Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett26-efterlysningar
Läst 900 ggr
nallebjörn
0

Stulen häst

Åter igen en stulen häst. Denna gången ett islandssto. svart med brun nos och bruna ringar runt ögonen. Hästen heter Katla och stals i Säfsen i Dalarna.

Charlotte-J
0

Är det inte det stoet som stals i vintras och hade ett föl vid sidan som de lämnade kvar? Eller är det en till Islandshäst som de stulit nyligen? Fy vad jag tycker dessa stölder är otäcka när det är levande och älskade varelser som de stjäl och handlar med som om det vore smuggelsprit. Gråter

Amor vincit omnia Kyss

nallebjörn
0

Denna är nyligen stulen. Den har dock föl sidan om men är 6 månader nu så den klarar sej bra. Dom hade fler hästar men dom valde tydligen den finaste av dom alla. står iaf i tidningen idag, Ludvika bladet. Är kanske samma men jag tyckte det var hemskt.

lisette
0

nej gud nej, den hästen har varit borta hur länge som helst! Tror inte det finns en islänning till som heter Katla med ett föl.

nallebjörn
0

#3 konstigt. Jag fick ett mail om det idag. Men hur som helst är det hemskt

lisette
0

här har vi några bilder på henne. jag försökte hitta artiklen som låg på aftonbladets hemsida innan, men utan resultat.

gejsa
0

Ja, det måste vara en gammal annons. Ägaren har t o m skrivit att man kan släppa stoet i närheten hemma så springer den hem själv. Ifall dom ångrar sig och vill lämna tillbaka den.

jullan
0

Så sorgligt Gråter Gråter

Anna Johansson
0

Läste i dag i DD att den där isläningen hade dom hittat! Hom låg ca 300 meter därifrån i en brunn. Hade ramlat i och drunknat. Dom som ägde brunnen hade inte märkt något för den låg en bit bort från huset. Synd om hästen men nästan bättre det här än att hon hade blivit stulen och plågad.

nallebjörn
0

#8 ush vad hemskt. Måste varit en rejäl brunn för att en häst ska få plats. Tja jag tror inte hästtjuvarna plågar hästarna….

som när en häst rymde för många år sedan med vagn in i skogen. Man hittade den väl nåt år senare fastklämd mellan två träd med vagn och allt. Den hade svultit ihjäl.