God morgon 3 januari
Har alla sovmorgon;)
Jag skall åka och titta till jobbet, så att kyrkan står kvar och mår bra. Det får räcka som arbetsinsats idag. På hemvägen skall jag köpa semlor och blåbärsbakelser, de var slutsålda när jag kom igår.
Tänkte tömköra lite idag, det är nog vettigt underlag i sommarhagen.
Ha en bra dag!

God Morgon
Här var så himla kallt i dag, massor med minusgrader, snö o blåst.. hästarna har väldigt svårt o gå i hagarna då det frös snabbt på leran.. Så trevligt att detta väglag skulle komma just idag när jag ska med Anja till veterinärstationen.. det kommer ta tid o köra men det får gå, jag måste få ett svar nu om det finns ngn fölis kvar där inne..
Annars blir det inte så mkt annat idag, ska tvätta lite då man snart inte kommer in i tvättstugan..
ha de bra allesammans
Godmorgon,
Ska jobba idag, börjar 15.30 och slutar 9 på morgonen imorgon. Inget hästeri idag, dock imorgon direkt efter jobb.
God Förmiddag!
Jag ska bara plugga igen… jag litar på att min lilla halte hingst har det bra ändå ;)
#0 Semlor REDN?! det är väl lite fusk?! =P
Glömde tilllägga att jag är HIMLA glad för att det *äntligen* blivit riktig vinter! =D

God förmiddag!
Ingen sovmorgon här även om det hade behövts efter vad som hände igår.
Starten på det här året blev absolut inte bättre än slutet på förra, snarare betydlingt värre. En av våra lastbilar åkte av vägen och välte vid 23-tiden igår. Innan vi kom dit och fick öst av betorna från flaket, delvis för hand och delvis med hjälp av lastare, samt fått upp den mha två bärgare var klockan 2.30. Det var så halt och blåste så hårt så att fast bilen i princip stod stilla, pga möte, blåste och gled den av vägen och la sig helt på sidan. Flaket verkar ha klarat sig, men hytten är inte vacker och den går inte att köra. Panik råder nu när det är de sista dagarna med bettransporter och vi har ett antal 1 000 ton ytterligare som helt enkelt måste in innan bruket stänger, och nu är vi en bil kort.
Inte utan att man undrar vad det är man sysslar med när allt ska hända som det gjort den sista tiden. Två bilar kvaddade och en släp. Livet är allt annat än kul ibland.
Idag blir det till att försöka last betorna som vi fick ösa ur lastbilen i natt. Säkert fastfrusna i marken och mycket för hand är det att ta då lastaren inte kan ta allt. Som om det inte räckte så blåser det halv storm och snöar. Lär väl vara ett par isbitar innan vi kommer därifrån idag också.
Hoppas att alla andra hade en bättre kväll/natt igår och får en bra dag idag.

Godmorgon!
När man är skapligt tidig uppe ur sängen så glömmer man ju logga in och skriva här;) Här är det världens snöoväder, usch!!! Vill inte ha snö!! Men det blir att åka ut till stallet för att köra par igen, något roliagre finns ju inte:D

#4 oj hoppas att det ordnar sig för er det låter inget vidare..
Här är snart full storm o jag vill INTE köra transporten till veterinären, så nu jagar jag honom för o se om han kan komma hit i stället, sjutton också säger jag.. vill få henne kollad nu…
hoppas alla tar det lugnt där ute idag. ta hand om er !

Jag är glad för snön, vi har fått en decimeter. Nu får jag äntligen prova snöplogen jag köpt till hästarna.
Men jag förstår er som behöver ut o köra, väglaget är inte roligt.Imorse fastnade en lastbil utanför vårt hus.

GOd Middag! En sämla till mejskulle inte varit fel.
Men idag har jag bara gått o haft de bra. Igår kom snön IGEN! så nu är de lite halt. vid 2 blir de en tur rill stallet o köra Lella o hoppas inte på ngt hopp av vägen igen! och sen ta ngn fin vinterbild!

Det blev semlor och bananbakelser :) Det vet ni väl att man alltid måste kontrollera årets första semlor, så inte bagaren glömt bort hur man gör ;)
God middag!
Är är det uppehåll men kallt så snön är nog på G
Blir bara en lugn dag idag, blir bara att plocka lite här inne.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Go´middag.
Snö, snö och åter snö. Ni som saknar detta vita, blöta elaände är varmt välkomna till Torp!
Här finns skyfflar att låna, snöslädar att skotta med. Alltihopa gratis!!
Efter några timmar i snön som bara vräker ner kan det serveras något varmt att dricka samt en smörgås.
Så…varför inte ta med familjen till snöiga Torp och upplev en heldag i snöns tecken.
Snögaranti utlovas! Varmt välkomna!
#10 hur smakade de då? Mindes bagaren?

#13.
Helt suveräna! Har ni vägarna förbi Österbergs konditori i Tidan, så hoppa in och smaka. Jag kan även rekommendera deras köttbullesmörgåsar på thekaka.
#14 *mums*
vi hade jättefina semlor på konditoriet i Rimbo… men när jag var där förra året för att köpa visade det sig att de slagit igen… jag var där jämt, så de fick väl ont om kunder när jag flyttade till Uppsala 
Tyvärr lär jag väl inte åka förbi Tidan på ett tag, dock…

#15. Det är därför jag är stamkund på kondis i Tidan, för att förhindra nedläggning ;)
#16 *haha*
nu känner jag mig jättedum som flyttade! =P
Kanske ska flytta till dina trakter och hjälpa till där istället
#15 Där fanns mycket gott, synd att de stängde 
#18 inte bara jag som lider!
de var helt suveräna! vet inte vad som händer nu? det var ju till salu, men du kanske har hört något mer?
#19 Nej det har ju stått tomt i över ett år. Är prissänkt men verkar vara till salu fortfarande.

#17. Tycker jag absolut du skall göra. Läser inte du till veterinär? I så fall har du redan en kund ;)

#7 Tack.
Försäkringsbolaget vill att vi ska skrota bilen, men vi får väl se vad som går att göra. Förhoppningsvis går den att rädda för pengarna från försäkringsbolaget räcker inte på långa vägar till en ny begagnad bil.
Telefonen har under dagen gått varm då mer eller mindre alla har råkat se det, antingen på internet eller i en av kvällstidningarna. Som vanligt sprider saker sig fort.
#21 *wuhu* taget! ;)