Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1482 ggr
Pernilla Lindström
0

Fäller era hästar nu?

Tänkte höra om era hästar löser hår nu.

Räcka ut tungan

Här på Lindebys i Hälsingland har endel fått

hm vårkänslor troj jag, dom fäller nu i varri fall.

skulle vara kul att veta hur era troll gör .

Fundersam

Annette
0

Du menar fäller? Nej, det gör inte mina ännu. Jag bor utanför Skövde, i Västra Götaland.

Pheobe
0

Nej, inte här

RebeckaSvensson
0

Nej, mina fäller inte. Med tanke på vilket väder vi har idag så behöver de nog all sin päls också. Hästarna finns i Trelleborg, i södra Skåne.

[Anna-N]
0

Japp, visst rasar det ett och annat strå men bara på vissa….Tycker också det är hemskt tidigt. Hoppas de bara "provar på" en aning för annars hinns det väl sätta nya päls…

#0: Vi har väl början till vår här uppe! Cool

Milla
0

Japp på Carmen och Celma

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Pernilla Lindström
0

Ja, jag menar fäller

skriv gärna vart här är,

så man vet var alla bor

jag vet inte var du bor ju Skrattande

Tack för det

Ha ett fortsatt gott nytt 2008

Milla
0

Carmen och Celma finns i skåne 2 mil söder om Helsingborg

maggan
0

Nej ingen här.  Stockholm

Milla
0

kan det vara så att dom som börjat fälla är dom stona som ska föla tidigt?

Båda mina fölar i april

zettan
0

Ja ett av fölen och stoet som är dräktigt har börjat fälla. Bor i västra götaland Borås

[Anna-N]
0

Mina är inte dräktiga, fäller ändå. Både äldre o yngre…

Pernilla Lindström
0

Ja ett av mina avelsston fäller en skall föla i mars.

Jag är så nyfiken mmmm.Räcka ut tungan

balotte
0

Balotte som ska föla i april har börjat fälla men inte mitt ungsto Offelia finns i Alvesta

Hanna-D
0

Nej ingen fäller. Bor utanför Stockholm.

sanne
0

Jo då, här har vissa börjat fälla en del, ena Hingsten o något av stona, men det har ju varit varmt oxå, nu blev det kallt o snö…

bor utanför Borås, Västra Götaland

PP
0

*nyfiken*

Ni som har hästar som fäller, har ni nattlampa på i stallar/lösdrift?

Det lär ju vara ljuset snarare än värmen som triggar igång pälsfällningen, har jag hört.

Mina brukar börja fälla ganska klockrent efter vinterutställningen (som ligger första helgen i februari). Sover i mörker.

Kana
0

Mina fäller inte, vi bor i bor i Insjön Dalarna. Dom sover inne i mörker.

Trine
0

Min Flöjta har börjat fälla, hon ska föla i början på april.Hon har nattlampa men det andra stoet som är inne är inte dräktig o fäller inte, o hon bor närmare lampan. Vi finns 2 mil utanför Edsbyn.Hälsingland

zettan
0

Jag har kvällslampa som släcks vid 23 varje kväll. Som ja skrev i tidigare inlägg fäller de dräktiga stoet och fölen.

Midlingur
0

Mina fäller inte. Ingen nattlampa och de bor i Skåne.

[Anna-N]
0

Har nattlampa i lösdriften o de fäller inte. De som fäller bor inne och sover mörkt.

(Ska tillägga bor i Dalarna)

Pyttis
0

Fäller inte. Sover inne MED NATTLAMPA PÅ.

Miija
0

Mina fäller inte. (4 mil från Oskarshamn)

Pyttis
0

Hmm, glömde ju var: 5 mil s från Gävle.

Carita
0

Mina fäller inte, har nattlampa i lösdriften och bor utanför Örebro.

HanniBunni
0

Vi har haft värsta is-stormen nu så mina fäller defenitivt inte. Jag tycker nästan att dom har för lite för min smak!! BrrrrrrrFlört

Milla
0

mina sover utan lampa

SannaHolmgren
0

Hästarna här fäller inte ett enda hårstrå, varken de som bor ute dygnet runt eller de som står i stall. Marks kommun, mitt emellan Borås o Varberg.

SofiaChristina
0

Mina fäller inte ännu(Katrineholm),ingen nattlampa.

sanne
0

Mina som fäller står inne på natten med nattlampa..

VeronicaP
0

Mina fäller inte (vad jag har sett) de går på lösdrift och ingen lampa alls, har 2 som står på stall på natta men de fäller inte och de har inte heller någon nattlampa.

Charlotte-Aveback
0

Alla våra går på lösdrift och än så länge är det ingen som har börjat fälla (som tur är!). Vi bor i Stockholm.

Ammiii
0

Min ena hingst fäller sedan förra veckan, men han satte tjock päls redan i augusti. Så han brukar börja tidigt att släppa den. Medan ett av stona inte är av med sin vinterpäls förrän i juni/juli!

Vi bor i Örebro med lösdrift utan nattljus.

VeronicaP
0

Just det glömde skriva vad vi bor , vi bor i Halmstad eller snarare ca 1 mil söder om Halmstad

SaraDoos
0

ingen som fäller här ännu - 2 dräktiga ston och 2 unghästar. De går på lösdrift utan nattlampa och vi bor 1,5 mil norr om Helsingborg.

[Rebecka]
0

mina har inte börjat fälla ännu och dom bor i älmhult

Johanna-Granberg
0

Min hingst har börjat att fälla, står inne om nätterna i Västmanland och har ingen lampa på.

Kimpa
0

Ingen av våra fäller. De står på box nattetid med nattlampa hela natten. Ingen är dräktig. Bor lite utanför Enköping.

StuteriSolo
0

Ingen av våra fäller, de går på lösdrift, och en är dräktig ska föla i juni.

Kan det vara hormoner hos de dräktiga stona som ska föla tidigt som gör att de börjar ta av vinterpälesn redan nu kankse?

jennie-w
0

Min fäller inte, står i box nattetid utan lampa. Bor i Söderhamn.

SHV-Pysen
0

Min har ju varit vanvårdad och då fäller dem ibland senare, så han kommer oftast lite efter de andra pållarna. som tur var har den andra shettisen åkt! det enda positiva med att han åkte var ju att man slipper just fällningen ;)

dajmie
0

Mina fäller inte tack och lov, vi har haft ett jäkla dilemma med för tidiga fällningar, dom fällde av i Mars April och satte ny vinterpäls i Maj, det tog många år innan vi fattade vad det var för fel, vi släckte jättesent i stallet, därav fällningarna.

SHV-Pysen
0

tänk att en sån liten detalj kan orsaka fällning och producering av vinterpäls vid fel tillfälle…

micheles
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

oj det visste jag inte att en sån sak kan orsaka rubbning å felfällning.

Här fälls iaf ingen vinterpäls, puhh när allt ska av från lilla montret sen=)

ZABA
0

Ett av mina dräktiga ston har börjat fälla, precis som hon brukar göra några månader före fölning (beräknas mitten av april nästan varje år). Fast i år tycker jag nog det är lite väl tidigt eftersom hon redan fäller.. Naturen är i olag!

AnTeX
0

Roxiti har börjat fälla lite men det kan bero på att hon står inne på nätterna.

Kratern
0

Ingen fällning här. Jämtland. Mina följer årstidens/dygnets ljus = ingen extra belysning. Skrattande

Camilla
0

Japp mina hingstar fäller även Roy som är 28 år! Bor i skåne.