Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 15-sjukdomar-skador
Läst 1262 ggr
Milla
0

olika föreläsningar på helsingborgs djurskukhus

Regiondjursjukhuset i Helsingborg anordnar ett flertal föreläsningar under vintern och våren. Mer info finns här http://www.djursjukhus.com

Föreläsningarna hålls i föreläsningssalen.
Samling sker vid receptionen på stordjur kl 18.50
Anmälningsavgiften skall vara  tillhanda senast 7 dagar före kursstart.
Fika ingår.
Välkomna!

**Tänder och Bett - bettassocierade ridproblem
**28 februari 2008

Lena Persson, klinikveterinär
Anette Ericsson, djursjukvårdare och elitryttare

**Fysioterapi - ett komplement till traditionell veterinärmedicin
**13 mars 2008

Lena Persson, klinikveterinär
Jessica Sjöholm, fysioterapeut och djursjukvårdare

**
Föreläsning Kolik - förebyggande och behandling**
27 mars 2008 

Jan Skidell, överveterinär vid Regiondjursjukhuset Helsingborg.
Veterinärexamen SLU i Uppsala 1985.
Bortsett från några månader efter examen har jag arbetat vid Stordjurskliniken på Regiondjursjukhuset i Helsingborg sedan dess.. De 10 senaste åren har jag varit ansvarig för vårdavdelningen . Jag sysslar mest med internmedicin. Mina specialintressen är mag-tarmkanalens sjukdomar, intensivvård och ögonsjukdomar hos häst.

**Eva Hallberg, djursjukvårdare.
**Arbetat på stordjursavdelningen i 10 år. Högskoleutbildning i foderlära.
Tjänstgör på vårdavdelningen och har hand om foderrådgivning till våra hästägare.

Föreläsningen kommer att ta upp koliksymptom, de vanligaste orsakerna till kolik, behandling (både medicinsk och kirurgisk) samt vad man kan göra för att förebygga olika sjukdomar som orsakar kolik.

**Ryggproblem - ont i ryggen är mer än kissing spines
**10 april 2008

Katja Gustavsen, klinikveterinär

**Fång - orsak och verkan
**24 april 2008

Anders Rickard, klinikveterinär
Anders Malmberg, hovslagare

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Milla
0

Kolik och fång föreläsningarna ska jag gå på är det fler som är intresserade så kan vi ju gå tillsammans

Annette
0

Det var många intressanta föreläsningar ni skall ha där nere i södern i vår.

Milla
0

japp vi kommer bli så Tycker det är super skoj att djursjukhuset är villiga att ha kurser, så jag ska absolut försöka gå på så många jag kan, tyvärr kommer man inte in på sidan man ska anmäla på så jag vet ju inte vad dom kostar.

VeronicaP
0

*ler* yapp intressant sen känner ju jag Andres Malmberg också *S* skulle kanske gå dit och hälsa på han med *ler* var ju ett tag sen vi träffades en jätte duktig hovslagare är det i allfall ..

Charlotte-Aveback
0

Den där om fång låter ju jättebra! Skulle vara intressant att höra vad de har kommit fram till - det tycks ju vara många delade meningar om både orsak och vård/rehabilitering.

Annette
0

Det går att åka tåg "snuskigt billigt" om man beställer i god tid. Jag kan tex åka Skövde - Helsingborg för 95:-. Det blir under 200:- för hela resan.

Midlingur
0

Jag ska gå på ett par stycken :-)

[Anna-N]
0

Varför så långt till Flyinge!

Milla
0

jag ska också gå på ett par.  Tänkte främst på fång, nyfödda fölet och kolik ev blir det någon till.

Milla
0

puttar upp tråden