Favoritgodis, version 2, hästarnas
Kunde inte låta bli att starta den här tråden när jag såg nallebjörns tråd om favoritgodis 
Frågan är: Vad är din/dina hästs/hästars favoritgodis?
Mina två är fulkommligt galna i clementiner (Vi brukar dela på en ibland, fast det blir mest på vintern eftersom clementinerna är godast då, fast en clementin delat på tre (ibland fyra) blir inte så mycket ^^')
Lakriskonfekt är en favorit i mitt stall.
Godiset som ges ut på utställningarna är det INGEN som äter, vet inte varför.
Annars är det väldigt populärt med apelsiner också.
Av mina 17 troll är alla utom 3 TOKIGA i flytande b-vitamin. När jag kommer med "sprutan" slåss de om den och biter ofta sönder den i ivern att få mest. Flera dricker direkt ur flaskan. Riktiga fyllisar :-)
Vår förra shettis Cherie älskade bananer…

#2 Om flytande B-vitamin är samma som de vi har kan vi hålla med. Detta + Chevinal+ älskas av vår shettis. Hon slickar och slickar och slickar…. (vi lägger det i krubban) … inget får gå till spillo.

Frosty är totalt galen i Eggersmanns örtgodisar. Han gör vaaaad som helst för att få en - och han är en mycket stolt herre som inte gärna visar sig "svag".
han brukar få en när han gått in i boxen för kvällen. trots att han har krubban full med havre/betfor och nyplockat gräs på golet står han och väntar på att han ska få en godis - sen äter han havren :)