Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 1644 ggr
lilleman
0

Marsvin.

Har förstått att det är många här på forumet som har marsvin, eller grisar som jag kallar dom.

Fy fasen vad dom äter?!Förvånad

De måste vara betydligt dyrare i drift än en shetlandsponnyFlört, rent procentuellt alltså.

(Underbara djur är dom iallafall)

Annette
0

Tänk de som köper hö i zoo-butikerna. Vilket kilopris Förvånad.

lilleman
0

ja visst!haha..

Mina föräldrar är mjölkbönder som tur är, så morsan brukar smuggla hit en bal av den bättre kvalite´n, när inte farsan ser..

(skojar bara)

Frida-E
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, marsvin äter hur mycket som helst, särskilt hö. Nu har jag bara två men när jag hade fem stycken lovar jag att de åt mer hö än hästarna..! Cool

IdaS-A
0

#1    Och likaså priset på spån, lika bra att köpa en spånbal från lantmännen direkt ju :)

Har inga marsvin nu men har haft innan, man blir ju rätt sugen på att skaffa två stycken när man såg kortet :D

Annette
0

Jag köpte spånbalar från Granngården, eller vad de nu hette på min marsvinstid.

Dottern vill ha marsvin, men maken är allergisk mot vissa djur så jag vet inte om vi vågar oss på det. Inte så roligt om man måste göra sig av med det.

svampi
0

Har två marsvin och dom äter hur mycket som helst! Är tyvärr tvungen att köpa i zoo affär, på stallet där jag har min foderhäst, så har dom bara hörsilage(stavning?)

Mina små älsklingarSkrattande

Miija
0

Herreguuud, vilket långt marsvin du har!   

IdaS-A
0

#6 åh vad söta!!

Frida-E
0

#7 Ja det måste nog vara världens längsta..! Skrattande

sanne
0

Vi har inget marsvin men kaniner just nu, dom äter mängder med hö, o vi får köpa det på granngården då vi fodrar hästarna med hösilage… ville haft ett marsvin inne hos den ena kaninen, men dom klarar sig tydligen inte ute på vintern.. synd..

SannaHolmgren
0

Har tre kaniner som jag misstänker äter mera kraftfoder ihop än vad min häst gör. Kaninerna äter dock hösilage, relativt torrt och i stora mängder, de mår jättebra av det.

[LinneaDahlberg]
0

#1 har du sett kvaliteten på en del av höet, då?
Jag skulle köpa halm en gång, och plockade åt mig den finaste jag kunde hitta, som ändå såg lite tråkig ut….
När jag frågade om de inte hade något lite bättre halm fick jag till svar; det där är inte halm, det är hö.
Jag blev lite smått chockad

White_Trash
0

Om man köper hö hos en bonde är det viktigt att man får ett fint ängshö då det är finare och mer bladrikt än ett hö från en vall. Sen finns det ju myrhö också. Måste vara det helt klart bästa.

När vi hade kaniner gav jag dem det finaste höet vi hade och köpte spån på lantmännen. Men sen hade vi typ 20 kaniner också så att köpa hö i zoo-affären hade ju ruinerat oss. :-D

Kratern
0

#11 Som "gammal" kaninuppfödare kan jag intyga att det går lika bra med hösilage. Men man får behandla kaniner som fånghästar ungfär. Långsam tillvänjning….

Pheobe
0

vi har en kanin och ett marsvin men jag tycker inte dom äter så himla mycket

Kris_J
0

Jag har marsvin och förvånad hur mycket de små liven sätter i sig. De är ju inte speciellt stora.

Veritas odium paretFörvånad

jessica-wi
0

Har två marsvin jag hade inte haft dom om jag inte hade hästarna man kan ju inte handla hö och spån på zooaffären då hade man blivit tokig.

AusaBausa
0

tycker inte heller våra äter mkt! Hö får dem ju mkt men tar från hästarnas hö och pellets äter de inte mkt av…i zoo-affären rek de 2msk per/marsvin morgon o kväll…Är det för lite???

… i och försig så är de precis lagom i hull så de får nog rätt mängd mat…

lilleman
0

Fri tillgång till hö ska de haSkrattande.