Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1636 ggr
Midlingur
0

Vagn-tips!!

Vet att den är populär bland shettiskuskar och detta är ett riktigt klipp!

http://hastutrustning.hastnet.se/sok/annons.php?aid=74087

Nitro
0

Min kompis vagn! :)

Colt
0

Det är min vagn! :) Den är kanonfin hoppas någon hör av sig! =)

Colt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en till bild på den.

Colt
0

Här är en rätt dålig bild men ni kan se den förspänd.

Colt
0

Putt

Benjamin
0

Tror du att den skulle kunna passa en mini shettis? Eller någon annan som vet?

ThiffannyJ
0

Jag kör våra roslagsvagnar till våra minishettisar, fast vi har gummihjul.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

ThiffannyJ
0

Jag har en bild på min hemsida, www.minishetland.com om du tittar på hingstar och sedan på Touch of Gold, längre ner under bilder så ser du hur det ser ut på en minishettis. Touch är 83 cm hög.

www.minishetland.com

Midlingur
0

#6 Många med minisar har den vagnen! :-)

Benjamin
0

Ok vad är för och nackdelen med gummihjul?

UG
0

#10 Jag hade förut hårdgumihjul men kör nu på luftgummihjul. Hårdgummi är tyngre att dra med på mjukare material, tex paddock eller ridhusbotten. Men man riskerar inte att få punktering! Luftgummi upplever jag som mer komfortabelt och faktiskt lättare att dra för ponnyn, men man riskerar punktering.

Pyttis
0

Har minisar 79 - 83 cm. Dessa har  jag Roslagsvagnen till med luftgummihjul. Jättebra vagnGlad

PP
0

Oj, vad sugen jag blev!! Men jag har ju bestämt mej för att spara till en ny, specialbeställd rockard…

andaloce
0

#2 Jag såg annonsen på hästnet, och blev såå sugen. Precis vad jag vill ha, och letat efter ett tag. Men just nu finns det tyvärr inga pengarSkrikandes i kassan.

Fiffilura
0

Åh, vad fin! Men jag tror den är för liten för mig. Har ju en stor shettis och ett litet russ. Och shettisen är ju till salu så jag letar efter en vagn som passar b-ponnies.

ThiffannyJ
0

#15 om det är den senare modellen så går det att dra ut skacklarna säkert 1 meter till…

www.minishetland.com

Colt
0

Putt! Skalmarna går att dra ut tror jag, dem är instuckna nästan en meter!

Angel
0

#16 o 17 Jag tror längden går att få till, men jag tror lutningen är svårare. Man vill ju inte har för mycket bakåtlut när man kör. Hade själv plan på att prova till russet, men hon är väldigt stor. Tror man måste prova detta först.

AnTeX
0

det ända negativa med den äldre modellen av roslagsvagen är att den är för "smal" man får inte ut och tävla med den längre… de har ändrat måtten..:/ annars är den toppen=) har en sj…

ThiffannyJ
0

#18 Jag såg en smart sak på en tävling där de hade russ och welshar i en Roslagsvagn. Om man byter plats på skacklarna och sedan vrider de lite uppåt, så blir vagnen inte "tippad" bakåt och ponnyn drar den helt okej ändå!

_____
Vagn____/            <---- Skackel.

Typ så, fast det är svårt att "rita"

www.minishetland.com

UG
0

#19 I TR 2008 står att läsa att enaxlade 115 cm vagnar får tävlas i dressyr och precision. I maraton ska minimåttet vara 125cm i hjulspåret. Så visst får 115 vagnarna tävlas!

Malu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det den äldre sorten av Roslagsvagnar så är den inte värst hållbar att köra i maraton.Fjädringarna brister!! På den nya sorten har de gjort om fjädringen så den är mera hållbar.
Jag har kört russ i en Roslagsvagn äldre sort och den är bra o köra i men något "klen", skulle inte vilja köra maraton i den precis…
Ja,vagnsbredden ska vara minst 115 cm för ponny men rekommenderas o va 125 cm.

AnTeX
0

21 # då var det i tr 2007 det var så då har de ändrat tillbaka de det var jue jätte tur för då slipper jag köpa ny vagn:P

UG
0

#21 Jag menar inte att vara petig, tänkte bara säga att jag tävlade hela 2007 med min 115 cm Roslagsrockard och det gick bra efterssom TR 5 tillät det. Roligt att du är aktiv och kör din shettis! Hälsar Ulrika G.

Colt
0

#22 Jag har kört med min över stock och sten och fjädrarna har hållt!
Och enligt förra ägaren så är fjädrarna aldrig bytta!

Angel
0

#20 Fattar Räcka ut tungan

Det är smart, har faktiskt redan gjort det lite grann, då min ena shettis var för fet om man inte vinklade dem. Bytte plats på dem med för att pinnarna vid ögglorna skulle sticka utåt :)

QuickStep
0

ingen som ska sälja sin roslagsvagn? vill köpa en till min mini som e 86 cm. behöver även sele till han