Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 13-bruks
Läst 868 ggr
Sherlock
0

Små Bett Bra Pris!

Tips för skåningar. Djurgårdens Ridsport utanför Eslöv Tel: 0413-60656, har köpt in ett lager som säljs på rea. Hittade där bett från storlek 8,5. Det fanns 3-delade, pelham, pessoabett m.m. Köpte ett pelham 9,5 för 104:50 samt ett 3-delat pessoabett för 84:50. Testade pessoabettet i dag, tömkörde med tömmen i mittersta ringen och det gick mycket bättre än det vanliga 3 delade som jag har.

Milla
0

Oj så bra att du hittade bett so han går bra på.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

hjarter_dam
0

lyckos dig… hittar aldrig bett, det minsta jag har hittat som var tredelat är 9,5 (börjes)

Någon som vet om man kan beställa små tredelade pessoabett på nätet?

Pyttis
0

1 Det är inte så att de skickar bett från affären tror Du? Är i starkt behov av pessoabett i 9,5

hjarter_dam
0

jag skulle vilja ha ett i 8,5 faktist.

Frida-E
0

Jag skulle också vilja prova ett pessoa-bett i strl 9,5 cm. Och 84,50:- är ju jättebilligt! Glad

PP
0

Nyfiken bara; varför vill ni ha pessoabett? Är det till ridning eller vad?

Personligen tycker jag det är lite läskigt att använda pessoabett med tanke på hävstångseffekten…

VeronicaP
0

Tyvärr så är det ofta så att man ser folk *betsla* upp sina ponnyer och det enda som händer är att hästen kommer att bli ännu starkare och det krävs ännu starkare bett..

hjarter_dam
0

#5 ja det är jättebilligt…

Sherlock
0

#3 Ring butiken och fråga om dom kan skicka.

#2 Globus är den leverantör som är bäst på små bett. Kolla i din lokala butik om dom säljer varor från Globus, då kan dom säkert  beställa bett åt dig.

#8 Ett Pessoabett är inte skarpare än ett vanligt bett om du inte sätter tömmen längst ner. Min häst ligger definitivt inte på, snarare tvärtom. Det gäller att hitta bett som han trivs med. Har en rak stång som han trivs hyfsat med och ett 3 delat som han "tjafsar" med. Hästen har undersökts av veterinär och har inga problem med tänderna. Dessutom rekommenderar tandläkare att byta bett på hästen.

Ett skarpt bett används inte för att få stopp på en stark häst, snarare för att få hästen att lyssna och samtidigt kunna behålla en lätt hand.

VeronicaP
0

#9  Jag vet att det är så och du med , men hur många tror du inte man ser som inte vet det ???? Har jobbat på ridskola i många år och kan tala om att jag har sett mycket av *uppbetsling*…

Eller alla sorters bett pga av att det är inne sen skit samma om hästen behöver det eller ej..

Fjunet
0

Globus har bland annat tredelade i mässing i storlek 8,5.

hjarter_dam
0

OJ VAD BRA ATT GLOBUS HAR SKA BÖRJA JOBBA DÄR TILL SOMMAREN Skrattande

Sherlock
0

#12 Så bra att du ska börja jobba på Globus! Enda grossisten i Sverige som har förstått att shetland är "inne"! Då kanske du kan övertala dom att ta fram utställningsträns till shettis och grimmor till mini som går att öppna med hake. Svårt att hitta. Kapson är en annan användbar sak att ha. Tjata på dom så kanske vi kan få fram lite grejer! Lycka till med jobbet, blir säkert riktigt roligt!

lisette
0

var på ekohallen och köpte ett tredelat sötmalmsbett 8,5 för udner en hundralapp… kolla på eko så hittar ni säkert1

Pyttis
0

Tack Sherlock för tips och telnr. De skickar lite olika bett till mig. Ett litet paket i stor bil (kommer med DHL)Flört

SannaHolmgren
0

Köpte idag ett tredelat smalt bridongbett 9.5 på EKO:D Det fanns också i strl 8.5. 

Dom hade massor av jättegulliga ponnyprylar…  :love:!

Annette
0

#16. Till bra priser också. Jag har köpt ett fleecetäcke för 149:- där. Tyvärr har jag ingen sådan affär i närheten, så det blir inte så många besök.

lisette
0

#17 har köpt samma fleecetäcke till båda mina hästar, ett i 125 och ett i 95. alldeles perfekt pris tycker jag!

Kratern
0

Förlåt en norrlänning, men var ligger ekohallen?

Sehvrin
0

#19 Finns i Borås, Fjälkinge, Halmstad, Helsingborg, Jönköping, Malmö, Värnamo och Länna. Dvs södra Sverige och Stockholm, typ

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

SannaHolmgren
0

Heter egentligen EKO Stormarknad.