Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 705 ggr
Malungstjej
0

Veterinärvårdsförsäkring

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill höra med er alla andra vad ni tycker är "normalt" att försäkra sin häst på ang vetrenärvårds försäkringen..Avelsston samt Unghästar ??

Ang min fundering var att jag & min hovslagare pratade om detta igår & han tyckte att jag hade mina "för högt" i vetrenärvårdsförsäkring då jag har alla mina avelsston samt hingsten i 100,000. Han tyckte att 50,000 var mer "normalt"

Är jag ute & cyklar mån tro ?

Mija
0

Det där är helt efter tycke och smak, jag anser att man ska ha dem i det man själv tycker är relevant, har själv mina också i 100.000 i veterinärvård, det rullar snabbt iväg på kostnaderna och jag vill inte vara med att behöva säga stopp bara för att det inte räcker, så, jag anser inte att du är ute och cyklar, ha kvar det som du själv känner är bäst.

VeronicaP
0

Jag har en del i 50 och en del i 100 de som står i 100 har även fast självrisk. tycker inte att det skiljer så mycket i pris faktiskt.

Midlingur
0

Har mina i 120.000.

Milla
0

har mina i 50 000 kr

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

PetraJ
0

har mina i 50 000 kr

RebeckaSvensson
0

Shettisarna har jag i 50 000 kr.

susanne-s
0

Har mina (de flesta) i 100.000 vet vård. då jag som Mija känner att jag inte ska behöva säga stopp.. hemska tanke.
Självrisken försöker jag också ha fast. Då vet jag vad det blir om ngt händer.
Livbeloppet är väl nästan det man isf kan tjäna ngr xtra slantar på att isf sänka.
Men är olyckan där och man ska ersätta hästen kanske man får använda sparade pengar där ist.
Jag resonerar som så att ska jag ersätta en häst så är Shetland (tyvärr) inte så dyra att köpa in, så det kan jag nog klara utan att få en ersättning av försäkringsbolaget.
Max beloppet jag har i liv är 10000. Men har funderat flera ggr på att sänka eller ta bort det helt…
Har ingen avelshingst * ler *

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

[Anna-N]
0

Vi har alla våra i Veterinärvård 100.000 kr. Känns som att man inte kommer särskilt lång på 50.000 kr. En veckas veterinärvård på djursjukhus med dropp, provtagning, mediciner går på närmare 35-40.000 kr.

RebeckaKihlberg
0

Barre har 50.000kr i veterinärvård.

Gosa
0

Jag har alla mina på 100.000 kr i veterinärvård. Det bästa av allt är att jag inte behöver betala något extra för det. Mitt försäkringsbolag "bjuder" på det efter att dom besiktigat min gård som säker gård. Alltså betalar jag endast för 50.000 i vet vård men får 100.000, jättebra.

QuickStep
0

har full vetvård på mina hästar men dragit ner på liv försäkringen.

Hanna-D
0

Samtliga i 100.000 kr i veterinärvård. Livförsäkringen är individuellt satta, ingen är försäkrad i sitt rätta värde pga den dyra premien, förutom hingsten som utsätts för lite mer "risker" i och med sitt arbete (betäckningar).

Trine
0

Har dom flesta 10.000 liv ,50.000 veterinärvård.

Malungstjej
0

TACK för alla tips & råd Skrattande

Jag kommer att behålla mina hästar i 100,000 vetrenärvård för som några säger tänk om olyckan är framme & man åker in på djursjukhus med sin ögonsten & sen hux flux är pengarna slut & man måste säga stopp, hemska tanke (om man har dom försäkrade i mindre än hundratusen menar jag).

AnnaLundin
0

Jag har 50.000 som maxtak för veterinärvården. Sen har jag valt att får ut 75% av det belopp som är kvar när momsen är avdragen och självrisken betald. Det innebär att jag får ersättning för bortåt 80.000 om huvudräkningen stämmer för dagen.

Jag har sagt mig själv att jag måste vara realistisk. Om nån ponny blir så sjuk att jag slår i taket på försäkringen om jag väljer att behandla den på djursjukhus så får jag ta ställning den dagen ifall det är värt alla dessa pengar eller om jag får låta den vandra vidare. Jag har i alla fall lovat mig själv att inte utsätta någon häst för en buköppning vid kolik….