Fölbädd
Gör ni särskild bädd i boxen innan fölning och isåfall, hur och hur långt innan?
(om era ponnyer inte ska föla ute förstås!)

Packad spån i botten och mycket halm över det.
Börjar bädda med halm så fort jag misstänker att det kan komma. 2 veckor innan är inte ovanligt om jag inte känner mig säker.

Har inte haft någon speciell bädd i boxarna. Extra mycket halm kanske, men de brukar ha mycket halm i sina boxar även när de inte ska föla.

Nope ingen bädd här men mycket halm

har spån under sen massa halm uppepå. Ja ska göra i ordning med halm 1 månad före beräknad fölning kanske ngt tidigare
En månad före (minst) gör vi rent boxen ev. också med Vircon, har i nytt spån så bädden sätter sig. Sen på med massor av halm. Brukar även ha halmkakor längs väggarna.

#5 ja brukar också ta virkon på väggarna och tvätta ordentligt

Strör just nu med papper så dom kommer att föla i det, super bra !!! annars brukar jag halma någon vecka innan ber. fölning.
Börjar dom bli stora Renee???
Grace är ganska rund åt sidorna och ryggen har blivit bredare däremot Tess har jag varit tveksam om, hon har dock en liten "kula" men är slät längs sidorna men buktar mer nedåt, tycker faktiskt inte någon av dem har några jättemagar..än..
Tittar jag på bilder från förra årets vartofta utställning så är ju Tess tjockare men de har ju fått mkt ensilage också…..

Men vi får verkligen hoppas att Tess har bebis i magen:) mina ser inte lika ut heller.. natasja är rund runt om hela sig medan loni bär sitt under magen… den nuddar snart backen..
när det e dags för föl brukar vi ha mera kanter med halm runt om i boxen och mycket halm förövrigt. (var några år sen jag var med om fölning)