God Morgon 16 Januari
Go Morgon
Regnet verkligen öser ner.. Jozo fick stå kvar inne idag, vill inte ha ut honom i detta vädret, stona var inte heller så sugna på att gå ut, jag som hade tänkt att ha en putskväll med dem idag, kul o fixa dyblöta hästar.. suck.. Nu har jag äntligen fixat anmälningarna till Frillesås, betalt o klart ! det blev 2 st med ivf !!
Nu ska jag leta fram strumpor o kläder till barnen sen väntar jobbet ett par timmar, hoppas det slutar regna under dagen.
ha en bra dag allihop

God morgon
Här öser de också ner regn och man blir såå trött på allt detta skitväder. MAn undrar liksom när det har tänkt sluta. Ja som hade planerat att pyssla med åringarna i kväll- De blir till att göra de ändå fast med blötadjur.
Zettan ska ridas idag. Får vi se hur de går
, Men de tär nog inga större problem där heller.
HA en bra dag
God morgon!
Mörkt och kladdigt ute. Vill ha vår nu ;-))
Har hämtat mig skapligt nu efter bussresan. Vad kroppen tar stryk av så många timmar på en buss. Men kul hade vi!!
Tänkte också ta en pysseldag med pållarna idag och så ska det köras in mer foder.
Ha en bra dag alla!
Amor vincit omnia 

God morgon! Sitter och knappar på datorn efter morgonens pärs. Vi har isgata till hästhagen så jag vågade inte ta in dom i går kväll, utan dom fick massor av hö och fick vara ute i natt. I morse skulle jag ut och fodra -isgata och regn
, det var bara att ta sig till fårens hage och sen genom den bort till hästarna…usch!
Men det ska vara plusgrader och regn några dagar till enl. väderprognosen, så jag hoppas att all isen hinner försvinna. Idag ska hästarna få gå in vid 4-tiden när det fortf. är ljust, annars blir dom ute en natt till… vi får se. Vill inte riskera nåt brutet ben på varken dom eller mig.
Ha en bra dag alla! //Erica

God morgon,
har inte kommit iväg till skolan idag heller eftersom influensan/kräksjukan inte har gått över. Har verkligen varken tid eller lust till att sitta hemma utan tycker det är urtråkigt. Får hoppas att jag kan få i mig ngn mat idag och att det går över så att jag kommer iväg till skolan imogon.
Grått, tråkigt och regnigt väder i Uppsala idag. Får väl plocka fram böckerna och plugga lite så jag iaf får gjort något vettigt idag.
Ha en bra dag!

Tänkte åka till stallet en stund i spöregnet.
God middag!
vilket oväder vi hade i natt, det regnade och blåste som 17. Nu är det dock helt ok väder.
Ska fortsätta jaga hovis idag då jag inte fick tag i honom i går.
Sen har jag fått tanke bekymmer, det gäller ett sto här som jag inte vet vad jag ska göra med. Hon är utstött ur flocken och får inte äta med dom andra. Vi lägger iof ut en egen stor hög till henne men det är så hemskt att se att hon inte får vara med.
Det har faktistk gått så långt så jag funderar på att sälja, trots att jag verkligen inte vill.
Så om någon har ett bra tips på hur jag kan göra så är det mer än väl välkommet. Vill berätta att köpa in eller låna en vän till henne är inte aktuellt.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Just nu har vi strålande sol i Helsingborg! Synd att man sitter inne på jobb och inte är i stallet….
#6 Trist med pållan - det går inte att pussla om lite i hagarna? Så att hon kan prova gå med ngn annan?
Godkväll!
Här i Dalarna har regnet droppat hela dagen. Hästarna har verkligen inte roligt i skitiga hagar….Jag hatar detta väder. Har jobbat för andra dagen i rad, inte kul att gå upp 5.00 när man knappt hämtat sig efter Hollandsresan ännu. Men det är bara att gilla läget. Jag har en hel del timmar att jobba igen, då jag skulle jobba alla dagar utom en när vi var i väg. Bara jag får sovmorgon på söndag så är jag lycklig…
Nu skall jag försöka rafsa ihop lite då jag jobbar hela dagen i morgon och Felix fyller 12 år. Det blir inget firande då han har match på kvällen i Uppsala… Han ville spela matchen och fira sin födelsedag på söndag ist.
Precis inkommen från stallet, Camaro är ensam inne (2 polare utanför på lösdriften)…det syns att han saknar sin kompis. Förhoppningsvis är det problemet löst då jag ev. kommer att köpa en mini-kompis åt honom. Har fått erbjudandet att köpa en konstantskm minishetland. Ett bra sådant oxå… Är det ngn här inne som har erfarenhet av att ha en mini med en större ponny (Camaro är en C-ponny)?
Ha en bra kväll, //ESå