AMMA SÖKES
Ett stoföl söker amma då mamman inte vill veta av sitt föl.
Fölet född i dag kl 13.00 kontakta Jossan 070-2979037
är Vårgårda för långt bort? var ju ett russ sto som förlorade föl där. 0322-622272
Tack för tipset, men hon har sinat.
Kom gärna med fler förslag.

Försök med ett sto som precis ska föla. Lägg fosterbarnet jämte det nyfödda så kanske hon adopterar, moderskänlorna vaknar lättare när hon slickar. Ett större stuteri här i närheten gjorde så, och det gick jättebra.
Hoppas det löser sig.
fortsätter på #3
Kom ihåg att spraya i näsan på stoet med något starkt, typ parfym elelr så, så att hon itne känner någon doftskillnad mellan fölen…
Ett av mina ston skulle förmodligen åta sig en till fölunge om man försökte, men det är ju onödigt att åka så långt för att testa, OM det går åt skogen. Hon låter båda fölen i hagen dia nu och som 2-åring adopterade hon sin 6 veckor gamla lillasyster då modern dog. MEn frågan är om hon skulle adoptera ett föl från ett sto på annan plats?
Jäklans. Suck, vilken soppa. Har en märr med mjölk, som ej har föl i år, men jag tror vi bor alldeles för långt bort, så det är inte lönt att åka. Hon älskar föl, men man vet ju aldrig om hon tar till sig ett nu, ett år hon inte har föl. Andra år har hon låtit hela flockens fölungar dia från henne, men som sagt, hon har inget föl i år.
Själv sitter jag just nu med 7 moderslösa hundvalpar. 8 dygn gamla och modern drog i går morse och har inte återfunnits. 
#4 det bästa är att gnida fölet med moderkakan från fölningen.