Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 1078 ggr
Cattis
0

Mygg!

Är det bara här, eller känns det bara så? Som att det är just här, i Vallentuna, som varenda en av jordens alla myggor samlats för att umgås och njuta av blod - MITT!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

VeronicaP
0

Ha ha och där kan de ju stanna , vi har inga och vill inga ha

[Anna-N]
0

#0. Jag har skickat dit ett gäng härifrån, så just nu är det lugnt på den fronten. Men "allt" kommer väl hit upp lagom till midsommar.Räcka ut tungan

thira
0

Skojar du, det är lika många här hos oss….!

Och nu börjar också de jävliga bromsarna dyka uppSkrikandes

Daladis
0

Pust, vi har massor här i Ockelbo också. Vill nån ha några så är det bara att maila - Jag skickar ett par tusen direkt!

Inte undra på att mina hästar vill komma in och sova i boxarna på kvällen -då får dom åtminstone lite lugnt så dom kan vila. Eller är dom bara bortskämda? Fundersam Jag tycker ialla fall att det är mysigt att ta in dom på kvällen och pyssla med borstning, hovvård och bara myyyyysa. Det är nog det mest avstressande ljudet jag vet- när hästarna står i sina boxar och äter kvällsmaten.

Det mest stressande ljudet är ljudet av MYGG i sovrummet!!!! Skrikandes

Pyttis
0

Både knott och mygg till f…….else. Snart inga pållar som står ut ute. Mycket stalltid blir det och mockaSkrikandes

Charlotte-J
0

Mygg och knott i mängder, man kan snart inte vara ute på kvällarna och det är ju då det är "lagom arbetstemperatur". Vi har även blivit invaderade av bromsar och blinningar, blä Skrikandes I hate insekter!!!

Amor vincit omnia Kyss

GerbeRosa
0

Jag har slutat tillbringa semestrarna i Norrland pga denna plåga och nu skall man dras med eländet här också…

TRIST!!!

Cattis
0

#6 Förklara igen (du gjorde det en gång förut, men jag minns inte) för en stackars Stockholmare vad 17 en blinning är?!

/Cattis

Annette
0

#8. En stor äcklig broms. Finns hos oss västgötar också.Flört

FredrikN
0

mygg är ska man undvika…. tur man inte är ett het byte för den typen av insekt

Cattis
0

#10 Du kanske blir, då de stora kalla gått ur blodet. Nu törs de väl inte, de kan ju inte flyga hem till familjen och vara berusade! :-)

/Cattis

paparatzi
0

Beroende av hur mycket proteiner man har i kroppen väljer myggen sitt byte, ju mer protein, ju mer attackeras man..av "Sveriges hemliga armé"

[Anna-N]
0

#12. Är det en myt att det finns mest mygg och knott i Norrland?. Tycker det finns dessa otyg överallt mer eller mindre….

Trodde söder var förskonade men jösses, att sova i tält i Vetlanda var ingen lek.Skrikandes

GerbeRosa
0

Mygg finns nog överallt, men riktiga knottsvärmar har jag bara sett i Norrland.

Var mygg finns är helt beroende av att det finns fukt och lövträd där de kan övervintra och föröka sig.
Rensar man bort lövträd blir det automatiskt mindre mygg.

Min mans moster hade en sommarstuga i Pitebygden på en sand/tallhed vid Piteälven och där fanns inte en enda mygga.
Gissa varför vi hälsade på henne så ofta?

Riktigt torra somrar finns det inte mygg ens i Norrland, de torkar bort.

Charlotte-J
0

Även här i östergötland har vi rejäla knottsvärmar emellanåt. Det är som svarta moln periodvis Skrikandes

Amor vincit omnia Kyss

FredrikN
0

#11 det är ju ett bra tips däremot.. Drick Öl, slipp myggen

nallebjörn
0

#14 nä det finns inte mygg överallt. Vi har inga… här blåser dom bort =)

paparatzi
0

#13 Nog tror jag att vi har mera myggor häruppe, då vi har mycket skogs och myrmark, uppe ifjällen är knotten inte kloka, renarna brukar springa upp mot fjälltopparna och stå på kvarliggande snö, för att få slippa dom en stund, man ser tydligt att då värmen kommer och det är nära skog eller myr, då kommer dom i stora armeér JAG HATAR DOM, men måste väl ändå säga att när man hör om fästingar neråt då tänker man att hur kul kan det vara att gå och plocka fästingar om man har en hel flock hästar?

VeronicaP
0

Fast i bohuslänstrakterna är det gott om knott , jag vet då vi har stuga där *S*

Vi har inga fästingar hemma hos oss heller *ler* det är underbart ..