Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettbeteckningar-fölningar
Läst 1041 ggr
sanne
0

Ledsen...

Har nu varit hos veterinären och kollat Anja, som jag befarade fanns ingen foster längre, hon måste med andra ord ha kastat eller resorberat tidigare, men jag tror mer på det första..

Jag hade längtat så efter en fin bebis mellan henne o Y. Kanon, nu går hon tom istället..snyft..

Hur kan man missa om stoet har kastat? jag kollar ju dem varje dag o har inte sett något alls…

Var bara tvungen att skriva av mig för jag är deppig nu, ingen bra start på det nya året ..

UG
0

Usch så hemskt! Ibland går det fel fast att man kollar till och har omsorg. Tröstkramar från mig.

Milla
0

Himla tråkigt är det, men det var som vi funderade över ju att hon var tom.

Tänk nu att du kan ta henne med dig till Frillesås och sen ahr du tid på dig att betäcka henne.

Det är alltid tråkigt när det där efterlängtade fölet inte finns kvar. Men se det som så att hon mår bra och det är det viktigaste.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

AnnaLundin
0

#0 - beklagar!

När de aborterar fostret tidigt så är det inte alls nödvändigt att det syns något på dem. Och sker det i hagen så är det ofta något snabbt litet rovdjur framme och roffar åt sig… Du behöver mao inte fundera över om du varit slarvig….

AusaBausa
0

Beklagar verkligen! men som Milla säger du får  tänka positivt och framåt istället!

Kris_J
0

Fy vad tråkigt!

Veritas odium paretFörvånad

Miija
0

VeronicaP
0

Så tråkigt Sanne , men som de andra säger du får tänka positivt att du kan ju ta med henne till Frillesås i stället och visa henne där.

Som Anna säger att resorbera de tidigt så märker man inget och kastar de lite senare så är det inte alltid heller man märker det , inte alla som man ser det på så du har inte alls varit slarvig och missat något.

Jag har själv varit med om ston som är ultrade dräktiga och sen kastat/resorberat utan jag har märkt det.

zettan
0

Gråter jätte tråkigt att hon var tom. Inget kul alls. Du som såg fram emot detta föl så. Tröstkramar till dig

Annette
0

Jättetråkigt att det inte blir något. Du får göra ett nytt försök i år.

Jag har varit med om samma sak. Jag åkte ända till Orust för att betäcka Nikita med en kanonbra hingst. Hon konstaterades dräktig. Efter 12 månader gav jag upp väntandet, det var tomt i magen Ledsen.

RebeckaSvensson
0

#0 Vad tråkigt att hon inte är dräktig längre och vilken tråkig start på året för dig.

Hanna-D
0

Trist! Det hör ju tyvärr till att det blir så även om det är en klen tröst. Hoppas hon får ett fint föl nästa år istället.

Madelene_Udd
0

Tröstkram! Jättetråkigt, jag vet hur det känns….. Bara att ta nya tag och ut på utställning med henne och  sen är det väl snart dags att betäcka?? Du brukar ju börja tidigt…Flört