God morgon den 6 januari 2008
Skall strax åka ut till hästarna. Temperaturen är runt 0:an men väderrapporterna hotar med mer snö under dagen … Ta det lugnt på vägarna!

God Morgon!
Här i Uddevalla är det -3 och det snöar för fullt! Härligt!!
Vi har tagit lite sovmorgon idag och ska strax gå ut till pållarna. Lilla Amanda har stått på box inatt, med sällskap av Yadira. Första natten utan mamma och det har gått jättebra! Kollade dom ett par gånger i går kväll och det var hur lugnt som helst. Inte ett pip från varken mor eller dotter, skönt. Hingstarna däremot, som fick tjejsällskap i stallet brallade runt, puttrade och gjorde sig till en stund…
Ha en skön söndag alla!!

God Morgon
Nu har det äntligen slutat blåsa, och det har kommit snö !!! så fint o vitt, killarna på lösdriften såg ut som snötroll nu på morgonen.. hoppas det blir klart idag för då ska jag försöka ta lite kort.
Febern håller i sig o halsen är så tjock.. det blir nog sjutton inget arbete i morgon hur gärna jag än vill, fy sjutton jag orkar knappt ta mig upp, hur ska man då orka jobba, vill inte klaga men tycker lite synd om mig själv bara
ha en bra dadg, o kör lugnt
God morgon!
Här snöar det för fullt och det blåser och yr omkring så vi håller oss hemma i dag. Det händer så mycket tok på vägarna att man snart inte vågar ut i trafiken. Flera svåra olyckor här omkring på bara några dagar. Kör lugnt alla som ska ut!!
Det blir stall och hästar för fullt idag. Victor ska vakna först. Han var på plundring i går så det blev en extra sovmorgon i dag :-)
Ha en bra dag!

morrn morrn
De snöar :) så underbart. Idag blir det till att ta en långpromenad med ngt av stona. Eller de kanske till och med blir till att ta båda 2.
Ja som skulle putst igår fick annat i tankarna i stället. Visste att de skulle vara lite action i ridhuset så ja tog med mig bebisarna och hade lite social utställningsträning. De var hur duktiga som helst. De struntade väl i att de rörde sig där inne. KAvaletti bommar var roligt tyckte dom och skuttade som små harar över hihi.
krya på dig Sanne
ha en bra dag alla
//sandra

God morgon!
Har gjort i ordning stallet för kvällen, fodrat och tömkört 2 hästar. Ska jobba idag. Det snöar och är kallt här.
Ha en bra dag

God förmiddag!
Runt noll grader här i Örebro och snö. Körde upp till Kilsbergen i morse och åkte en mil på skidor - underbart! Resten av dagen kommer att gå åt till att packa grejer inför min flytt ner till Skåne, plus att jag ska försöka jobba lite med uppsatsen som jag skriver med en kompis.
Hoppas alla får en bra dag!
God Förmiddag!
Här har det snöat hela natten och gör fortfarande så det börjar vara ett rejält snötäcke nu. Mysigt!! Synd bara att det ska töa bort nu närmsta dagarna för då blir det ju bara skitigt och lerigt igen. Nackdelen nu är bara att det på flera ställen (både i hagar och på stallplanen) är blankis som det nu ligger snö på, hm! Undrar om vem som halkar omkull först? Säkert jag!
Mycket står på schemat idag så det är väl bäst man sätter fart!
Amor vincit omnia 

Men vad är det jag läser får ni en massa snö…. Här var det minus 16 grader igår men idag blida endast minus 5. Vi vill ochså ha mer snö så man kan skotta upp mot husväggen vi får så golvkallt när man torpargrund. Har tränat fölis lite på morgonen om jag nu ska visa henne på vinterutställningen.Hon var så duktig.
Ha en bra dag alla

Här är det nästan 2+ idag och snön har börjat töa bort, men det har slutat blåsa storm och det är inte halt längre , igår var det snorhalt då det regnade och var -2 grader ute och blåste värsta stormen så ni kan tänka er sicken ishinna det blev överallt inte gick det att köra bil och knappt att ta sig ut till stallet utan att bryta benen.
God middag!
Så skönt det är ute idag, nästan vindstilla och +2, har tagit in alla hästarna på stall nu för att dom ska få torka upp ordentligt, dom var dyngsura, dom är ju så dumma att dom inte går och läar.
Alla fick täcke på sig och dom blev sååå fina:-) (har ju ropat in fleece täcke från tradera)
Blev så glad i morse för Celmas förstfödda (Arnie) hans ägare hade skrivit till mig och tom skickat ett foto på honom. Blev så förvånad för han är ju född 05 och vi var tvärsäkra på att han var skimmelskäck, men nu är jag mycket tveksam för han har inte skimmlat av något. Jag hade kontakt med den jag sålde honom till, men sen har jag inte haft kontakt alls med dom som köpte honom sen.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
God eftermiddag!
Vilket sk*tväder vi hade i Lund igår..blåst, underkylt regn och sen snö…var tvungen att bege mig ut en sväng och hjälpa min mamma med hennes hund..normalt tar det ca 15min att gå och 5min cykel, igår tog det lite drygt 45min att gå.
Strömmen försvann under ca 30min under eftermiddagen och efter de så hade vi inget varmvatten på hela dagen, nu verkar det vara OK igen.
Nu har nästan all snö töat bort så man vägar väl snart sig ut igen.
Hoppas ni får en bra dag!

Godmiddag, ska strax servera middagen här hemma.
I morse tog vi ponnyn och pulkorna och hämtade hem hösilage från grannen. Bäst att passa på att åka pulka på det lilla som finns. Regnar ju nu. så makens snöröjning denna gången består mest i att flisa isgatorna i borås. Kul var det, ponnyn vart pigg, katten följde efter och rejsade i snön och ungarna satt i pulkorna och hade snöbollskrig. På hemvägen fick de sitta på höbalarna.
Ha en bra dag.

God eftermiddag!
Även här är det snö, blötsnö. Ungarna är ute i pulkabacken, de kommer väl hem när de blivit osams ;)
Hästarna är skötta och vi har varit på Maxi och handlat mat. Den supersnabba Hondan är inget vidare i vinterväglag. Han far som en iller över vägen, det går knappt att hålla honom på rätt körbana. Men jag får väl stå ut ändå, för det blev ingen travvinst igår. Det vet i katten vad det var för ök jag och Harry hade satsat på, först i mål kom de iaf inte.
Nu väntar middagsdisken.

#13 Kanske samma Harry som jag hade då ;-) Fast jag vann iof 85 kr på DD ;-)

god kväll!
Inget vitt här inte ute på Kullahalvön. Det har slutat att blåsa och det är skönt. Serverade hästarna mat inomhus igår, men idag har de fått äta ute som vanligt. De var rätt blöta, ser lite smalare ut då :)