Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett12-foder-utfodring
Läst 1512 ggr
[Anna-N]
0

Kraffts Müsli

Har funderingar på Kraffts müsli den nya = Blå, röd, grön. Är det någon som provat den till hästarna?

Det är beställningsvara så man vill veta hur den är så det inte är bara "grus" innan man beställer x antal säck.

sanne
0

Jag köper den gröna till mina, den verkar vara jätte bra faktiskt, kan rekomendera den, luktar gott av äpple också !! hästarna mår toppen, blanka o fina o lite extra energi på vissa me… vissa som brukar stå still galopperar runt för sig själva i hagen.. hihi..

[Anna-N]
0

#1: Åh, vad bra! Då ska jag testa :-)

JennyR
0

Har både Kraffts blåa och gröna, och är jättenöjd!!!! :-)

zettan
0

Har gröna muslin me. Tog ett tag innan mina fölisar åt av de. Men nu så äter alla av de. Verkar fungera bra. Har dock bara haft det i 2 veckor nu men än så länge är ja nöjd

Malungstjej
0

Någon som vill berätta vad dessa säckar kostar ?

blå resp grön samt hurmåånga kilon det är i dessa säckar ?

zettan
0

hm tror de gröna säcken kostade 230 typ eller är ja ute och cyklar nu? Men det är 20 kg i säcken

sanne
0

nee inte så dyr sandra väl?! runt 185 har jag för mig, men kan kolla kvittona senare…

Annette
0

Hur mycket ger ni av detta på ett ungefär?

JennyR
0

Här kostar den gröna kring 230:- och den blå 189:- tror jag.

Jag ger inte så mkt eftersom dom äter ett så pass bra grovfoder :-) Den som får mest är ett sto som fortfarande går med sitt föl, hon får 4 dl av den gröna. Hon blir lätt väldigt tunn när hon går med föl vid sidan men har klarat sig mkt bra på sin giva. Men då har dom fri tillgång på grovfoder. + att alla får foderjäst :-)

JennyR
0

Whihi, hittade ett kvitto från Granngården :-) Grön = 233.50:- Blå = 188.75:-

zettan
0

Sanne när ja köpte var de över 200 kr i allafall för den gröna säcken.

Mina ston får 3 respektive 2 dl. Åringarna får 1 dl var. Sen får ju mina annan mat också men det är vad ja ger i mängd av musli

sanne
0

oki jag ger mig !! mina får ca 3-4 dl var, hingstarna lite mer.. åringarna som stona ungefär..men bra är den ivf !

Daladis
0

Den havrefria muslin jag tittade på igår sa dom att den kostar:169:- för 20 kg. Billigt tyckte jag.

carina-w
0

Var det Granngårdens egna ???

sanne
0

Det är Krafft´s men det står även redmills på mina påsar !

Sorry Carina, jag var lite snabb där.. du menade kanske den andra dom pratade om…

carina-w
0

Jag vet att Granngården har ett eget havrefritt muslifoder o det kostar 169 kr för 20 kg

[Anna-N]
0

Red Mills är företaget de samarbetar med. Men det är under Kraffts sortiment..

Grön kostar här 229 :- för 20 kilo.