BERÄTTA OM ERA HINGSTAR....
Tänkte att det kanske kunde vara roligt för stoägare som ska bestämma hingst till sitt sto 2008 att veta lite mer "personligt" om era hingstar. Valet kanske avgörs av just den beskrivningen av hingsten….
Jag kan börja…
Roson RS 329.
Han är mörk fux med vita hår i pannan och ljus man och svans, ca 103 cm i mankhöjd. Roson har över 100 avkommor, flera bedömda med fina resultat.
Roson går på fribetäckning med sina ston, han är mycket uppmärksam på när stona kommer i brunst, inte påflugen utan försiktig. Han är snarare låg i rang, då det oftast är stona som jagar honom och inte tvärt om… Alltså mycket snäll med ston och även föl….
Castor RS 247
Av vad Lars-Bertil (ägare) har berättat för mig så är Castor mycket trevlig mot sina ston. Han går helst på fribetäckning och är en mycket snäll hingst både mot ston och föl.
Även Castor är en erfaren hingst med långt över 100 avkommor, dessutom 4 godkända hingstar.
Det var allt för mig. Välkommen att boka ditt sto i sommar till någon av ovanstående hingstar. Vi finns i Västra Götalands län.

Det är just detta som vår serie Veckans Hingst är till för :)
Välkomna att skicka in text och bild dit istället.
Av denna anledning låser jag denna tråd, eftersom VH är det ställe vi har för presentation, marknadsföring och annonsering av hingstar.