Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 370 ggr
Sehvrin
0

Favoritgodis, version 2, hästarnas

Kunde inte låta bli att starta den här tråden när jag såg nallebjörns tråd om favoritgodis Flört

Frågan är: Vad är din/dina hästs/hästars favoritgodis?

Mina två är fulkommligt galna i clementiner (Vi brukar dela på en ibland, fast det blir mest på vintern eftersom clementinerna är godast då, fast en clementin delat på tre (ibland fyra) blir inte så mycket ^^')

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Tigrou
0

Lakriskonfekt är en favorit i mitt stall.

Godiset som ges ut på utställningarna är det INGEN som äter, vet inte varför.

Annars är det väldigt populärt med apelsiner också.

moonrose
0

Av mina 17 troll är alla utom 3 TOKIGA i flytande b-vitamin. När jag kommer med "sprutan" slåss de om den och biter ofta sönder den i ivern att få mest. Flera dricker direkt ur flaskan. Riktiga fyllisar :-)

cinna
0

Vår förra shettis Cherie älskade bananer…

GerbeRosa
0

#2 Om flytande B-vitamin är samma som de vi har kan vi hålla med. Detta + Chevinal+ älskas av vår shettis. Hon slickar och slickar och slickar…. (vi lägger det i krubban) … inget får gå till spillo.

Lulan
0

Frosty är totalt galen i Eggersmanns örtgodisar. Han gör vaaaad som helst för att få en - och han är en mycket stolt herre som inte gärna visar sig "svag".

han brukar få en när han gått in i boxen för kvällen. trots att han har krubban full med havre/betfor och nyplockat gräs på golet står han och väntar på att han ska få en godis - sen äter han havren :)