Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 35-shetland4fun
Läst 1547 ggr
kristina-axtorp
0

Bussresa till Holland!

Nu alla glada resenärer har ni fått ett mail med program, presentation av stuterier vi ska besöka och rumsfördelningen!

Skicka ett svar till mig att ni mottagit det och skriv var du går på bussen och ett mobilnr vi kan nå dig på om du blir försenad!

Vi syns på bussen!

Pyttis
0

Hm, inget mail till mig än iaf!Fundersam

Charlotte-J
0

Jag har fått mail, och svarat också ;-)

Amor vincit omnia Kyss

Pyttis
0

#2 Blir nu lite mer "confused" FundersamFundersam Väntar väl liiiite, kollar senare igen.

kristina-axtorp
0

Hej Agneta!

Ditt mail kom tillbaka! Kan jag maila dig till någon annan adress? behöver bifoga en del filer, kan det vara ditt program som inte tar emot?

Pyttis
0

Fattar nollFundersam Varför är det bara (vad jag vet) Dina mail som inte kommer fram??? Har fått både igår och idag från andra. Har tyvärr ingen annan mailadress. Hör av mig.

Cattis
0

#5 Jag har testat att vidarebefodra mitt mail till dig nu. Säg till om det kommer fram?

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Cattis
0

#0 Jag har svarat.

/Cattis

Pyttis
0

#6 Nää Cattis, nu börjar jag fundera på kanske min dator inte vill "uppleva starten på 2008"?????

Pyttis
0

CATTIS, YES, Ditt mail kom framSkrattande så nu behöver jag inte öppna fönstret åt datorn och visa vägenFlört

Pyttis
0

#0 Kristina, har fått mailet via Cattis, jag var ju med……Flört Mitt PM har Du fått va? Med telnr o.s.v.

kristina-axtorp
0

Tack för  hjälpen Cattis! Ibland är datorer mycket märkliga! Jag har PM:at dig, Agneta!Skrattande

Benjamin
0

Jag efterlyser lite tips om vilka slags kläder man ska ha med sig till Holland och hur mycketOskyldig? Det bukar ju vara väldigt rått och kallt i ridhus. Och så vill man kanske vara lite fin någon dag. Ni som varit där tidigare vad säger ni?

Hanna-D
0

#12 Varma kläder och gärna en filt att sitta på/ha runt sig. Det blir riktigt kallt - å andra sidan är jag väldigt frusen av mig Oskyldig

Kris_J
0

Om man är känslig för rök kanske man behöver något att freda sig med. Från mig som röker själv men som tycker att det röks lite väl mycket i ridhuset….

Veritas odium paretFörvånad

Cattis
0

#14 Äsch, det är ju en del av det mest underbara med hela Holland :-P

Men ärligt talat fick även jag nog förra året, och det säger en hel del om hur mkt man röker där inne. Jag gick ut och rökte ofta för att få frisk luft! :-D

/Cattis

PP
0

#14 Och jag som trodde det var "värmarna" de har i taket som luktade konstigt… Jag är hyperkänslig mot cigarettrök nämligen, men överlevde ändå bevisligen. Flört

Sasser
0

haha…äntligen ett land som inte bojkottar oss som "syndar"… Men det känns iaf konstigt att det röks i ridhus och stallar:)

Kris_J
0

#16 det man inte vet har man inte ont avHemlis

Nej då skojar bara, lite väl mycket rök där, och cigarrer mm.

Veritas odium paretFörvånad

Cattis
0

#18 Cigarrern var värst. De som satt på läktaren på kortsidan slängde ner dem brinnande under läktaren. Där låg de och pyrde på plasten under och det luktade fruktansvärt illa.

Jag offrade dyra droppar av min coca cola och försökte släcka dem emellanåt när det luktade som värst :-)

/Cattis

PP
0

#17 Tror inte de är lika säkerhetsfreaks som vi… Hur förklarar man annars alla strömförande sladdar i stallarna där ponnyerna klapprar omkring med skor..? Men de behövs ju till alla hårblåsar och fläktar, så det gäller väl att prioritera. Kanske en rejäl stöt dessutom fixar till den rätta looken på taglet - de verkar ju gilla det stort och yvigt. Oskyldig

Sasser
0

#20 *asg* Ja jag hörde av pyttis att det var typ byggfläktar som agerade hårblåsar där nere….*asg*

Yvonne N.
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#21 Så här ser det ut där hingstarna står uppstallade. Vi var där 2007, det är en upplevelse.

Lulan
0

Ja jösses två dagar kvar nu bara :) har också lite funderingar vad man behöver ha med sig… men frusen som jag är blir det nog mycket varma kläder (och vattentäta har jag förstått att det är bra!)

Cattis
0

#23 Vis av erfarenheten från stuteribesöket i Tyskland förra året, så säger jag bara en sak. Gummistövlar!

/Cattis

ester
0

Jag var förvånad över att det var så varmt i hallen,inte behövde jag extravarma kläder,det är klart "alla " byggfläktar gjorde nog några mer plusgrader.Lite extra respengar var inte dumt, det fanns ju klart prisvärda körselar,och annat ,tänker på de fina shetlandsponnyskulpturerna som rasföreningen N.S.P.S sålde.

Lulan
0

#24 aha… dom är ju i stugan, måste då akut fixa mig ett par nya!

#25 är livrädd för alla fina saker som ska finnas där, sån som man MÅSTE ha (..även fast man är hästlös :))

Milla
0

ni vet nu att ni har kravet på er att fota alla fina hästar så vi fattiglappar här hemma får ta del av allt det fina.

Hoppas ni får en underbar resa även om jag är avundsjuk på er.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Miija
0

Instämmer precis!

kristina-axtorp
0

Det där med rökning inomhus- i somras snackades det om att det skulle förbjudas med rökning inomhus men är inte riktigt säker.

Vad det gäller kläder så behövs det kläder för regn, ridhuset är inte jättekallt men en filt att sitta på är inte dumt. Middagarna på hotellet är valfri klädsel och lördagens middag på ridhuset: ingen byter om utan har samma som under dagen. Någon har jeans och tröja, någon kostym.

Syns på bussen på onsdag! Ska bli kul att träffa alla! Glad

Sasser
0

VI SES IMORGON!!!

dajmie
0

Där kan ni passa på att köpa med er Final Bloom. Ha en trevlig resa och inte för starka drycker nu.

Sasser
0

#31 Tack för tipset!!