Regler för dubbdäck
Har jag fattat detta rätt?
Om bilen har odubbade vinterdäck, så måste transporten också ha det. Likadant med dubbade, har bilen dubbade så måste transporten också ha det.
nej, det är BARA om bilen har dubbade däck som släpvagnen också måste ha det.
en bil med odubbade vinterdäck får dra vilket som

#1. Är du säker på det? Det skulle vara ruskigt bra i så fall. Då kan jag hyra transporten på mitt vanliga ställe när jag skall till Frillesås :)
Jag blir också tveksam, hade för mig att bilen och släpet skulle ha samma däck.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
jaaa…. det är jag

Linnea har rätt 
kollade upp det för säkerhets skull! Vinterdäck på släpvagn
har haft den diskussionen förr med föräldrar! ;)
#5 du var före! ;)
haha så bra, då vet vi! Tack Linnea.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Jag är 100 % säker på det i allafall då jag håller på att ta BE körkort.
Du får ha bättre däck på släp än bil men inte tvärtom ;_)
Dubbade däck på bil dubbat på släp
odubbat på bil , vilka däck du vill på släp .

#9. Det är jättebra det. Löste just ett problem :)
Men ikväll har väl travhästarna sprungit som jag tippat, så då köper jag en egen transport
. Eller om jag skulle dra till med en lastbil på en gång ;)

Så himla bra o veta, för vi kör just nu med odubbat på båda, men då lägger vi nog på dubbade på transporten till Frillesås:)
#10 hoppas du vinner:) en lastbil vore ju inte fel !?!

#10 Ha ha jag hade också tänkt vinna lite på travet idag hm …
#11 Själv har jag ¨året runt däck här både på bil och släp , funkat bra ännu så länge , man får köra därefter eller hålla sig hemma om man tycker det är för hemskt *ler* Jag försöker ju undvika att köra när det är allt för j…la isigt ute om jag absolut inte måste (nödfall) ;-)
har också alldeles nya "året runt däck" på släpet, och odubbade vinterdäck på bilen.
reglerna är väl för att undika "fällknivseffekten"… när bilen stannar, men inte släper så att det viker sig åt sig längs med sidan på bilen… det är ju en bra regel, då minns man hur man får/inte får ha det! ;)