Fylla i anmälan till prem.
alltså nu måste ni hjälpa mig……………sitter och ska fylla i pirats anmälan till prem. men ska jag även fylla i både hans pappas och mammas meriter??
snälla hjälp mig
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Japp. Skriv kortfattat dvs premieringsgrad och om de ha några andra bra avkommor efter sig.
nästa fråga. När det gäller betalningen ska jag betala in 500 kr till föruttagningen samt 850 kr till central avelsvärdering?? eller ska man vänta med dom 850 kr tills man vet om han går vidare??

#2. De 850:- betalas på plats om du ska visa honom på central avelsvärdering.
aha men sen finns det ytterligare en avgift på 350 kr och den ska erläggas på plats
Stopp, stopp.
Du betalar in 500 :- i anmälningsavgift före 15/7. Går hingsten vidare till central avelsvärdering så betalar du 350:- på plats. Summan blir om hingsten går vidare 850 :-.
Aha jamen då vet jag ju, tusen tack

Jasså du ska skicka dit alla redan , ute i god tid som vanligt du *ler*
Yapp det är som Anna skriver 500 nu och ev 350 till sen ..
Det GÅR även att betala in 850 kr från början men om han inte kommer upp i 40p (eller lägre med bruks- eller färgpoäng) blir han avelsvärdeklass 0 och får avslag på rikstamboksföring. Då får man även veterinärundersökningen… Men om man inte vill ha en nollad hingst så är det att kasta pengar i sjön!

Precis det är ju onödigt att betala mer än man behöver ju Kacka , för som jag tänker ju inte använda någon av mina om de inte uppnår godkända poäng och går igenom vetrinärt…
Man kan väl nsätan säga att det är just veterinärundersökningen som kostar 350:- då det är det enda som görs efter förruttagningen.
Hur mycket kostar en veterinärundersökning annars? Om man tex vill göra något liknade med ett sto? Varför görs inte samma undersökning på stona?

Nä de kollar ju faktiskt din hingst igen ju , har du tur kan de höja den ett poäng till och har du otur så sänks poänget och den klarar inte sig …
ska du göra vanlig vetrinärbesiktning så går det ju på minst 1000 kr och bara åka och iväg till station kostar mer än de där 350 kr..
#11 Jag kunde hämta ut min underlag redan efter förruttagningen… Det gäller nog bara de som premieringsnämden vill få godkända…
Då är det ju prisvärt att få papper på att hästen gått igenom internationell undersökning för 350kr…

Kacka ja du kunde nog det eftersom din inte gick igenom extriört, när våra gått igenom så fick man hemskickat underlaget , där bruksprov, extriören och det vetrinära stod..
Ja, det fick jag med. "Protokoll vid påbörjad avelsvärdering" fick jag ju hemskikat men "Exteriörbedömningsprotokoll" kunde jag hämta ut med det samma…

Ok , men det kunde inte vi när Madgic blev godkänd , men däremot på Bonzo fick man det direkt , men vi betalade ju inte in de sista 350 och visade han igen eftersom han inte kom upp till *gränsen*