Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: premiering
Läst 645 ggr
Pernilla77
0

Frågor ang 3 års premiering.....

# Får man visa var man vill i Sverige?

#Bör man göra ett körprov, om man gör det finns det utrustning där att låna?

#När brukar sh`s sida visa årets premieringar?

# Jag är även intresserad av att veta var man kan visa för tre års testet och när?

Jag är lite nervös om jag skulle missa sista anmälningsdag.
Tacksam för svar

Mvh Pernilla

Annette
0

Du får visa var du vill.

SH eller Hushållningssällskapet håller i sommarpremieringarna. Anmälningstiden brukar hos oss utgå redan i maj, så inom några månader borde infon finnas på respektive hemsidor.

Ang. treårstest, kolla under kalender på SPAF:S hemsida www.spaf.info

Körprov för treåringar vet jag inget om, har aldrig sett någon göra det på ston. Jag skulle inte räkna med att det finns utrustning att låna, men hör med den platsansvarige.

Annette
0

Även Ridsport brukar ha en kalender samt info om sommarpremieringarna i något av sina nummer.

VeronicaP
0

All utrustning ska man hålla med själv om man vill göra kör eller ridprov.

Pernilla77
0

Tack snälla för snabba svar.
Jag kommer inte att göra ett körprov.

Om ni får reda på datum får ni gärna höra av er, jag kommer att leta och läsa överallt men kan ju missa det

UG
0

Jag gjorde körbarhetsprov med ett treårssto på sommarpremieringen i Köping. Jag hade med mig utrustningen själv. Jag fick visa skritt, trav, halt, ryggning och några "ridvägar" i paddock för premieringsförrättaren.

Annette
0

#4. Vi brukar ha artiklar med datum även här, så kika in emellanåt.

Hanna-D
0

#5 I Enköping var det väl? Flört

Ingick ryggning? Det har jag aldrig lärt någon treåring… Jag hade tänkt köra mitt sto som blir tre nästa år.

VeronicaP
0

Det ingår väl inte längre ryggning , det är ju borttaget på hingstarnas prov, men jag är inte säker .

När Madgic gjorde sitt bruksprov så ingick ryggningen men det togs bort året efter just för att det framkom att det var bättre att lära unghästarna gå framåt . (ungefär så kan man beskriva det)

Stallkatten
0

Regler för stonas bruksprov finns att läsa i storeglementet.