grimmor och grimskaft blir det varje gång möjligheten ges att köpa. Har dessutom mängder av täcken som aldrig är använda.

Kratern
0

Roligt att se att det inte bara är jag som har "dille" på täcken och grimmor.

Hmmmm….ska hämta min man så han också får läsa den här tråden. Skrattande

Madelene_Udd
0

Jag har nog ingen sån mani alls, men jag känner ibland att suget finns där…. brukar tvinga mig att gå ut ur affären fort.Flört

Det enda jag egentligen samlar på mig men sällan använder är reflexgrejor till hundarna, selar halsband koppel "schabrak" osv…. Kanske blir bättre med anväandandet nu när det blir mörkt….

millus
0

Jag blir stressad av för mycket saker så jag har precis så mycket som jag behöver. Det som stressar mig är att jag inte hinner använda alla fina saker. När jag köper något är det för att det verkligen behövs och då använder jag det direkt och njuter av mina välvårdade hästar!

Kratern
0

#18 Oj, du skulle bara veta hur mycket grejor som hänger i min sadelkammare (med prislappen kvar) d.v.s oanvända.

Usch, måste skärpa min köpmani.

Kanske bara en lila grimma också…….Fundersam

dajmie
0

Mani på pälsglanser.

Shettisar02
0

Täcken och grimmor här.

Helt manisk att kolla efter grimmor.Gubben får stoppa mig alltför många gånger…..

Hanna-D
0

Har ingen riktig mani tror jag…

Provar gärna olika sprayer och pälsglanser, kammar/borstar osv. men det är sällan jag hittar något nytt så det kan nog inte räknas som mani.

De saker jag har till ponnyerna är sådant som används, har lagt ner lite mer pengar på riktiga grejer (t ex en bra sele) och känner därför inget behov av att köpa en massa saker.

SofiaChristina
0

Annette,svaret på din fråga om Ullared,dom hade inte mycket täcken i våra storlekar förtillfället,men fina små träns och grimmor,men det kan ju skilja mycket från gång till gång.

Ulla L
0

Eftersom vi haft mellan 10 och som mest 18 shettisar och var och en hade sin korg med allt som behövdes i fråga ocm sköselgrejor, grimma, träns osv, och vi nu har bara tre hästar kvar så finns det grejor nog för resten av livet tror jag!

Men jag måste erkänna att även jag frestas svårt när jag ser de fina täcken som finns nu, med bogveck och allt, det fanns inte på den tiden jag köpte täckena som hänger i sadelkammaren. Men än har jag lyckats behärska mig…Oskyldig

Ulla L
0

PS Fast jag skickade efter tre reflexgrimmor i eftermiddags,hm…Generad

VeronicaP
0

#7 Jag hittade inga bett som passade shettisarna där de var ju alla för stora och inge bra . Fast jag hittar ju aldrig något i Ullared ju hm

Jag är nog rätt glad för grimmor måste jag säga men jag har lärt mig att bara titta på dem nu för tiden *S*

Lauth
0

Täcken, täcken, täcken, kanske några grimmor eller varför inte några benskydd/lindor och ja, den värsta manin bortsett från täckena då Generad

Utställningsgrimmor.. har nog nästan 15 stycken olika.. Men det finns plats för fler. Man vet aldrig när man kan behöva en viss sort.

SofiaChristina
0

#26 Nu hade dom laddat med mycket fina små bett i olika varianter,jag var som ett litet barn på julafton

VeronicaP
0

#28 Jag var där idag och inte hittade jag några alls

SofiaChristina
0

#29 Kanske beror på att jag köpte alla i tisdags Oskyldig

Milla
0

#30 fy så tabbigt jag ville ju ha ett ju

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

SannaHolmgren
0

Har ingen mani mer än att jag kan ägna timmar åt att titta.  Jag är som ett litet barn som lääängtar efter julklappar.  Men konstigt nog köper jag inte alls mycket, isåfall är det praktiska ting som häromsistens då jag köpte ett reflexridtäcke till shettis.  Jag har iallafall bättrat mig mycket mer sen jag blev med shettis, Köper mer nu till barnen och om jag hittar riktigt snygga shettispraktiska saker.

GraLott
0

jag har benlindor o täcken, benlindor e ju främst till de stora hästarna o jag har en hel kista full vissa ej uppackade ens men ändå köper jag mer ;) man e bra knäpp ju o täcken till fördärvelse men köper mer o mer båda mina stora hästar har ca 7st fleecetäcken var o lillen har väl tre fyra till vilken nytta de kan ju inta ha alla på en gång men de e sååå snygga ;)

Emma-Andersson
0

Grim mani här kommer alltid ut med grimmor har för ett tag sen gett bort 2(!!) kassar med grimmor till olika kompisar så nu har var häst bara 3 var, kan nog snart ge mig ut på ännu en shoppingrunda snart.

Köper aldrig sånt jag behöver typ grimskaft. etc.

Har en kompis som också samlar på bet dock inga nya utan gamla armé bett och sånt hon har snart klätt en hel vägg i sadelkammaren.

SHV-Pysen
0

Jag vill köpa allt till min sköthäst men han har redan allt han behöver. Behöver han något så får jag säga till hans ägare så köper hon det om hon anser att han behöver det, annars måste jag köpa det själv, vilket jag inte får för mina föräldrar. men varje gång jag är inne på hööks elr travbutiken försöker jag hitta på en bra ursäkt för att han behöver något nytt!

UG
0

jag samlar hinkar! Jag har alltid stort användningsbehov av hinkar: till fodring, förvaring, vattenhantering, tvättning, sortering, som pallar, till agilityträning…
Har hittat bra "hårdgummi" hinkar son inte spricker när jag knackar ur is eller står på dem (!?)

IdaS-A
0

#36 Har också hinkmani. Nu har jag hittat min favori så jag köper alltid den sorten nu (det lät bara hur töntigt som helst) haha

Köper alltid grimmor så fort jag är i ngn hästsportsbutik och fleece täcken. Suck..

SofiaChristina
0

Ulrika,var har du hittat dom där hårdgummi hinkarna ?låter ju jätte bra.

UG
0

#38 Granngården säljer dem, de är super!

Frida-E
0

#39 Ulrika har du köpt dem på Granngården i Eskilstuna? De skulle väl stänga igen helt nu vid årsskiftet??

Klasselover
0

#11 - Det finns en del täcken och grimmor, grimmorna är fina och billiga :) Täckena är oftast med barnsliga motiv på ^^ Det är lite udda storlekar, det är storlek 80, 90 osv. istället för 85, 95..

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Tusen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet inte om det är någon mani, men grimmor, grimskaft och träns har vi i mängder! Varje ponny har mellan 4-6 huvudlag var, eftersom alla "måste" ha ett ridträns, ett körträns, ett travhuvudlag, ett visningsträns och ett ridtävlingsträns…

Vi har dessutom två tvättkorgar med grimmor som inte används, då vi nästan varje år får för oss att köpa nya frächa grimmor till varenda häst, självklart med matchande grimskaft. plus att alla ska ha en varsin snygg tävlingsgrimma med grimskaft. Har inte räknat på hur många grimmor per ponny det blir, men minst tio skulle jag gissa…

Sen har vi ju mängder med bett oxå. Det är travbett, ridbett, hoppbett, körbett, visningsbett, hemmabett osv… och alltifrån raka gummibett till tre-delade pessoa bett & jaktkandar!

Så grejor finns det, även som inte används, så saknar ni något kan ni ju få höra av er, då vi skulle behöva bli av med lite grejer!

Hanna-D
0

Var på Granngården i dag för att köpa foder. Hittade en rejäl (och snygg!) lädergrimma i dubbelsytt läder med mässingspännen för 65 kr. Kanske värt ett besök? Tyvärr fanns bara en kvar. Ett tips för prylgalningar Flört

Underbar
0

Täcken och grimmor :D

Kris_J
0

Ha, bettmani jag hade plockat åt mig två st idag när jag var på Granngården de var ett tredelat och ett rakt i st 8,5, bra att ha tänkte jag men sansade mig sedan och lade tillbaka dem. Jag har redan dessa …. Men vem vet det är en dag i morgon också då kanske det kommer med hem. Der sjuka är att jag har ca 40 olika bett redan…..GeneradMen hem kom ett par konstläderstövlar i str 31, två par skinn/textil handskar S+M, ett par lammnappa xsmall samt 2 pannband. Allt till det faciala priset av 60 kronor, det ni kallar jag fynd!Penga munSkrattande Nu kan man ju undra vad jag skall med saker i barnstorlek att göra, det blir perfekta presenter till min lilla brorsdotter som skall inleda sin ryttarkarriär. Pannbanden har redan sina givna träns som behövde nya!

Apropå mani jag har täcken, träns och grimmor till förbannelse, men tycker aldrig att jag har något ändå…

Veritas odium paretFörvånad

Underbar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

11# När jag va nere på Ullared några dagar innan jul hade dom små täckern. Inte jätte fina färger ett rosa,blått och ett röd, svart. Fanns i storlekarna 95-105.

UG
0

#40 Japp, mina braiga hinkar är från Granngården i Eskilstuna. De stänger mycket riktigt igen affären nu vid årsskiftet. Allt man kan köpa från Granngården går fortsättningsvis att beställa via Odal Maskin som ligger bredvid.

Annette
0

Är det rea på Granngården just nu?

SofiaChristina
0

#45 Härligt att höra att fler har bettmani,undrar om man kan söka hjälp för det här nån stans.

Kris_J
0

I min Granngården rear de ull saker hela tiden för att få in nytt, sist köpte jag ett tjockt vintertäcke i mkt bra kvalite str 105, varför så billigt undrade jag, det var de sista svarade expiditen, det kostade 200 mot 700-800  annars.

Annette
0

Då får jag nog ta mig en titt. Funderar på att skaffa ett regntäcke att använda några dagar inför vinterutställningen. Det regnar ju för jämnan, så hästen hinner väl aldrig torka annars.

Kris_J
0

Oj, vad jag stavar illa…Generad De rear inte ullsaker utan ut.