Vad är lycka?
Lycka för mig är när det lyckas för andra..
Lycka för mig är när man får hem en groda (misskött pålle) och ser hur den sakta men säkert blir till en prins (efter många kyssar förstås)
Lycka för mig är rättvisa..

Lycka var idag när mitt underbara sto sattes i sulkyn för första gången.
Lyca för mig var det när jag kom ut i hagen på morgonen och mitt sto Fairy Frolic hade ett litet brunt stoföl vid sin sida.

Lycka ja, det är att få komma hem och gå ut i hagen till alla underbara små "troll" som mer eller mindre överfaller en för att få bli kliade. Att bara kunna sitta i hagen och njuta, omgiven av mina små pållar, det är lycka för mig.
Tja pessimisten här har ingen lycka =( tycker det mesta går på fel håll…. Men lycka just nu är att det ska gå bra när stoet ska föla. Går det också åt pipan ska jag sälja alla mina hästar så först till kvarn…. 

#6. Anna, du glömde 3-årstestet!
#7 nädå, men det överväger tyvärr inte allt elende som händer här.. tyvärr. Men visst var det lycka just då.

# Man får glädjas åt det lilla. Nu skall du se att det har vänt för dig.
#9 tyvärr är jag för dålig optimist. Men hoppas kan man ju alltid. Fölning nästa… hoppas hoppas hoppas

Lycka för mig är när mina småttingar, 2- som 4-benta är friska och mår bra. Det är så underbart vad dessa små själar ger en mycket glädje (fast dom 2-benta tar en massa energi också….!).
Den lyckligaste stunden i mitt liv var när vi fick tillbaka "våra" barn, efter en överklagande dom i hovrätten. Tingsrätten dömde till mammans fördel att dela på barnen, för att mamman ansåg att äldsta barnet var skadligt för sina syskon. Jag fick beskedet på telefon av min sambo och ja, jag skrek, grät, kunde inte prata, jag var så lycklig!! DET var min lyckligaste stund i livet. Än så länge… 
Ja… att "vinna" en vårdnadstvist, skiljsmässa eller arv är väl "kul" men det skönaste är nog att slippa konflikterna totalt…
Lycka är att leva ett harmoniskt liv.
#13 Där ser man att det lönar sig att inte ge upp, utan man ska kämpa för det man tycker är viktigt, oavsett hur många man får emot sig…
Sanningen segrar alltid!!

#14: Håller med dig - för mig är lycka harmoni!
Att ha balans i tillvaron så att hela familjen mår bra, att barnen på ett bra sätt orkar med både skola och fritidsaktiviteter, att min man och jag får lite tid för varandra mellan varven, att hästarna är friska och sunda, att jobbet är roligt och intressant, att jag hinner träna med viss regelbundenhet (bra för både kroppen och knoppen!).
Tyvärr finns det för mycket ondska och obalans ute i den stora världen idag! Om människor bara kunde vara lite mindre egoistiska och tänka ett steg längre: Det blir inte riktigt bra förrän alla mår bra! Och må bra kan man inte göra om man varje dag behöver bekymra sig för sina nära och käras liv och hälsa!
Håller med dig helt och hållet #16 !!! Det "värsta" är väl att när man får det bra så blir man mer och mer kräsen.
Om man får lätta fölningar så önkar man mer, tex färg, kön osv. Om man får en svår fölning så prioriterar man friskheten…
Så länge egoismen finns, kommer orättvisan härska.
Att det över huvud taget blev en boendetvist för vår del, berodde på egoismen, där de egna behoven tog övertag. Att välja bort ett av sina barn, för att man inte orkar ha allihop och för att hon är handikappad, det är någonting jag aldrig kommer att förstå.
Okej, att vinna en boendetvist kanske inte är lycka, men jag ska säga er, när man väl sitter där och får beskedet att barnen ska delas på, då bryter man ihop. Man vet inte var man ska ta vägen. Sen beslutar man sig för att överklaga, gör detta, lägger ner massor av timmar på att få ihop något bra och så vinner man! Då bryter man ihop igen, fast av lycka!!

#17: Precis! Men samtidigt så får väl ingenting en att landa så pladask på rumpan som en rejält saftig kris! 
Har man väl gått igenom något väldigt traumatiskt i livet (skiljsmässa, vårdnadstvist, dödsfall, sjukdom, arbetslöshet, m.m.) så blir man nog lite mer ödmjuk och inser att det viktigaste trots allt är att ens nära och kära mår bra!
Allt det där andra är bara rosa fluff som gör tillvaron ännu lättare och roligare … men det är nog aldrig det allra viktigaste!
#19 Ja… Jag håller med dig delvis, men i mitt fall så är det nog beroende VAD man varit med om…
Om man förlorar en familjemedlem så är man lycklig när man har sin familj, men jag vågar ändå drömma om skäckstoföl. Men om jag mister min favoritsto i en fölning så önskar jag nog bara att de följande fölningarna ska gå bra.
#18 Jag har "vunnit" en boendetvist. Delvis för att fadern ljög. DET ser jag som rättvist. Men jag har också självmant släppt min stora son till hans pappa då vi var överens om att skolan hos pappa var bättre än hemma hos mig. Det var aldrig någon tvist för jag höll med, men visst saknade jag honom enormt!
Jag har gått igenom en hel del tråkigheter under livets gång så därför är lycka för mig att vakna varje morgon och vara frisk och vid liv.
Lycka är även att ha min familj och att dom finns där även när livet inte är särskilt kul att leva. Djuren är en mycket trevlig bonus i livet och en stor lycka på sitt underbara och kravlösa sätt.
Håller mycket med om det Lottie skriver i inlägg #19 att mycket i livet är ändå "rosa fluff" som kan vara roligt och trevligt på sitt sätt.
Amor vincit omnia 

#1 Tror du att man kan få komma på besök?
Verkar vara lycka att hamna hos dig.
Lycka är positiva framsteg oavsett vad det gäller… eller?

Lycka är att njuta av det lilla.

#24: Där satte du huvudet på spiken! 

Lycka för mig är att mina vänner och familj är friska och mår bra , annars så blir jag glad över så liten , att få en kram av minsta sonen eller att se hästarna gå och strosa i hagen ..
Inte mycket som behövs för att vara lycklig ..
Håller med Carl-Grustaf
#22 ALLA är välkomna hos oss, här står dörrarna öppna för liten eller stor, tjurig eller snäll, här älskar vi personligheter, det är så härligt när någon "vågar" säga sin ärliga åsikt, bra eller dålig gör detsamma, bara det kommer ifrån hjärtat.
Då vet man att folk kan känna sig trygga i vårat sällskap, det är så jobbigt när man måste gå omkring och passa sig för vad man säger eller gör, man blir så slut av att vara någon man inte är..
LYCKA ÄR…..att vara sig själv..
……tillsammans med andra

#27: Det låter härligt och jag hoppas och tror att vi är fler som känner som du gör! 
Man skall ha "högt i tak" och kunna ta del av olika synpunkter - alla kan alltid bidra med något! Så länge det sker med ömsesidig respekt! Sådana samtal och möten ger också stunder av lycka! 
Något helt utanför shettiskretsen så tycker jag att arbetsledningen på jobbet är väldigt viktigt. Iaf när man jobbar inom vård och omsorg…
# 27 …. LYCKA ÄR…..att vara sig själv..……tillsammans med andra
Det var kloka ord!.
För mig är lycka när man varje dag får vakna upp frisk och glad till en ny spännande dag tillsammans med min familj, mina vänner & mina djur!.
lycka för mig är en stund utan värk
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Den lyckligaste stunden för mig var när jag och den oseriösa uppfödaren av min ponny, skrev över hästen på mig, efter en hel del övertalning från min sida… Lycka är när man får kämpa för att komma dit man vill!
Lycka för mig är samma som för Milla, en stund utan värk, samvaro med barnbarnen och att alla övriga familjemedlemmar mår bra inkl. djuren.

Lyckan kommer, lyckan går,
den du älskar lyckan får.
Och så kan man alltid reklamera.

#34 Vilken underbar "flash back" till min poesibok i lågstadiet!
Kanske inte just sista raden om att reklamera, dock … 
Lycka är trygghet, uppskattning och glädje…
#36 Ja och dubbel lycka ifall man är flera…..