Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 640 ggr
zettan
0

God morgon 5 jan

God morgon

Hemkommen från stallet. Hästrna gillar inte blåsten. Hö högarna får fötter och flyger i väg. Så de är vandrande frukost idag. Brr -3 grader och blåser jätte mkt. Men hästarna är ute och äter sin mat nu.

Idag blir de putsning av läder. Hur mkt som helst som MÅSTE putsas. Bara att sätta på en skica i stallet och sätta fart.

Ha en bra dag alla

Cattis
0

God morgon!

Har sedan jag vaknade vid 6 ägnat mig åt att tvätta och vika ren tvätt. Så nu kan jag med gott samvete åka till stallet och spendera dagen där.

Idag är det Bonzos favoritdag på hela veckan. Tokoseldags. Detta innebär en matbytta med extra gott i. Han är en riktig gottegris. :-)
Iofs är de andra inte ett dugg sämre de…

Minusgrader har vi här också, 2 stycken. Hoppas det inte blåser så fasligt idag, då blir det ju ganska skönt med ett par minus.

#0 Höhögarna fick fötter och flög iväg… du menar kanske vingar? :-D

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Kris_J
0

#1 Vad lustigt, jag har gjort detsamma som dig hela morgonen!

Nu ska pållarna gå ut och om några timmar ska Lysol tömköras och Lara och Flisa ut på långpromenad. Sedan funderar jag på att ta in Wacker och ha lite social träning. Om jag orkar ska jag verka Ella också, annars får det bli i veckan. Sedan blir det MASSA pappersarbete, inte inspirerad alls.
I morgon ska jag åka och lämna dottern i Linköping hon ska börja plugga där, så jag får göra en liten packning i kväll.

Veritas odium paretFörvånad

Kana
0

God morgon! Här har det varit en lugn morgon. Vi ska snart i väg och köpa dop present till barnas lilla kusin som skall döpas i morgon.  Det är lite annorlunda här hemma nu, vi har blivit med HUND! GladUlrika har köpt en cocker spaniel (black roan) hon är 10 månader, en super trevlig liten tik. Det är så roligt med en hund i huset. Katterna är inte lika förtjusta som vi är, men det kommer nog att bli bra så småning om.

Marta
0

Godmorron på Er!
Det var värst vad Ni är duktiga då så tidigt på dagen. Själv har jag just kravlat mig ur sängen. Nästa punkt på programmet blir att tända i pannan. Isvindarna går igenom väggarna..
Granen får nog säga tack och adjö idag, den har börjat barra så förskräckligt. Det är nog det mest spännande som kommer att hända här idag.

[Anna-N]
0

God förmiddag!!

Här blåser det i dag så det känns jättekallt trots att det bara är -4 grader.

Nu ska jag och Victor ut o fixa i stallet och med hästarna sen så ska vi iväg på julgransplundring i bystugan. Vi får se, kanske tomten kommer också :-)

Önskar alla en bra dag!

zettan
0

#1 Fast de ser ut som om höhögarna sprang iväg. För de liksom nudda marken upp igen och ner igen =) Men vingar kan man ju också kalla de. Inte så vitsig av mig på morgonen Räcka ut tungan

RebeckaSvensson
0

God förmiddag!

Här blåser det halv storm och kommer någon blandning av regn och snö. Har varit ute och fodrat hästarna och strött hos fåren men inte var det något njutbart i det här vädret. Halvbloden håller sig inne i sin lösdrift och vill inte gå ut, vilket jag förstår. De fick sitt ensilage inne idag och det verkade de väldigt nöjda med.

Min lillebror har åkt upp till Uppsala idag och snart är det dags för mig att följa efter. Har fått gjort en del skolarbete de senaste dagarna men har mängder kvar som jag snart ska sätta igång med. 

Hoppas alla får en bra dag!

Turnado
0

God middag!

Idag ska jag väll inte göra ngt. kanske hiita på o va med ngn vänn. Eller så blir det sms hela dagen :)

Annette
0

Det blåser här också. Mina stora hästar hör inte till favoriterna just nu. Igår sprang de igenom översta eltråden när jag skulle ta in dem, ta hade inte tid att vänta till jag fått undan den. Ardennern är oskyldig, men de andra två är jag inte glad på. Idag ville de inte ens gå ut. När de äntligen gick ut så står de bara och ser tjuriga ut och äter inte ens.

Konstigt, men här skall det också vikas tvätt. Jag har köpt en stor påse lösgodis att ha som muta. Passade på att spela en V75 också, så nu hoppas jag på vinst :)

Milla
0

God middag!

Har precis fått hem 15 st 400 kg ensilage så nu klarar vi oss ett tag, gud så skönt om det nu skulle bli oväder.

Ska försöka göra i ordning stallet idag, tömma boxar och strö nytt, för gammel mor och celma ska få komma in under natten nu. Gammel mor ligger ner mycket och jag vill inte att hon ska ligga och bli kall så då får hon komma in under natten och vila upp sig och då får celma vara sällskap. Fjantigt ja kanske men jag är så rädd om gammelmor (ja om dom andra också så klart)

Ska försöka få stallet helt klart idag om det nu ska bli ett himla oväder så jag kan ta in alla om det skulle behövas.

Vi har minus grader här nu och det blåser kallt, men hästarna verkar trivas super ja alla utom gammel mor.

Hihi våran lilla Lady (hund) går inte ut mer, så vi måste bära ut henne och sätta henne på gräset så gör hon vad hon ska och sen är det full rulle in och detta trots ett super fint värme täcke, hon fryser så hon håller på att dö den lille.

Satt och kollade lite gårds annonser och har hittat min drömgård, någon som kan sponsra med  6,9 mille??? den som sponsrar får komma och låna vårt ridhus så ofta ni vill Skrattande och även bada hästarna i den uppvärmda spolspiltan med varm vatten Kyss ÅÅÅÅÅÅ tänk om jag hade haft ett jobb.

Jaja dream on Linder………………

Ha en bra dag alla!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

[LinneaDahlberg]
0

#10 ja!
tänk den som hade det i bakfickan! låter ju perfekt! Kyss

sanne
0

Låter dom den gården du har Millan.. hihi..

Här är så kallt o blåser som sjutton, nu säger dom att det ska börja snöa oxå, vi eldar i vedspisen för o hålla värmen i huset, det blåser rätt igenom huset.. Hästarna har det rätt gott i hagarna ivf, dom har massor att äta så det är bara Jozo som står o tittar på en o vill in, fast han har täcke..

Själv ska jag inta sägen igen, jäkla feber o halsont, vet inte var man ska ta vägen..hatar o bli sjuk..

ha en fortsatt bra dag

balotte
0

Var ute och gav hästarna lunch de får jaga höet i hagen, de kan gå in men gör det inte så jag tror att de tycker om detta väder. Här blåser det också rakt igenom huset eldar i rörspis och vedspis.

Ha en bra dag!

VeronicaP
0

God middag .. Har haft sovmorgon idag och de 2 som jag har inne på natten har precis kommit ut, de har inget lä i sin hage så de får bara vara ute en kort stund då de inte rör sig så där jättemycket och bara blir kalla.

Milla
0

#12 var 17 har du varit och hälsat på mig någonstans??? Här är varken ridhus eller uppvärmd vattenspilta, har ju inte ens varmvatten att bada hästarna i ju.Ledsen SKulle denna skit gården gå för 6,9 mille så lovar jag att äta upp mina gamla skor……….

Här dröser det ner underkylt regn dock har vinden mojnat.

Ida och jag har fått klart stallet så nu kan gammel mor och celma få komma in i natt.

Krya på dig nu sanne och bli i sängen så länge du kan!!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

sanne
0

HAHA.. jag skojar juh lite ju…jag har visst varit hos dig. Men du får köpa en trisslott, så håller jag alla tummar som finns.

Annette
0

Jag har inte heller varmvatten i stallet. När vi badar hästar får vi stå i trädgården och ta ljummet vatten från föräldrarnas dusch i källaren. Jag föreslog gubben att jag kunde ta hem hästarna till Skolgatan och duscha dem i garaget. Men det vägrade han att gå med på. Han har sina byggmodeller där.

[LinneaDahlberg]
0

#17 kinkig gubbe du har! Cool

Annette
0

#18. Tycker jag också ;)