Används era godkända hingstar?
Undrar hur många av våra avelshingstar används till annat än just avel, körs eller rids regelbundet? Är det några som bara är tränade för att klara körprovet på premieringen ?

Min hingst rids, körs, tömkörs, inte regelbundet men lite då och då. Han är en toppen ponny i mina ögon, lyssnar alltid och är alltid snäll och go!
Epus rids, körs, tömkörs, löshoppar, agility m.m. Han stället upp på allt men föredrar att dra vagn.
På hamra så har Charley gått trav, monté, galopp, hoppning, dressyr samt körning. Nu lever han dock som glad pensionär
Hamras Hurricane har startat på travet samt används till tömkörning, körning och ridning

Madgic används tyvärr inte pga jag inte hinner eg , han gillar att jobba och löshoppar gärna men då vi tävlar de andra så blir han tyvärr lite åsidosatt eftersom inte tiden räcker till.

Coffee har inte varit här så länge ännu men det är tänkt att han ska vara min körhäst också. Han ska även få prova på att dra ris och småträd när vi rensar i våra hagar. Han är mycket och väl körd innan.
Mitt problem är först och främst att jag inte har vagn eller redskap + att min hälsa inte tillåter några större projekt nu. Hoppas på en aktivare framtid dock om något år. 
Han är också inriden men här finns ingen ryttare till honom.

Jozo körs ganska regelbundet, han är underbar att köra, men hab kan vara på humör att inte vilja gå framåt.. han rids oxå, har hoppat lite med honom, det tycker han var kul !!
Tombstone har vi börjat tömköra o ska även ridas in !
" putt" Flera ?
Det var inte många som vill passa på att göra lite reklam för sin avelshingst, eller är det så att inte flera hingstar har någon annan uppgift än att avla nya individer.

Tror nog inte någon såg detta som en reklamtråd.
Många har arbete och familj som tar tid också.
# 9
Vad jag kan se är det många hingstägare/hållare som skriver här på forumet. Är väl ett ypperligt tilfälle att berätta om sin användbara hingst.
Jag som stoägare vill gärna veta om hingstarna går att göra något med eller om de bara är snygga och extriörnedärvare. De minuter körprovet tar på premieringen säger inte så mycket. Sen har jag full förståelse för att man inte hinner hur mycket som helst, men det snackas ju så mycket om allt och användbarheten är väl en viktig bit i avelsarbetet.

Tyvärr är det nog så att många inte kanske priotera att köra hingstarna om man håller igång andra så är det i allafall i vårat fall, då han ändå rör på sig så mycket så kör vi ju heller de andra och tävlings shettisarna gå ju i första hand, Madgic brukar få löshoppa lite ibland och det gillar han ju , han kom ju faktiskt tom 2:a som 2 åring i talangjakten här i Halland i löshoppning ..
I serien Veckans Hingst här på forumet finns ypperligt tillfälle att visa vad sin hingst har för användningsområde samt göra "reklam" för hingsten i både ord och bild.
Många hingstar har redan varit med i serien som "används" i flera områden o flera kommer under våren.

Hör av dig till de hingstägare du är intresserad av information från. Det står ingenting om dig på din sida så ingen vet vad du är intresserad av själv, eller om du är "ny" eller "gammal" i shettisvärlden.
Hoppas du finner den information du vill ha. 

Ja jeg er helt enig at alle hingster skal kunne bevise at dem kan brukes
Vi driver aktivt med kjøring,alt fra en til firspann.Og de aller fleste får prøve seg i to spannet.
Her er første gangen vi kjører vår nye hingst,da enbet på ridebanen.Kommer til å trene i tospannet under vinteren.
Bilde viser Kanteborgs Sprite,som ikke var kjørt på lenge før dette.Gikk helt utmerket:-)

#13 Hon uppdaterar förhoppningsvis sin personliga sida vid tillfälle. Kanske inte hunnit med det sedan hon "kom tillbaka"?
Men hon får presentera sig själv.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
# 15
Får man inte vara anonym längre ? men nu är man avslöjad. Gick inte att få tillbaka sitt gamla användarnamn.

#16. Har man valt att avsluta sitt medlemskap kan ingen ta samma namn igen.
#16 har ingen aning om vem du är, så avslöjad är du nog inte…

Inte jag heller. iFokusarbetarna kanske ser men ingen annan.
Varför reagerade så många av er så starkt på denna fråga?? Det är ju upp till var och en att svara om sin hingst eller??
Själv vill jag också ha hingstar och ston som är mkt hanterade och ridna eller körda.. För mig kvittar extriörpoängen om hästen inte går att använda och det gäller för oss i alla raser även shettisar..
#20: Vem har reagerat starkt på frågan?. Kan inte se en enda en jag?
….

#20 tycker inte heller att någon reagera starkt på frågan.