Shetlandsponny valack säljes
Vad har hänt med höger bakben?
Veritas odium paretFörvånad

Det är bandagebränna, elr ja det kallas för det ;b inget farligt

Men varför får han inte gå mer på trav ?

# 3, det är något jag och min mamma valt då han inte gillar trav något mer .

#4 ok, men ni kan ju aldrig bli garanterad att han inte kommer att tävla i framtiden.

# 5 , vi skriver ett kontrakt bryter den som köper honom det så blir vi inte så glada :)

#6 Tyvärr hjälper det inte med de där kontrakten , det har diskuterats innan och jag förstår att ni inte blir glada det hade inte jag heller blivit men tyvärr kan man inte göra så mycket åt det, tyvärr.

# 7, detta är min annons och nej Advocat ska aldrig mer tävlas i ponnytrav :) så bra

#8 Sorry jag bara tänkte upplysa att så är det , men jag håller med dig och folk med vanlig heder bryter inte kontrakt .

Men, hur vet ni att han inte gillar trav längre?
Han kanske bara behöver ett miljöombyte och vintervila, för att komma igen till våren.

Ägaren har lagt ut en annons, kan vi inte respektera hennes önskan att han inte ska gå på travet mer ? De som är intresserade av att köpa honom ändå kan ju höra av sig, och de som vill ha en travponny kanske kan köpa någon annan ponny ?
Man måste väl lita på att ägaren/säljaren känner sin ponny och respektera hennes önskan om vilken sorts nytt hem han ska få.
#11 Jag skriver under på det där! Det är knappt så att man vågar annonsera längre…

# 11 och 12 , Tack..
Advocat är en ponny som verkligen visar när han inte vill längre..

Hur ska ni kunna styra att han inte används till trav av nästa ägare? Någon som passar vad den nya ägaren gör hela tiden?
Det går knappast att säga att "si och så får du inte göra", och sen tro att det kommer att följas till punkt och pricka.
Sen att man säger önskemål, ja det är ju en sak.
Hoppas att du hittar en bra ägare till honom iaf.

Det vimlar väl av shettisägare som inte håller på med trav? Om jag inte vill att min häst skall användas till trav måste jag ju kunna skriva det i annonsen, eller?

Det är mkt man kan skriva i en annons om vad man önskar att att hästen ska göra och inte göra.
Men sen är det faktiskt upp till den som köper hästen att göra det den vill pyssla med.
Sålänge det inte är pga att hästen är skadad, ser jag ingen anledning i att i en annons förbjuda eventuella köpare att inte göra det och det med hästen.
Köper jag en häst och ägaren säger att den inte får gå ute på nätterna för att det har den aldrig gjort, och det får inte jag heller göra, då är jag tvungen att ta in den varje kväll då? Bara för att säljaren säger så?

Denna tråd var ämnad som en säljesannons. kan den få vara det ?
Ni som vill diskutera köp/säljvillkor kanske kan starta en tråd om det ?
Håller fullt med nr 17 så låt den nu bli en ren sälj annons och starta upp en ny tråd om köp/säljvillkor.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Snälla, detta är en annons, acceptera det :o?

Advocat är en jättefin ponny som jag kan rekomendera till en familj som vill ha en snäll ponny!!
mk ?

Nu avslöjar jag nog hur lite bevandrad jag är i cyberspace…men vad betyder mk?

# 22 tror att det betyder mankhöjd
men e inte säker

Mankhöjd brukar förkortas mkh.
#19 Självklart är det här en annons, men tycker inte du själv också att det är bra att folk berättar att det inte går att skriva i ett kontrakt vad nästa ägare får göra med hästen?
Jag gjorde lika som dig när jag sålde ett Russ. Den köparen kollade med en advokat och upplyste mig att kontraktet inte höll juridiskt sett. Jag har tur för köparen verkar tillräckligt seriös för att följa min önskan ändå.
Jag får väl hoppas på det i alla fall. 
Jag tycker det är bra att man skriver vad hästen inte bör användas till, så slipper man svara på annonser i "onödan".
Sen bestämmer man ju själv vem man säljer hästen till, oavsett vad det står i ett kontrakt eller ej. Då väljer man väl isåfall någon som inte alls är intresserad av trav.
Ex. om jag ska sälja min ponny som jag inte tycker passar till nybörjare, då skriver jag det i annonsen, sen säljer jag honom inte till någon nybörjare heller.

Nu har detta ang kontraktsutformning diskuterats färdigt i denna tråd. Respektera säljarens önskemål och låt nu detta vara en saluannons.
Har ni frågor ang hästen, kontakta säljaren via PM. Starta gärna en ny tråd där kontrakt kan diskuteras.
Annette, Medarbetare.

putt

Annonsen gäller inte längre