Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 592 ggr
zettan
0

God morgon 11 jan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

morrn morrn

Regnet öser ner och de blåser strom. Fyy och blä. Inget trevligt väder prexis.
  Ska strax bege mig till jobbet en sväng. Det är ju mkt att göra så de finns att göra i allafall

Ha en bra dag alla

Annette
0

God morgon!

Samma skitväder här. Jag har ett 40-tal gamla träd på kyrkogården, så jag räknar med att få köra nerblåsta grenar idag.

Vår ena katt skadade sig igår, så han måste till veterinären idag.

Ha en bra dag, jag höll på att skriva i höstrusket, men detta skall ju föreställa vinter.

Mija
0

God morgon!

Ja, skitvädret finns här med, här blåser det halv storm och småregnar, inget kul väder alls, man får verkligen hålla i sakerna, annars är de hos någon granne lååångt borta, suck.

Hästarna stog inne på lösdriften och häckade, jag förstår dem, brrr.

Här blir en någorlunda lugn dag, skönt för omväxlings skull.

Ha en så trevlig dag det går i blåsvädret ni övriga Skrattande

Miija
0

Go'morron.

Här är det uppehåll än så länge men blåser rejält. Fåglarna kvittrar och jag fick en känsla av vår. Tänk om några månader när våren är här på riktigt. *ler*

I dag blir det besiktning av en gammal bil som det är tänkt att ha som gubbens pendlarbil till och från jobb var 4:e vecka. Håller tummarna.

Hoppas alla får en bra dag!

RebeckaSvensson
0

God middag!

Har inte haft något i skolan idag utan har tillbringat förmiddagen i telefon istället. Blev klar med diverse inlämningsarbeten sent igår och har idag fått svar att det är godkänt, skönt. Ska fortsätta dagen med att plugga eftersom det alltid finns något skolarbete att göra.

De sista betorna blev färdiglevererade igår och alla lastbilar, lastmaskiner och rensverk höll. Otroligt skönt ha det klart för den här säsongen!

VeronicaP
0

God middag men tro det eller ej men just nu försöker solen tränga sig fram och inget regn tror jag får göra ett stort kryss i taket.

Har varit iväg med Eminem hos veterinären idag och det lutar att han fått någon infektion i benet(förhoppningsvis) så han har fått penecelin och Metecam och vi hoppas att det ska hjälpa i allfall så det inte sitter en skada högre upp, han blev i allfall röntgad i has och knäled och där såg det bra ut men då det inte gick att röntga högre just nu iallafall så får vi hoppas att det *bara* är en infektion (ev sticksår) för hanhar inga synliga skador på sitt ben.

SannaHolmgren
0

Godmiddag. Har använt hela förmiddagen till att tvätta selen grundligt och att smörja den. Behövdes kan jag säga, är inte gjort sedan i somras nångång. Nu är det bara sadel och träns kvar och lite till, känns som en baggis efter selen. Och det är ändå en shettissele. Hur gör dom som kör 4-spann med ardennerhästar…?

Milla
0

God middag!

Har tränat liten Melle idag Glad Tänk att en sådan liten en kan ha så mycket egen vilja, men efter ett tag så kunde vi gå en runda och lyfta alla benen.

Passade även på att borsta lite på stona.

Sorry Veronica min tel la av, så det var inte jag som la på.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Olofsson
0

Ja här utanför Umeå har det snöat stora härlig flingor på morgonen. Nu är det uppehåll. Det är så mysigt att gå ut till shettisarna här på gården och dom ser ut som små iglosGlad