Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 819 ggr
Minsanne
0

God Morgon 13 Januari

Klockan är strax efter 8 och vi ska alldeles snart köra mot Sverige.
Vädret här nere är fint. Det är grönt överallt i alla hagar. Hästarna gár och betar för fullt här. När vi lämnade Sverige sa var det fortfarande fullt med snö hos oss.

No Fear vd Römer sitter fortfarande pa näthinnan, ojoj … vilken hingst, vilken skönhet och fantastiska rörelser.

zettan
0

God morgon

Här har man precis gått upp. Ska snart hoppa i stallkläderna och åka till stallet. Hovslagaren kommer nu på förmiddagen. Ska bli så skönt. Det är mulet ute men de verkar vara uppehåll just nu i skrivandets stund. Hoppas de är uppehåll idag.

#0 Kör försiktigt hem.

Ha en riktigt bra dag alla

sanne
0

God Morgon

Vi har slöat nu på morgonen, men snart ska vi ta på oss o åka upp till Nossebro och Maria, kolla på hästarna o fika lite.. sen får jag göra stallet i em..Hörde fåglarna kvittra nu på morgonen, ska våren komma redan ?! vore ju inte fel…

Hade så gärna sett No Fear igår, men vi är så glada över att ha 2 fina killar efter honom som ska visas i Sverige så småningom !!!

ha en bra dag allihopa

Midlingur
0

God morgon!

Ska till stallet idag och pyssla med djuren. Vet inte vad jag ska göra sen…

Gentle
0

Godmorgon har precis varit uppe och ätit frukost och hunnit att sjunga för min sambo som fyller 33 i dag.Jag funderar på att gå ut till hästarna och jobba lite med dem i dag för det ser ju ut som om det ska bli fint väder i dag.Ha en bra dag alla hästälskare Flört

AusaBausa
0

Go´morron!

Gick upp 8 för o sen köra o hämta hö kl 9!

I dag kommer ngr kompisar hit o sen simskola för Tindra på kvällen! Ska bli spännande o se om hon gillar det!

Ha en bra dag!

Mija
0

Glad Välkomna hemåt, kör försiktigt!

Här skiner faktiskt solen, helt otroligt, det blåste halv storm inatt, men idag så blåser det bara "normalt", hm.

Här blir det städdag och tvättdag, åh så kul, men ack så nödvändigt.

Ha en bra dag allihopa…

RebeckaSvensson
0

God morgon!

Tog en välbehövlig sovmorgon idag och ska snart sätta igång och fixa lite mat och därefter är det dags att plocka fram skolböckerna. Ikväll ska jag hämta en kompis på Arlanda som har varit utomlandsands och pluggat hela hösten. Ska bli kul att träffas igen.

Hoppas alla har en bra dag!

Milla
0

God middag!
Här har vi härligt väder idag. VI har påbörjat Heddans inridning och Ida har skrittat henne och det gick kanon.

Melle har börjat tränas med träns, dvs han fick träns på sig för första gången idag inne i boxen, sen fick han stå där och vänja sig. Det gick jättebra han accepterade bettet rätt snabbt.

Har även känt Carmens och Heddans bebisar idag. Heddans bebbis sparkade nog boll för det var väldans vilken aktivitet där varKyss

Celma skulle vi också känna på men den enda sparken vi kände var celmas bakhov på mitt lårLedsen hon var sur som ättika och ioch med att jag är lite halv slö att komma ifrån när dom sparkar så la jag av, vill gärna inte ha en spark i magen.

Paola kände vi inget på, hon ska ju inte föla fören i juni så det är ett tag till.

Alla våra hästar fäller nu, dock är det Carmen som tappar alldra mest, hon fäller riktigt mycket.

Ha en bra dag alla.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

maggan
0

#0 Hur mång timmar tar resan?

ElisabethA
0

Godkväll!
Hemma från Holland nu. Har sett många fina hingstar under premieringen där. Som alltid är det dock skönt att komma hem till sina egna shettisar! Laddar ner bilder nu, men får se när tiden finns att lägga ut dem på hemsidan.

Imorgon bär det av till Örebro för att hämta min bil och de sista grejerna.

AusaBausa
0

Har också känt Kefirs bebbe! Det är så härligt o känna och allra helst när Ludde gav henen en rejäl spark i magen för ngr dagar sen rätt i magen!!! Jösses så rädd jag blev men tydligen så klarade det sig! Skööönt!

RebeckaSvensson
0

#10 Välkommen hem!

Hanna-D
0

God kväll

Hemma efter en underbar och fantastiskt rolig helg i Holland. Skönt att komma hem igen och pyssla om hästarna även om jag trivs bra där nere.

Vi hann med ett par stuteribesök och jag fann två små ston som gärna fått följa med hem Oskyldig

ElisabethA
0

#12 Tack Glad

#13 Tack Hanna för trevligt sällskap i Holland och för att du ordnade med stuteribesök Skrattande 

Ett fåtal bilder ligger ute på vår hemsida nu. Bildsidan kommer att uppdateras inom några dagar. www.shetlandsponny.eu

Kimpa
0

Go kväll.

Min man fyller år idag och vi skulle ha lite bjudningar, men det blev inget av med det.
Strax efter lunch började vår ett-åring att kräkas och har sedan hållt på hela dagen.
Nu kommer det både bak och fram på stumpan som är helt slut.

Usch för vinterkräk sjukan. Hoppas bara att vi klarar oss…