Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 595 ggr
Annette
0

God middag 4 januari

Burr, vad kall det är ute! Enligt termometern är det bara -1, men det blåser snålt och känns mycket kallare. Likadant var det igår, jag höll på att frysa fingrarna av mig när jag tömkörde, trots dubbla vantar.

Dagens arbetsinsats har inte varit så stor ännu. Hästpysslet får nog bli borstning inomhus. Jag är frusen och önskar att jag också hade en vinterpäls a´la Shetlandsponny.

Ha en bra dag!

VeronicaP
0

God middag här har det blåst värsta *orkanblåst* hela natten och det har ev minskat något idag , inte kul när man bor så öppet , soptunnan hade blåst iväg i går så katterna hade haft kul så det var bara att ta fram krattan igår och kratta ihop det *ler*.

Idag har jag inte gjort mycket mer än varit hos frissan med sonen så han kan se igen eller vi se han igen ;-)

Bofride
0

God dag!!

Är på ett alldeles strålande humör, läste länslistan här på forumet i förmiddags och det var det bästa jag någonsin gjort hittills i år! Skrattande 

Är så glad så jag vet inte var jag ska ta vägen, jag sprudlar av glädje och energi. Tänk vilken tur man kan ha ibland! Detta år blir nog inte så dåligt ändå Skrattande

Hoppas ni får en underbar dag!

Hälsningar Sara (som nyss hittade en av sina favorithingstar närmare än vad hon tänkt sig)

kajsa-kavat
0

Här strax norr om Örebro är det också c:a - 1 grad, och blåst. Var ute på en promenad med hundarna på förmiddagen, men det blåste väldigt kallt. Frös mest om ansiktet.

Hästarna fryser då inte med den pälsen dom har. Ska bara borsta lite på dom idag. Ingen av stalltjejerna har hört av sig om att rida eller köra, så dom tycker nog det är för kallt. Ska åka och handla lite sedan inför helgen så man har det gjort. Så hoppas jag på att det inte blåser så i morgon så vi kan köra lite med kälken.

Milla
0

God middag!
HAr spenderat dagen med att leta intressanta föreläsningar och hittade som ni nog ser en hel del intressanta.

Det blir ett år med en del  föreläsningar och det ska bli skoj, inte helt fel att lära mer av folk som är proffs på dettaGlad

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Daladis
0

Go middag!
Jag har haft "lilla julafton"! Köpte sele och sadel via annons på Blocket och grejorna kom idag. Är sååå nöjd. Sadeln var helt komplett och selen med, inklusive tömmar. Den underbara tjejen hade dessutom lagt i en lädergrimma och två syntetgrimmor och två kompletta träns med bett och en flughuva i nät, helt underbart snällt!! Nu ska jag ut med hundar och hästar i det vackra vädret. Ha det gott alla! //Erica

sanne
0

Go dag i blåsten

Här är full storm o det är svinkallt rent ut sagt..själv vaknade jag i natt med jätte hög feber o så ont i halsen att jag knappt kan svälja, fy tusan, men jag ligger mest i soffan idag, barnen är nu ute o åker iskana på berget framför stallet.. det gjorde hästarna med när dom skulle ut idag.. stackarna…

ha en fortsatt bra dag allesammans

[Anna-N]
0

God eftermiddag!

#6: Usch då, krya på dig!

Ja, här blåser det också och är riktigt, riktigt kallt! Brrr! Hästarna har parkerat baken mot "nordan". Skulle ha varit ut med en av hingstarna men jag tror jag väntar på bättre väder ;-)

Har fixat i stallet så det är nästan klart till i kväll. Nu kanske man själv ska få lite i magen också ;-)

Ha en fortsatt bra dag!Skrattande