stallkatter

Ooooooh!
Så söta!!!!!
Önskar att jag kunde ha många katter….

Vi har just skaffat oss en stallkatt till. Det är en hona som nu bott hos oss en vecka. Tyvärr har vi ännu inte hunnit kastrera henne. Härom dagen hade hon raggat upp en stilig grå hankatt och bjudit med honom in i sadelkammaren. Där hade de ätit en kärleksmåltid innan andra aktiviteter troligtvis inleddes….När barnen hittade dom låg Rebecka i fåtöljen och kråmade sig. Hankatten satt uppe i fönstret. Han visade sig vara både trevlig och välgödd, så troligtvis bor han väl hos någon. Frågan är var, för jag har aldrig sett honom förut. I går hade han tydligen gått hem igen, för nu har vi en mycket nöjd honkatt. Fortsättning följer väl om 6 veckor….
det går att sterilisera en nyparad hona. Då tar man fostren också.

#5. Vi kollade det. Men sen tyckte min mamma (vi har stallet hos mina föräldrar) att det kunde vara kul för barnbarnen med kattungar, så vi låter henne få denna kullen och kastrerar sedan. En eller två ungar kan vi behålla själva och om det blir fler har vi troligtvis hem till dem också. Det skall faktiskt bli mysigt, vi har inte haft kattungar på många år, eftersom vår förra hona var kastrerad och vi sedan bara haft hankatter. Även de kastrerade.

Bara så ni vet - det finns en jättetjusig sajt om katter på iFokus.
Gå gärna in där om ni är intresserade av att prata om annat än bara stallkatter. Det finns en hel del kunnigt folk på just det området där. 
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Gillar looken på dem, de ser ut som riktiga stallkissar!

Ohh, Svea. Vill ha! Men låångt till Skåne för en stallkatt när jag faktiskt har stallkatter redan. hihi Men så söta var dom.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#7. Jag är redan medlem.

#1 står det lisette på.. :D men jag får inte ha katter för sambon, han är jätteallergisk… *ledsen* jättesöta var dom…

haha lisette det är ju Svea ju. Jag skrev om henne först. ;-) Men du är ju skåning dessutom och skulle ju kunna få en världssöting där. Smit in den i stallet och berätta för sambon att den bara var där en dag. Och ni kan ju inte kasta ut någon som är sååå söt. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

*garv* neeej andreas, jag har INGEN AAAAAAAAAANING om var den kommer från…
han hade inte gått på det… svea hade hon kunnat heta… :D om det är en flicka vs…

Precis på det sättet har vi gjort med far när vi hämtat hem katter :-) Första gången gick han på det, men inte de andra gångerna. Dock har han inte kunnat göra ngt åt det då, hihi
Gjorde ngt likande med en häst, skulle bara låna henne en kort tid och nu har han glömt bort det och skulle säkerligen sakna henne om hon inte var hagen en dag…

Min man är allergisk så han skulle inte märka om jag skaffade fler hästar. Men barnen skulle väl skvallra förstås.
Sina fäder får man gå lite krokiga vägar med. När jag behövde en ny box i stallet fick jag gå lite kringelikrokar runt ämnet. Till slut trodde han att det var han som kommit med idén hur vi skulle lösa det. Det tog några veckor, men det var det värt.

hmm kan du inte förklara hur du gjorde? behöver ha min sambo att hjälpa mig att sätta stöttor och såga till järnen till boxen som ska byggas… och givetvis svetsa galler… :D

#15 Man måste vara lite listig ibland :-)

#16. Man får helt enkelt bearbeta dom så de tror att det är deras idé. Kan ta lite tid för man kan ju inte alltid säga rakt ut hur man vill ha det, då skulle det bli tvärstopp direkt. Men om man liksom planterar idén i huvudet på dom utan att dom märker det, så brukar det gå bra. I alla fall med min far. När jag köpte mitt shetlandssto fick jag ta det väldigt försiktigt när jag berättade att hon var dräktig också. Jag lade upp det som så att jag hittat en sådan fin ponny, men oj hon var visst dräktig sade jag liksom i förbifarten. (Precis som jag knappt vetat om det själv.)
Lycka till! Men i ditt fall är det kanske bara att be honom?
Svea är jättego! den som är piggast av dom alla. jättekelen.

#18 haha jag har bett honom, men det var blankt nej… :D

#20. Då är det bara att byta taktik.