God Morgon 10 Januari
God Morgon
grått o mulet även idag, isbanan framför stallet börjar ge med sig, men hästarna är väldigt försiktiga som tur är. Idag kommer Morgan ut och ska kolla på hingstarna, ska bli väldigt intressant och höra vad han säger om dem, sen är det alltid lika trevligt att få en pratstund med honom !
min halsfluss har nu äntligen gett med sig och pencillinet har verkat, men jag blir hemma idag med för säkerhets skull, dett är tydligen hur mkt som helst att göra på jobbet men nu är tom manpower inne o jobbar så dem klarar sig säkert !
hoppas alla får en bra dag

Go morron
Här är de mulet med en så länge inget regn. Men mulet är det.
Ska strax åka till jobbet. Hur stressigt som helst och hur mkt som helst att göra. Så det är bara att jobba på. Vila får man göra en annan del av livet.
I eftermiddag ska ja ut till pållarna som vanligt. Blir nog till att köra lite reda ut manar idag. Zettans man börjar skruva i hop sig så det är bäst att ta tag i de och redan nu börja fläta ner manen på båda sidorna till utställningne i Mars.
ha en bra dag alla

Synd att ert företag inte ligger i Skövde, då kunde jag hoppat in nu när det är lugnt på kyrkogården ;)
Jag är dödstrött. Dottern har kommit in i en mindre gynnsam period som innebär att hon inte kan somna på kvällarna. Hon är jätteledsen för hon är så trött. Vet i katten vad klockan var igår innan on äntligen somnade.
Kontrollbesiktningen hos företagshälsan gick alldeles utmärkt. Sköterskan tyckte att min hobby verkade väldigt trevlig ;)
Idag skall jag jobba lite sedan blir det stallet. Skall även ID-kolla en Quarter i kväll.
Ha en bra dag!

#2 man vet aldrig när och var nästa butik pluppar upp:)
Hööks öppnar 3 nya butiker i vår, först Kalmar sen en i Finland sen en till i Sverige så var får vi se det vet vi inte än…

#3. Så som det byggs ut i den här stan borde de komma hit, så det blir någon rättvisa nu när alla gubbar får Biltema ;)
God morgon!
Här regnar det eller iaf gjorde när jag var ute hos hästarna. +3 grader varmt och blåst så man vet vad som väntar - isgata!
I dag står det lite av varje på agendan så den här dagen går nog den också….
#3: Nämen, vad bra! Hälsa ansvariga att de kan bygga en i Falun! Här exploderar nya butiker men ingen i hästväg…
Ha en bra dag!

God morgon!
Idag är det redovisning på en av kurserna så om en stund är det dags att bege sig iväg till skolan. När dagens redovisningar är klara är det pluggande som gäller och ett par saker som ska korrekturläsas innan de ska in i några tidningar tidningen. Sista dagen sockerbruket har öppet och betorna ska alltså ta slut idag, vilket ska bli väldigt skönt för dem där hemma.
Hoppas alla har en bra dag!

#4, 5 ska framföra detta ! skulle tro att det blir något längre upp i landet för den 3e butiken, där saknas verkligen butiker !!!

SK*T. Nu är det Snöstorm här, (Öxabäck). Jag som skulle ner o möta upp veterinären nere hos grannen med ponnyn för en stelkrampsspruta. Nu känns det som om jag vill avboka, Vill inte gå en km i snöstorm med dunderförkylda ungar o veterinären vill inte köra upp till mig i onödan på "min" otroligt dåliga väg. Vi bor längst in av en skogsväg som är sönderkörd av skogsmaskiner mfl och markägaren är för snål för att rätta till. Vi har inte råd att punga ut med 10-tals tusenlappar… Vetten får ta bara grannens hästar så får vi boka ny tid. Typiskt.

God middag här regnar det värre än värst (känns det som ) , jag har varit iväg på vägverket och skrivit kunskapsprovet för BE idag och tro det eller ej men jag blev godkänd *ler* så nu är det *bara* att beställa tid till körningen också och klara den .
Ska snart iväg på ett annat möte idag så det blir en del flängande idag och mindre tid till hästarna.
Hrpf vi har ju både i helsingborg och malmö men inte tar dom emot folk som ska arbetsträna
HAr varit i kontakt med dom och dom är inte ett dugg intresserade.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Underbar veterinär. Trotsade snöstormen och vår dåliga väg, körde ända hem och vaccinerade utan problem utomhus i hagen i snön, blåsten och vätan..

#11 Jag bugar för sådana veterinärer.
God middag!
Gaaaah så arg jag är nu
Fick brev från A-kassan om att som dom själv skriver " Kassan har missat att du på din anmälan daterad 9 juli 2007 angivit arbetsutbud 20 timmar. Vi måste utreda om den ersättning du har fått för perioden är korrekt. Om vi kommer fram till att ersättningen har utbetalas felaktigt kan du bli återbetalningsskyldig"
Amen hallå JAG har fyllt i rätt och kassan har inte läst rätt och JAG kan bli återbetalningsskyldig………….
Till saken hör att jag pratade med en från kassan när jag anmälde mig och hon hjälpte mig att fylla i så då har hon hjälpt mig fel, kanske dags att se över VEM man anställer, kan ju vara en god ide att ha folk som kan läsa!!!!
Fatta hur mycket pengar det blir som jag i så fall ska betala tillbaks. Jag blir så arg.
Var i kontakt med dom nu via telefon och hon som jag pratade med tyckte det var hemskt, men det är ju huvudkontoret som bestämmer. HAr även skickat in ett brev till dom där jag skrev vem jag var i kontakt med från början och att jag vore tacksam om dom anställde folk som kunde det svenska språket, ja det var kanske slag under bältet men det är hon som har gjort fel.
Jaha bara att sätta sig ner och se vilken häst man ska sälja nu då. &%¤#"#¤%¤%%&&&/&&%#¤#""!" myndigheter.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#13 hm undra om det var samma som jag hade då , men jag fick ändå prata med en annan innan mitt blev färdigt ;-)

God eftermiddag.
Har jobbat och varit på möte. Idag gick en farbror bort på jobbet, det är lite ledsamt.
Ska strax iväg och tömköra lite och fylla på mat i hagarna till hästarna. Värdelöst väder ute, regn, regn, regn och sedan lite snöblandat regn…kul.